blog-network

شبکه های وبلاگی (blog network) لزوما وبلاگ نیستند و می توان نام آن را شبکه های وب سایتی هم گذاشت!
شبکه های وبلاگی یعنی مجموعه سایت هایی که معمولا روی یک سرور (IP) هستند و یا اگر هم روی یک IP نباشند دارای C Class IP یکسانی هستند (مقاله نقش C Class IP ها در سئو را مطالعه کنید) و معمولا به هم دیگر لینک داده اند.یکی از مواردی که گوگل به آن توجه می کند، IP وب سایت ها و ارتباط لینکی سایت لینک دهنده است.وقتی گوگل ببیند، که شما از ۲۰۰ سایتی که روی یک IP هستند، بک لینک دارید، چشم خود راتیز بین تر می کند.زیرا در حالت عادی ، بک لینک ها، روی سایت های مختلف با هاست و ip های مختلفی هستند.دریافت لینک از چنین سایت هایی که به طور شبکه ای معمولا به هم وصل هستند ، حتی اگر دارای محتوای خوب و پیج رنک بالا باشند (مقاله چه بک لینکی با کیفیت است را مطالعه کنید.انتشار به زودی) و از هر نظر دیگری قوی باشند، می تواند منجر به کاهش رتبه شما یا حذف از نتایج گوگل شود! زیرا این گونه بک لینک ها کاملا مصنوعی هستند و از روش های قدیمی سئوی کلاه سیاه می باشد.
عده ای چون سایت های زیادی روی یک سرور دارند فکر می کنند، یک گنجینه خیلی گرانبها دارند.و گاها از سایتهای خود برای ایجاد بک لینک استفاده می کنند و تأثیر چندانی مشاهده نمی کنند یا حتی تأثیر منفی مشاهده می کنند.اینجاست که کلا با خود فکر می کنند بک لینک کلا چیز بدی است! (مقاله باورهای غلط درباره بک لینک را مطالعه کنید)
لذا از دریافت لینک از چنین سایت هایی اجتناب کنید.ممکن است دریافت لینک از این سایت ها موجب رشد شما شود و گاها ممکن است رشد پایداری هم داشته باشید.اما ریسک بالایی دارد.همانطور که همیشه گفته شده است، در سئو هیچ چیز مطلق نیست.

آموزش لینک سازی

سری مقالات تخصصی نوین در زمینه آموزش لینک بیلدینگ را مطالعه کنید تا به بهترین نحو از پس مدیریت سئو داخلی و خارجی سایت خود بر بیایید. ما تمام نکات لینک سازی را در مطالب این بخش با شما به اشتراک می‌گذاریم.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست؟

لینک سازی یا لینک بیلدینگ (به انگلیسی Link Building) به مجموع فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ایجاد یک ساختار محکم از لینک های مرتبط در درون و بیرون یک وب‌سایت انجام می‌شود. این لینک‌ها شامل لینک‌های داخلی و خارجی خود وب‌سایت و البته بک لینک می‌شوند. هدف شما در لینک بیلدینگ، ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است.

لینک داخلی و خارجی چیست؟

منظور از لینک داخلی آن لینک هایی است که درون سایت خود قرار می‌دهید تا کاربر را از یک بخش به بخش‌های دیگر سایت هدایت کنید. لینک خارجی هم آن لینکی است که کاربر را به وب سایتی دیگر ارجاع می‌دهد.
در فصل هفتم مقاله آموزش لینک بیلدینگ نوین، قصد داریم نکات و ترفندهایی را در مورد فرآیند لینک بیلدینگ پیشرفته به شما ارائه کنیم. این نکات لینک بیلدینگ پیشرفته بر اساس تجربیات ما و دیگر سئو کاران مطرح به دست آمده است.
برخی از این نکات را در فصل های قبلی برایتان نام برده ایم. اما مطمئن باشید که همۀ این نکات، فارغ از اینکه چه نوع وب سایتی دارید، برایتان مفید خواهد بود و به شما در روند لینک بیلدینگ پیشرفته (یا حتی مبتدی!) کمک می کنند.

با استفاده از فهرست، روند لینک بیلدینگ را سرعت ببخشید

فرض کنیم که در صنعت باغبانی و گیاه شناسی فعالیت داریم و به همین خاطر دوست داریم وبلاگ ها و وبسایت های برتر در این حوزه را پیدا کنیم. در ابتدا تلاش می کنیم کلمه کلیدی “وبلاگ های مرتبط با باغبانی” یا عبارتی شبیه به این کلمه کلیدی را در موتورهای جستجوگر، جستجو کنیم.
مطمئناً این جستجو نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت، اما برای آنکه بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنیم باید کلمات کلیدی متفاوتی را آزمایش کنیم.
برای اینکه سرعت خود را افزایش دهیم، سعی کردیم فهرستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی تهیه کنیم. به همین منظور در موتور جستجوگر گوگل به دنبال عبارت “لیست وبلاگ های مرتبط با باغبانی” گشتیم.

آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته

آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، در میان چند مورد از نتایج اول، لیستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی وجود دارد که بیشتر افراد از این وبلاگ ها استفاده می کنند. این نوع جستجو نه تنها به شما کمک می کند، وبلاگ های مورد نظر خود را سریع تر پیدا کنید، بلکه یافتن وبلاگ های با کیفیت را نیز آسان تر می کند زیرا معمولاً این گونه فهرست ها با دقت بسیاری تهیه می شوند.
شاید با خود فکر کنید، نتایج موجود در تصویر به زبان انگلیسی است و آیا چنین نتیجه ای در جستجو به زبان فارسی یافت می شود. توصیه می کنیم که عبارت هایی نظیر همین کلمه کلیدی را به فارسی در گوگل جستجو کنید. مطمئناً نتایجی مشابه به دست می آید.

این مطلب را هم بخوانید :  رقص گوگل Google Dance چیست؟

وبلاگ نویسانی را پیدا کنید که از ابزار Followerwonk استفاده می کنند

Followerwonk ابزاری عالی و کوچک است که به شما اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های بسیاری را بر روی اکانت توییتر خود انجام دهید. این ابزار توسط سایت MOZ توسعه یافته است و هم اکنون در دسترس همه قرار دارد. یکی از قابلیت های Followerwonk این است که به شما اجازه می دهد وبلاگ نویسان تاثیر گذار در حوزه کاری خود را به سرعت و به سادگی پیدا کنید.
این ابزار به شما امکان می دهد که کلیدواژه های مختلفی را در توئیتر جستجو کنید:
آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته
Followerwonk به صورت کاملاً پیشرفته جستجو می کند و نه تنها توئیت ها، بلکه قسمت Bio اکانت های توئیتر را نیز جستجو می کند. فرضاً اگر ما کلمه کلیدی “مُد و فشن” را در آن جستجو کنیم، با جستجوی Bio افراد، نتیجه تقریباً به شکل زیر شبیه خواهد بود:
آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته
بعد از دریافت نتایج جستجو، می توانید نتایج به دست آمده را به صورت یک فایل CSV استخراج کنید. این فایل به شما اجازه می دهد افرادی که در بیوگرافی خود آدرس سایت شان را مشخص کرده اند را نیز پیدا کنید. اگر چنین باشد، قادر خواهید بود به سایت یا وبلاگ آنها سر بزنید و در صورت نیاز با آنها در تماس باشید.
آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته

لینک بیلدینگ پیشرفته با استفاده از اینفوگرافیک

همانند نوشتن پُست مهمان در وبلاگ ها، ساخت لینک با استفاده از اینفوگرافیک نیز در چند سال گذشته در میان وبمسترها بسیار محبوب شده است. به طور کلی فرآیند لینک سازی از اینگونه تصاویر شبیه به دست آوردن لینک از محتوای متنی است که در فصل های قبل همین مقاله به آن اشاره کردیم. اما بهتر است بدانید در لینک سازی با استفاده از اینفوگرافیک می توانید با انجام چند کار جزئی، لینک های بیشتری به دست آورید.
چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟حتما بخوانید: چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟
در واقع، این تکنیک بر اساس این واقعیت شکل گرفت که برخی از افراد اینفوگرافیک های شما را (بدون اجازه) در سایت یا وبلاگ خود قرار می دهند، اما ممکن است در ازای آن به شما لینکی ندهند. این اتفاق بسیار رایج است. بنابراین اگر با چنین شرایطی روبرو شدید، بهتر است با صاحب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید به سایت شما لینک بدهد.
برای اینکه بدانید چه سایت یا وبلاگ هایی از اینفوگرافیک شما استفاده کرده اند باید نام فایل خود را بدانید. به خاطر داشته باشید که شما بیشتر از آنکه به URL تصویر نیاز داشته باشید؛ به نام فایل Jpg یا PNG تصویر مورد نظر نیاز دارید. ما می توانیم با راست کلیک کردن بر روی اینفوگرافیک و انتخاب گزینه Copy Image URL به نام فایل دست پیدا کنیم.
آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته
حالا به Google Images بروید و به دنبال این نشانه بگردید:
آموزش لینک سازی یا لینک بیلدینگ پیشرفته
بر روی آن کلیک کنید و سپس آدرس به دست آمده را در آن کپی کنید:
آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته
بر روی گزینه Search کلیک کنید. نتایج به دست آمده شبیه شکل زیر خواهد بود:
آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته
حالا  هر کدام از آدرس های به دست آمده را بررسی کنید تا مطمئن شوید لینکی به سایت شما داده اند. اگر چنین نبود یک ایمیل بنویسید و از آنها خواهش کنید لینک سایت را به عنوان منبع اصلی؛ اضافه کنند. سعی کنید متن ایمیل تان کاملاً دوستانه باشد. شاید توانستید با آنها دوست شوید و در آینده باز هم از ایشان لینک بگیرید. به همین دلایل روانشناسی است که این روش ها با عنوان لینک بیلدینگ پیشرفته شناخته می شوند.

آیا می خواهید درباره لینک بیلدینگ پیشرفته بیشتر بدانید؟

این راهنما اصول مورد نیاز برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ را به خوبی بیان می کند و هدف اصلی آن آموزش ساخت لینک به افراد مبتدی بوده است. اما فرآیند لینک بیلدینگ کمی پیچیده و وسیع است. برای آموزش های بیشتر می توانید منابع غیر فارسی زیر را مطالعه کنید:

  • Buzzstream Blog
  • Growing Popularity and Links
  • Ultimate Guide to Link Building
  • The Link Building Book
  • Link Building Strategies
  • Link Building

آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته

جمع بندی

خب، این بود آموزش لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی! امیدواریم که این راهنمای هفت فصلی توانسته باشد مفهوم لینک بیلدینگ را به خوبی به شما آموزش داده باشد. همانطور که در ابتدای همین مقاله گفتیم، لینک بیلدینگ فرآیندی پیچیده و وسیع است و هر روزه با به روز رسانی های موتورهای جستجوگر، قوانین آن دست خوش تغییرات می شود. به همین خاطر، من و همکارانم تمام تلاش خود را می کنیم تا این آموزش را هر چند وقت یکبار بروزرسانی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *