بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

از لیلا مسکوب مقالات آموزشی ۲ دیدگاه

دیده شدن با بازاریابی شبکه های اجتماعی

در سالای گذشته، بازاریابی شبکه های اجتماعی به سرعت تبدیل به یکی از قوی­ترین روش هدف دار واسه جذب ترافیک و مخاطب و افزایش اندازه فروش شده
طبق گفته” Media Examiner”، ۹۲ درصد از بازاریابان می­ گویند که از روش بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر در برابر دید مخاطبان قرار­گرفتن و ۸۰ درصد هم یافته های مثبتی واسه جذب ترافیک داشته ­ان

واسه داشتن یه روش هدف دار موثر بازاریابی شبکه های اجتماعی بعضی عناصر کلیدی رو باید در نظر داشت
در این مقاله از آکادمی دیجیتال مارکتینگ راجبه هفت نکته کلیدی واسه داشتن یه روش هدف دار موثر حرف می­زنیم

  • تهیه محتوای مناسب

واسه بزرگتر کردن دایره مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی و دسترسی به جامعه مخاطب خود باید وسعت بزرگی از اطلاعات و محتوای مورد پسند مخاطب رو ارائه کنین، پیدا­کردن محتوای مناسب می­ تونه زمان­بر باشه، مگه اینکه از وسایل تولید محتوا مثل Feedly استفاده کنین
این وسیله به شما کمک می­ کنه که مطالب مربوط به موضوع رو طبق کلمات کلیدی پیدا کنین و در علاوه بر به شما امکان نگهداری مطالب رو هم  می­ بده و به­ راحتی می تونین از داخل این برنامه اون­ها رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین

  • تاثیرگذاران (Influencers)

اگه به دنبال رشد ویروسی(Viral) در فضای دیجیتال هستین، در روش هدف دار بازاریابی خود باید از کمک تاثیرگذاران(Influencers) بهره بگیرین
تاثیرگذاران آدمایی هستن که در طبقه جامعه مخاطب شما قرار می­گیرند و دنبال­گره های(Follower) زیادی دارن

تاثیرگذاران مورد نظر خود رو مشخص کنین و اون­ها رو واسه به اشتراک گذاشتن مطالب خود تشویق کنین مثلا اون­ها رو در پست جدید خود برچسب گذاری(Tag) کنین و بنویسین به نظرم مخاطبین شما از این مطلب استقبال می­ کنن
 و یا حتی می­ تونید با استفاده از ایمیل یا پیام مستقیم(Direct message) با اون­ها وارد مکالمه شده و درخواست کنین پست جدید شما رو با مخاطبان خود به اشتراک بذارن

مطلب مشابه :  بازاریابی درونگرا و نقش اون در دیجیتال مارکتینگ چیه؟

  • مدیریت حساب ­های کاربری

از وسیله­های میزکار(Dashboard) واسه منظم کردن و برنامه ­ریزی شبکه­ های اجتماعی خود استفاده کنین
ابزارهایی مثل Buffer  وHootsuite  رو می تونین واسه اتوماسیون در روند به روزرسانی حساب­ های شبکه های اجتماعی خود استفاده کنین ، با این کار می­تونید تعداد به اشتراک گذاریا و اندازه درگیری(Engage) مخاطبان خود رو به وسیله این جور وسیله ها ببینین و بر­پایه این مشاهدات بهترین و موثرترین تغییرات رو در روش هدف دار خود به­وجود بیارین

  • به روز بودن

آدم ­ها عموما به دو دلیل به شبکه های اجتماعی روی می­بیارن: کسب وکار و باخبر شدن از آخرین اخبار و اطلاعات و اگه شما بتونین هر این دو موضوع رو در پستای خود پوشش بدین به رشد زیادی دست پیدا می کنین

با آگاهی و پیگیری هشتگای مهم روز در توییتر و استفاده از اونا در مطالب خود می­تونید جامعه بزرگتری رو مخاطب خود بذارین
هم اینکه می­تونید از موضوعات روز فیسبوک و گوگل ­ترندز واسه مطالب خود استفاده کنین مثلا سایت Comiconverse  با استفاده از هشتگ­ های روز در مورد فیلم ­ها و بازی ­های ویدیویی مخاطب بیشتری رو در بخش خود جذب می­ کنه

  • استفاده از ” اگه این، پس اون”(If This, Then That)

این وسیله رو می ­تونید واسه به روزرسانی همزمان همه شبکه­ های اجتماعی خود استفاده کنین و با این کار هوشمندانه زمان زیادی رو به دست بیارین

با IFTTT  می تونین نسخه ای با شرطای جور واجور واسه به روزرسانی مطالب خود بپیچید
مثلا می تونین ترتیبی بدین تا مثلا با به روزرسانی مطلب در اینستاگرام همون مطلب در فیسبوک هم بالا بیاد یا مثلا با عوض ­کردن عکس حساب کاربری فیسبوک عکس حساب تویتر هم عوض شه

مطلب مشابه :  ویژگی‌های کلی اختلالهای خُلقی

  • بازی و مسابقه

بازیا و مسابقه­ ها راه بسیار خوبی واسه بالا بردن اندازه درگیری مخاطبان می­تونه باشه
مثلا:

  • رای­ گیری

 از مخاطبین خود بخواهید نظر خودشون رو راجبه یک مطلب تصویر و یا ویدیو بگن وبسایتRecovery Guidance  با انجام یک رای گیری در بین مخاطبینش تونست قدم بزرگی به جلو برداره اون از افراد می ­خواست که بعد از لایک کردن صفحه به سایت وارد شده و در رای­گیری شرکت­ کنن

  • قرعه کشی

اطلاعات قرعه کشی رو در یک صفحه فرود (Landing Page) در سایت بذارین و از شرکت کننده­ ها بخواهید واسه ثبت نام در قرعه کشی لینک صفحه قرعه کشی رو به اشتراک بذارن

  • مسابقه عکاسی

از مخاطبین خود بخواهید عکسی با موضوعی مربوط به فعالیت شما بگیرن و با هشتگ شما روی شبکه­ های اجتماعی به اشتراک بذارن
واسه دیدن نمونه به سایت Credit Glory نگاهی بندازین

  • دنبال کردن افراد

بخشی از روش هدف دار شما جذب مخاطب و دنبال­گر­های متناسب با فعالیت شما باید باشه ولی این دلیل نمی­ شه که منتظر بمونین، واسه ساختن مخاطبان خود پیشرو باشین و افراد فعال در این مورد رو دنبال کنین
این کار رو خیلی راحت در توییتر با وسیله Managefiltter می تونین انجام بدین، این وسیله به شما در پیدا کردن آدمایی که از هشتگ ­های خاص استفاده می­ کنن کمک می­ کنه و شما می ­تونید اون­ها رو دنبال کنین و به دنبال­ کردن خود تشویق کنین

این هفت نکته کلیدی تنها بخش کوچیکی از راه­ هایی هستن که می تونین واسه بهتر­کردن روش هدف دار بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنین

برگرفته از فوربس

دیدگاهتان را بنویسید