شروع تبلیغات با گوگل ادوردز

شروع تبلیغات با گوگل ادوردز

از وحید محمدی مقالات آموزشی ۱ دیدگاه

تبلیغات آنلاین به طور واضحی مقرون به صرفه ترین، هدف گیری شده ترین و قابل پیگیری ترین راه واسه تبلیغ و گسترش نام و نشون کار و کاسبی تون هستش
چراکه شما می تونید دقیقاً فهمیده باشین کی تبلیغات شما رو می بیند و همینطور بفهمین که پیدا کردن هر مشتری، چقدر هزینه داشته است
کاری که با تبلیغات بیلبوردی یا رادیویی شدنی نیس
در این مقاله شما رو در شروع تبلیغات با گوگل ادوردز آشنا می کنیم

در دو مطلب ما به شما یاد می دیم چیجوری به وسیله دو پلتفرم Google AdWords و Facebook Ads  تبلیغ کنین؛ ما به شما نشون میدیم چیجوری به طور موثر از هر دوی این پلتفرم ها واسه هدایت کردن ترافیک به طرف صفحات سایت های مورد نظر خودتون استفاده کنین

تموم این مقاله به همراه مثالی از تبلیغات آنلاین واسه آژانسای مسافرتی، هتلا، مجتمع تفریحی و اقامتی و برگزار کنندگان تورهای مسافرتیه، ولی با کمی تغییرات شما می تونید همین اعمال رو واسه کار و کاسبی خود هم انجام بدین

AdWords (تبلیغات کلیکی گوگل)

گوگل نه فقط محبوب ترین موتور جستجوگر جهان به حساب می رود، بلکه بزرگترین کانال تبلیغات آنلاین هم هست
گوگل جاییست که مشتری های شما در زمان جستجوی تموم پکیج های کامل ریزورت ها، تورها، پروازها و هر چیز دیگری که بخشی از سفر یا تعطیلاتشان باشه به اون مراجعه می کنن

دیده شدن از طرف آدمایی که به پکیجای مسافرتی شما علاقه مند هستن، دقیقاً در همون وقتی که به دنبالش هستن، “بازاریابی نیّت محور” خونده می شه و فروش خوبی هم واسه شما به دنبال داره

واسه این کار، دلتون می خواهد که در بالاترین نتیجه صفحه اول گوگل حضور داشته باشین و Google AdWords راحت ترین راه انجام اینه
گوگل ادوردز یکی از بهترین انتخاب های شما به عنوان صاحب کار و کاسبی واسه حضور در صفحه اول گوگل حساب شه، به خاطر این در این مقاله می کوشیم به آموزش گوگل ادوردز و چگونگی شروع به کار در اون بپردازیم

بیایید نگاهی بندازیم به اندازه کلیک شدنِ (CTR) تبلیغات طبق رتبه در صفحه اول گوگل:

مثل مشتری فکر کنین:

کلیدواژه هایی رو انتخاب کنین که مشتری در حال تایپ اون هاس
تبلیغ شما فقط وقتی نشون داده می شه که کلیدواژها یا عبارت هایی که شما انتخاب کرده اید در گوگل به وسیله مشتریان تایپ شده باشه
هرچقدر بیشتر وارد ذهن مشتری هاتون شید، در Google AdWords موفقتر می شید

کلیدواژه هایی مثل “بهترین اقامتگاه واسه ماهیگیران در کیش” رو مورد توجه بذارین

پیشنهاد پیشرفته:

از کلیدواژه های منفی استفاده کنین- کلیدواژهای منفی به گوگل می گن که با چه کلمه یا عبارتایی نمی خواهید پیدا شید
اون ها به متمرکز شدن یافته های جستجوی شما کمک می کنن و بودجه تبلیغاتی شما رو صرف جستجوهای نامربوطی که شامل کلیدواژه های شما نیس، نمی کنن
مثلا، اگه یک پکیج مسافرتی واسه ریزورتی در بالی دارین که فقطً به بزرگسالان سرویس غذایی می بده، دوست دارید تبلیغتان وقتی نشون داده شه که کسی “ریزورت بالی” رو جستجو می کنه، نه “ریزورت خانوادگی در بالی”
پس “خونواده” رو به عنوان یک کلیدواژه منفی قرار می دین

۲
Ad Copy

پس از کلیدواژه ها، Ad Copy چیزی هستش که کلیک ها رو به صفحه مقصدتان سرازیر می کنه

Ad Copy شما یعنی:
تیتر: تیتر شما چیزیه که در بالای تبلیغتان به نمایش گذاشته می شه
این تیتر به رنگ آبی هستش
به اندازه ۳۰ حرف (با احتساب فاصله ها) واسه نوشتن تیتر، که اولین برداشتِ مشتریان شماس، جا دارین

URLنشون داده شده: “URL نشون داده شده” چیزیه که جستجو کنندگان اون رو به عنوان صفحه ای می بینن که اونا رو واسه چک کردنش تشویق می کنین
لازم نیس این دقیقاً لینک نشانی اینترنتی ای باشه که تبلیغ شما به اون پیوست می شه، اما باید مربوط به اون باشه
شما می تونین، مثلا، نام سایت تون رو به همراه کلیدواژه اصلی تبلیغ تون در این بخش بذارین

خط توضیح: شما در هر خط به اندازه ۸۰ حرف واسه “بدنه”  Ad Copyجا دارین
این شامل  CTA یا دکمه اقدام به عمل و  USP  یا پیشنهاد فروش ویژه می شه

اینجا مثالی از چگونگی تبلیغ کردن سودمندی های خدمات شما رو نشون می دیم
این تبلیغ نشون میده که چیجوری مصرف کننده می تونه از “بازسازی ذهن، جسم و روح” سود ببره

com/wp-content/uploads/2017/07/google-ads-parts-desc
jpg
png” alt=”اجزای تبلیغات گوگل” width=”597″ height=”214″/>

تبلیغات گوگل روش هدف دار های مختلفی رو واسه هزینه به شما ارائه می بده که می تونید بهترین روش هدف دار واسه مار خود رو انتخاب کنین
عادی ترین روش هدف دار، CPC (که به PPC هم مشهوره) نام داره
از آن جایی که Google AdWords به اندازه کافی پیچیده هست، شدیدا پیشنهاد می شه که کارتون رو با پیشنهاد دادن به روش CPC انجام بدین

اگه در این مورد کنجکاو شده اید، اینجا سه روش که می تونید از اونا بهره ببرین رو توضیح می دهیم:
PPC/ CPC (هزینه به ازای کلیک/ قیمت هر کلیک): این روشیه که بیشتر بازاریاب ها  در کسب و کارای کوچیک از آن استفاده می کنن
هزینه طبق تعداد کلیک هاییه که روی تبلیغ شما می شه
می تونید پیشنهاد دستی یا پیشنهاد خودکار رو انتخاب کنین
وقتی در حال ساختن تبلیغ هستین، روش CPC به طور پیشفرض به عنوان سیستم محاسبه هزینه در نظر گرفته شده

CPM (هزینه به ازای دیده شدن): بهترین روش واسه بِرَندسازیه
شما به ازای هر یک هزار بازدید هزینه می کنین- نه عملی که روی تبلیغات شما صورت گرفته
این گزینه فقط وقتی در دسترسه که شما در Google AdWords Network تبلیغ  کنین

نکته: اگه هنوز نمی دونین Google Network چیه، شدیدا به شما پیشنهاد می کنم که با روش PPC کارتون رو شروع کنین!

CPA (هزینه واسه فروش خدمت/محصول): این روش روند پیشنهاد دهیِ پیشرفته تری رو داره
در این روش شما به ابزاری واسه پیگری اندازه کارایی تبلیغ و همینطور محقق کردن چندین ملاک دیگر نیاز دارین
شما از قبل کل هزینه هایی رو محاسبه می کنین که طبق مقدار پولیه که مایل هستین واسه اندازه مشخصی از کارایی یک تبلیغ خاص هزینه کنین
مثلا، اگه URL مقصدِ تبلیغ شما به محصولی در سایت تجارت الکترونیکی شما پیوست شده باشه، یا صفحه مقصد مثل دروازه یک ایمیل کار می کنه، گوگل اندازه ورود آدما به صفحه شما رو ردیابی می کنه و شما طبق کسب هر یک بازدید از روش تبلیغ، هزینه ای رو پرداخت می کنین