با افزایش Quality score هزینه کمپین ادوردز رو کم کنین

با افزایش Quality score هزینه کمپین ادوردز رو کم کنین

از وحید محمدی مقالات آموزشی ۱ دیدگاه

Quality Score در از مباحث یا هستش

شما به عنوان صاحب یک کسب وکار آنلاین و اینترنتی واسه معرفی اجناس و خدماتتون، نیاز به ایجاد ترافیک و بازدید کننده دارین
همونطور که در مقالات قبلی مطرح کردیم شما واسه جذب ترافیک و ایجاد بازدید کننده واسه سایتتان راه های مختلفی دارین
جذب ترافیک می تونه از روش موتورهای جست وجو(google و …
)، تبلیغات بنری، شبکه ها و رسانه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و…
صورت بگیره
واسه ایجاد بازدیدکننده و ترافیک از روش موتورهای جست وجو هم باید تلاش کنین تا در رتبه های بالای موتورهای جست وجو قرار بگیرین چون همونطور که می دونین بیشتر کاربران بعد از جست وجوی کلید واژه مورد نظر خود، به چند رتبه بالایی صفحه جست وجو توجه کرده و در آخر روی یکی از اونا کلیک کرده و وارد سایت می شن
واسه قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جست وجو هم ما دو راه پیشرو داریم:

راه اول و عادی که همون یا بهینه سازی صفحات سایتمان واسه موتورهای جست صورتا که همون مدل طبیعی یا ارگانیک قرار گرفتن در رتبه های گوگل و راه دوم انجام گوگل ادوردزه که با پرداخت هزینه، موتور جست وجوی گوگل سایت کسب وکار شما رو در رتبه های بالای صفحات جست وجوی خود قرار میده

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز

در روش گوگل ادوردز ساختار کار به این صورته که شما با پرداخت هزینه و شارژ حساب پولی خود، تعدادی کلید واژه رو واسه موتور جست وجوی گوگل مشخص می کنین تا در اون واژه ها در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرین
بعد با کلیک روی لینک سایت شما به وسیله کاربران در ازای هر کلیک، مبلغی از حساب پولی شما کم می شه
اینکه هزینه این کلیکا چیجوری محاسبه می شه و مبنای قیمت گذاری اونا چیجوریه به عوامل زیادی وابسته که در ادامه دربارش صحبت می کنیم
در مدل تبلیغات گوگل با عواملی مواجه هستیم که دیده شدن و قیمت گذاری تبلیغ ما تابعی از این عوامل هستش
 یکی از اونا  CPC یا cost per clickه و به معنا و معنی قیمت هر کلیکه
CPC رو ما خود واسه ادوردز تعریف و قیمت گذاری می کنیم یعنی می گیم مثلا به ازای هر کلیک روی کلید واژه مورد نظرمون حاضریم ایکس سنت یا تومن بپردازیم
CPC، ماکزیمم و بیشترین حد پرداختی ما واسه واژه مورد نظره
قاعدتا ما خواستار اون هستیم تا هزینه کمتری واسه هر کلیک بپردازیم و با CPC پایین تری کار تبلیغات و مارکتینگ خود رو انجام و ادامه دهیم
واسه کاهش CPC در تبلیغات ادوردز ما با شاخصی بنام Quality score مواجهیم که باید تلاش کنیم تا Quality score تبلیغ خود رو افزایش دهیم

مطلب مشابه :  شکل های جور واجور خشونت از دید تعداد افراد

Quality score چیه؟

Quality score در تبلیغات ادوردز عددیه بین ۱ تا ۱۰ که هرچقدر بالاتر باشه نشون میده که کیفیت تبلیغ ما خوب بوده و پس با جلب رضایت کاربران و کلیک بیشتر اونا ما هزینه کمتری واسه هر کلیک پرداخت می کنیم
Quality score مطلوب باید دست کم روی عدد ۵ باشه
عدد ۴ متوسط بوده و به همین ترتیب هر عدد کیفیت مخصوص بخود رو نشون میده
واسه بالا بردن اندازه Quality score  و پس کاهش CPC ما باید اندازه کلیک یا CTR خوبی داشته باشیم
CTR مخفف click through rateه و برابر تعداد کلیکا تقسیم بر تعداد نمایش یا Impressionه

در این ساختار، اندازه افزایش CTR هم به عوامل زیر وابسته:

  • متن تبلیغ خوب و کاربرپسند یا Eye Catching
  • ارتباط متن تبلیغ با کلید واژه مورد نظر یا  Ad relevance
  • صفحه فرود یا لندینگ پیج یا Landing page Experience

منظور از متن تبلیغ خوب و کاربرپسند، متنیه که باعث جلب توجه و علاقه کاربر به سایت ما شده و باعث تشویق و تشویق اون به کلیک روی اون متن تبلیغاتی و ورود به سایت ما شه
ارتباط متن تبلیغ با کلید واژه مورد نظر هم یعنی اینکه متن تبلیغ باید طوری نوشته شه که شامل کلید واژه مورد نظر ما باشه و درج اون در اون متن تبلیغاتی رعایت شده باشه
صفحه فرود و یا لندینگ پیج هم صفحه ایه که کاربر بعد از کلیک روی لینک سایت ما وارد اون می شه و در برابر جنسا و خدمات ما قرار میگیره و اصطلاحا در اون صفحه فرود میاد
قاعدتا این صفحه باید طوری طراحی شده باشه تا جوابگو و شامل نیاز و عبارت سرچ شده به وسیله کاربر باشه و خیلی سریع به خواسته و نیاز کاربر جواب داده و اطلاعات لازم رو در اختیار اون بذاره
اگه این صفحه شامل موارد و نکات فوق نباشه، کاربر و مراجعه کننده خیلی سریع صفحه رو بسته و از سایت ما بیرون می شه که پس اینکار تاثیر منفی در Quality score ما داشته و باعث کاهش CTR ما شده و در آخر CPC ما زیاد می شه
ما با بهتر کردن موارد فوق باعث افزایش تعداد کلیک هامون از طرف مخاطبان و کاربرانمان شده و بعد از این افزایش تعداد کلیک و ایجاد درآمد بیشتر واسه سیستم تبلیغات گوگل، این سیستم اندازه هر کلیک یا CPC ما رو کم می کنه و اندازه کلیک کمتری از حساب کاربری و حساب ما کم می کنه و فضایی رو بوجود میاره تا ما با اندازه کلیک کمتری نسبت به رقبا تعداد کلیک بیشتری بگیریم

مطلب مشابه :  بازاریابی درونگرا و نقش اون در دیجیتال مارکتینگ چیه؟

البته بهینه سازی این عوامل و پارامترها باید به وسیله افراد متخصص و کارشناس در این بخش صورت بگیرین
خود شرکت گوگل افراد و سازمانایی رو در کشورهای جور واجور با عنوان گوگل پارتنر واسه انجام این امور واسه مراجعه کنندگان و علاقه مندان این بخش قرار داده تا کاربران با مراجعه به اونا به تبلیغات و مارکتینگ واسه سایت و کسب وکار خود بدن

دیدگاهتان را بنویسید