ایده های دیجیتال مارکتینگ در طول جام جهانی ۲۰۱۸

ایده های دیجیتال مارکتینگ در طول جام جهانی ۲۰۱۸

از ماهان موسوی مقالات آموزشی بدون دیدگاه

مهم نیس که شما چقدر به فوتبال علاقه مندید، این نکته غیر قابل انکاره که در طول مدت جام جهانی باید رفت و امد مخاطبان خود رو با خود با ایده های دیجیتال مارکتینگ در طول جام جهانی بیشتر کرده تا نتیجه بهتری دریافت کنین

جام جهانی ۲۰۱۸ در حال برگزاریست، این به اون معنیه که ذهن و نگاه های کل دنیا متمرکز این اتفاق بزرگ ورزشیه
۳۲ کشور و ۶۴ مسابقه
به چه دلیل باید این فرصت رو از دست داد؟

مهم نیس چیزی در مورد بازاریابی اتفاق بدونین، هر شخصی در این دوره این زور رو احساس می کنه که فرصت خوبی واسه گسترش برندش جفت و جور گردیده
که اتفاقاً خیلی درست فکر میکنه

در زیر ۷ ایده واسه اینکه برند خود رو در طول مدت جام جهانی از روش دیجیتال مارکتینگ بالا بکشین ارائه می شه:

۱- مخاطب خود رو بشناسین

اگه یک کمپین ایمیل مارکتینگ اجرا می کنین، محتوای خود رو شخصی سازی کرده و مخاطبان خود رو بخش بندی کنین
شناخت مخاطبان ً شناخت محل زندگی، جنسیت یا سن اونا نیس، فهمیدن این که مخاطبان شما چیجوری با محتوای شما درگیر می شن (وقتی که ایمیل شما رو باز میکنن) هم شناخت مخاطبانه
این کار با بررسی خریدای قبلی صورت میگیره

بخش بندی مخاطبان و شخصی سازی ایمیلا بهترین راه هایی هستن که می تونین ایمیلای در ارتباط درست کنین و ROI رو زیاد کنین

۲- خلاقیت داشته باشین

خیلی روشنه که شما بودجه تولید ویدیو کلیپ با کریستینو رونالدو رو ندارین، این به اون معنیه که شما فرصت خلاق بودن و ایجاد کمپین بازاریابی جذاب رو از دست دادین

مطلب مشابه :  رابطه بازنشستگی با عزت نفس و جنس و سن

اگه به کمپین “عکاسی با آیفون” اپل که بسیار کم هزینه تر از تبلیغ نایک بود، دقت کرده باشین میفهمید که از کانسپت ساده ای استفاده کرده که اون “محتوای تولید شده به وسیله کاربران” است
این کمپین از موفق ترین کمپینای تبلیغاتی مربوط به جام ملتای اروپای ۲۰۱۶ بود

۳- در چندین کانال فعالیت کنین

وقتی که شما می تونین در چندین کانال فعالیت کنین به چه دلیل فقط از یک پلتفرم استفاده کنین؟ استفاده از چندین کانال واسه تقویت تلاشای بازاریابی خود می تونه باعث دیده شدن بیشتر برند شما شه که یافته های مثبتی واسه شما داره

مثلا، در روزای مسابقه از توییتر استفاده کنین و در بین روزای مسابقه از ایمیل تا این انگیزه و تکانه رو در مخاطبان خود بسازین
لیست مخاطبان و دنبال کنندگان خود رو بیشتر کنین تا احتمال ویروسی شدن محتوایتان بیشتر شه

اگه ظرفیت اجرای کمپین در فضای آفلاین رو دارین در روزای مسابقه می تونین از دادن هدیه برند خود رو تقویت کنین

۴- مخاطبان خود رو درگیر کنین

این روزا بازاریابی به جای اینکه یک مراحل یک طرفه و فروش محور باشه، یک مراحل دوطرفه شده
درگیرسازی مخاطبان با پیام شما، کمپین معمولی شما رو به یک کمپین خاص با ایجاد تجربه خاص واسه مخاطبان تبدیل می کنه

از هشتگ بیشترین استفاده رو ببرین، از مخاطبان خود بخواهید که یافته ها رو حدس بزنن، از مخاطبان بخواهید که عکسای داخل ورزشگاه خود رو منتشر کنن، در سایت خود مسابقه برپا کنین
این کارا روی تصویر برندتون تاثیر مثبتی داره که نتیجتاً افراد بیشتری محتوای شما رو میبینن که به شما کمک می کنه مخاطبان هدف رو مورد هدف بذارین

مطلب مشابه :  مراحل آماده سازی سازمان واسه حرکت به طرف مدیریت مشارکتی

۵- برنامه ریزی کنین…

اتفاقای رو که در طول اون مراحل بازاریابی انجام می شه به دو دسته میشه تقسیم کرد: قابل پیش بینی، غیر قابل پیش بینی

جام جهانی ۲۰۱۸ مثل رویدادهای قابل پیش بینیه
از مدتا قبل در جریان برگزاری اون بوده ایم، زمان برگزاری مسابقات رو می دونستیم، حتی میتونیم پیش بینی کنیم که چه تیمایی در بالا قرار می گیرن
این پیش بینیا به ما فرصت برنامه ریزی رو واسه برگزاری کمپین میده

۶- خطر کنین

بازاریابی بین اتفاق، ریسکیه
عکس العمل نشون دادن به موقعیتای غیر قابل پیش بینی بخشی از این ریسکه، باید در لحظه فکر کنین و تصمیم بگیرین که واسه موقعیتای جور واجور چه عکس العملی نشون بدین
ماجرا، ماجرای فوتباله، پس از طرفداری تیمی خاص، شوخ طبعی و اعلام نظرهای جنجالی بین بازی نترسین

۷- محتوای در ارتباط استفاده کنین

فوتبال خیلی باحاله، هممون فوتبال رو دوست داریم
همه کمپینایی رو که ایده های فوق العاده بازاریابی در طول مدت جام جهانی ۲۰۱۸ دارن دیده ایم و به یاد داریم
اما همه اونا تاثیرگذارند؟

روز افتتاحیه جام جهانی شک نداشته باشینً شلوغ ترین روز کسب و کارای مربوط به ورزش، فوتبال یا جوانانه که توییت گذاری زنده بهتره بکنن تا برندشون دیده شه
اما واسه کار و کاسبی ای که در بخش سالمندان فعالیت داره کمپین دیجیتال مارکتینگ در طول تایم جام جهانی فکر زیاد مناسبی نیس

پس، اهداف بازاریابی خود رو تنظیم کنین تا بتونین راه های موثر واسه اجرای اونا رو پیدا کنین

منبع: mailjet

دیدگاهتان را بنویسید