10 روش هدف دار بازاریابی اینستاگرام که هر کار و کاسبی ای نیاز به دانستن اون داره

سرفصلای مقاله

  • هشتگ باید بخشی از روش هدف دار بازاریابی اینستاگرام شما باشه
  • بخشی از جامعه اینستاگرام باشین
  • تناوب بهینه ارسال پست رو بدونین
  • تصاویر خود رو مربوط به احساس به برند خود نگه دارین
  • کل مشخصات خود رو بهینه کنین
  • از وسیله های مناسب جهت ساده تر کردن امور واسه روش هدف دار بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کنین
  • 7 ) از تبلیغات اینستاگرام واسه افزایش دسترسی به پستای خود استفاده کنین
  • 8 ) افزایش تعداد دنبال کنندها ترکیب هنر و علمه
    اینجا چگونگی انجام اونو توضیح می دیم :
  • 9 ) یک دنبال کننده باشین
  • 10 ) ارسال شکلای جور واجور عکسا و فیلمای جذاب

اینستاگرام واسه صاحبان کار و کاسبی می تونه یک راز باشه
در مقاله ­ای اینجور دیدگاهی نوشته شده بود که : “اگه شما یک هنرمند مشهور نیستین، معروف شدن در اینستاگرام کار بسیار سختیه”
در حالی که ممکنه این موضوع تا حدودی حقیقت داشته باشه، مطمئن هستم که شما حتما به دنبال معروفیت نیستین؛ عوضش می خواین جایگاهی قابل اطمینان در پلتفرم، به خاطر درگیری بیشتر و ارتباط با بازار هدف خود بسازین
این مقاله از روش 10 راهنمایی به شما در استفاده از بازاریابی اینستاگرام واسه انجام درست این کار کمک می کنه

هشتگ باید بخشی از روش هدف دار بازاریابی اینستاگرام شما باشه

به غیر از تصاویر، هشتگا مهم ترین عنصر پست شمان
در حالی که نوشتن توضیح تصاویر به شما کمک می کنه تا به بیان داستان پشت تصویر خود بدین، هشتگا به شما اجازه دیده شدن تصویر و توضیح اون، به وسیله افراد بیرون از بخش فعلی دنبال کننده ( دنبال کنندگان ) های شما رو میده

وقتی که کاربران، هشتگای مربوط به صنعت مورد نظر خود رو جستجو می کنن شما به دنبال نمایش پستای خود هستین
اگه اینطور نباشه فرصت مناسبی رو واسه رقبایتان واسه نشون دادن پست هاشون، افزایش نفوذ و افزایش تعداد دنبال کننده هاشون ایجاد کرده ­اید

اینجا سه روش هدف دار اصلی که می تونین واسه انتخاب هشتگا استفاده کنین هست :

  1. استفاده از هشتگای محبوب که بیشترین شانس واسه جستجو رو دارن ( مثلا: #TBT، و چیزای دیگه ای به جز اینا )
  2. استفاده از هشتگایی با محبوبیت کمتر اما در عین حال بسیار در ارتباط
    این هشتگا ممکنه کاربران کمتری رو به پستاتون جذب کنن، اما عوضش کسائی که پیدا می کنن بیشتر کاربران هدف شمان
  3. استفاده از هشتگایی که معمولا تصور می شه دنبال کنندهای بیشتری رو جذب کنه؛ مثلا: #followme # follow4follow و #follow

بدون در نظر گرفتن اینکه از کدوم یک از این سه روش هدف دار استفاده می کنین، تلاش کنین دست کم از یک هشتگ در هر پست استفاده کنین
در مورد استفاده بیشتر از حد از هشتگا هم نگران نباشین؛ بعضی تحقیقات نشون میدن که درگیری در پستایی که بالای 11 هشتگ دارن، بیشتره!

بخشی از جامعه اینستاگرام باشین

مثل تموم بازاریابی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام وقتی که شما از آن واسه ایجاد ارتباط با بقیه کاربران استفاده می کنین بسیار خوب عمل می کنه
استفاده از پلتفرم تنها به ارسال تصاویر در فضای کوچیک دور و برتون محدود نمی ­شه، بلکه به شرکت کردن و یا ایجاد جامعه در مورد اون عکس اشاره داره

راه های بسیاری واسه ساخت و یا حضور به عنوان بخشی از یک جامعه در بازاریابی اینستاگرام هست
استفاده از هشتگا به شما اجازه میده تا با کاربرانی که تا به حال هیچوقت اونا رو ملاقات نکرده ­اید ارتباط برقرار کنین
بیان علاقه ( لایک ) و اعلام نظر در عکسای افراد دیگر باعث ارتباط شما با جامعه بزرگ تری می شه ( و بیشتر به شما کمک می کنه دنبال کنندهای خود رو زیاد کنین چون افراد معمولا فعالیتاتون رو جواب میدن )
شرکت در کمپینای بازاریابی اینستاگرام واسه جلو بردن یک هدف مهم می تونه به شما جهت حضور در همکاریای بزرگ تر کمک کنه
به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم از وقایعی که اتفاق میفته باعث می شه دنبال کنندهاتون احساس کنن در اون فعالیت بودن، و یا یک بخش واقعی از جامعه شمان

تناوب بهینه ارسال پست رو بدونین

شما شاید تعداد زیادی مشاوره مخالف در مورد اینکه هر چند مدت یه بار در اینستاگرام خود پست بذارین، شنیدین
اما در آخر، تنها شما می تونین تصمیم بگیرین که بهترین رفتار با مخاطبانتون کدامه

مطلب مشابه :  عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی

یعنی، از افزایش پستای خود وقتی که فرصت اون ایجاد می شه نگران نباشین
با یک پست در روز شروع کنین، و کم کم تلاش کنین تعداد اونو زیاد کنین
وقتی که به نقطه ای رسیدید که رفت و امد در حال کاهش بود، تعداد پستا رو تا حدودی کم کنین تا وقتی که دوباره به سطح مطلوب خود برگردین

تصاویر خود رو مربوط به احساس به برند خود نگه دارین

بعضی از موفق ترین برند سازیای موجود در اینستاگرام توجه زیادی به چگونگی ایجاد ارتباط بین تصاویرشان با هویت نام تجاری خود دارن
انگار یک شمای کلی از تصاویر خود دارن و این شمای کلی هم ارتباط نزدیکی با تصویر کلی شرکت اونا داره

استارباکس، مثلا، که بیانیه ماموریتی به توضیح زیر داره: ” به خاطر الهام بخشیدن و رشد و پرورش روح آدم – هر فرد، یک فنجون در هر منطقه
” پستای اینستاگرام خود رو از روش ارائه تصاویر الهام بخش و دلگرم کننده که از این بیانیه خوب ساپورت می کنن به اشتراک میذاره
به جای ارسال تبلیغات و عکسای تصادفی از قهوه، اونا از تصاویر خودشون واسه جلو بردن ماموریت شرکت استفاده می کنن

کل مشخصات خود رو بهینه کنین

بهینه سازی درست مشخصاتتان در بازاریابی اینستاگرام زمان زیادی نمی بره اما می تونه تاثیر زیادی در تعداد آدمایی که وارد سایت شما می شن ( بدون توجه به دیدگاه اونا در مورد برند شما ) داشته باشه
بعضی از بهترین روش ها واسه بهینه سازی مشخصاتتان عبارتند از :

  1. مطمئن شین که تصاویر و توضیحات اونا با احساس نام تجاریتان هماهنگه
  2. همیشه لینکی واسه ارتباط به سایت خود داشته باشین
    ممکنه تمایل داشته باشین صفحه فرود خاصی واسه بازدید کنندگان اینستاگرام خود بسازین و یا در مقصد لینک، واسه گسترش کمپین فعلی و یا مطالب خود تغییر موقتی انجام بدین
  3. از آرم شرکت خود در جایی از مشخصات خود استفاده کنین طوری که کاربران بدونن که این یک پروفایل رسمی واسه شرکت شماس
  4. یک هشتگ با نام تجاری خاص به مشخصات خود اضافه کنین طوری که کاربران بدونن که اون نام واسه شماس
  5. جای فیزیکی خود رو در صورتی که یک کار و کاسبی محلی هستین ذکر کنین
  6. مطمئن شید که تصاویر، مطالب و محتوااتون با ویژگیای اجناس دیگر رسانه های اجتماعی شما موافق هستن

یادتون باشه که کلمات کلیدی و هشتگا در بیوگرافی اینستاگرام شما نمایه نیس و در جستجو نشون داده نمی شن
پس به جای استفاده از بیوگرافی خود واسه جذب ترافیک در جستجو، از آن واسه بیان روشن چیزی که نام تجاری شما انجام میده و تحریک کاربران واسه ورود به سایت خود استفاده کنین

از وسیله های مناسب جهت ساده تر کردن امور واسه روش هدف دار بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کنین

شما می تونین در اینستاگرام تنها با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام خود موفق شید
با این حال، بسیاری وسیله بزرگ دیگر هم وجود دارن که می تونن به شما در صرفه جویی در زمان کمک کرده و هم اینکه بینش بهتری درمورد کارکرد پست هاتون در پلتفرم بدن

یکی از وسایل چند منظوره ( Iconosquare ) است
این وسیله اجازه دسترسی به حساب کاربریتان رو از روش مرورگر وب جفت و جور می­ کنه، عکسا و فیلمایی که بیشترین رفت و امد رو دارن پیدا می­ کنه و اینکه کی در حال فالو کردن ( دنبال کردن ) و یا اون فالو ( دنبال نکردن ) شما هست رو پی­گیری می­ کنه

وسایل دیگر شامل ( Schedugram ) ( واسه برنامه ریزی پستا )، ( INK361 ) ( یک وسیله کامل خدمات واسه مشاهده، برنامه ریزی و مدیریت پستا ) و ( Piqora ) ( واسه کمک به شما در پیدا کردن پست جذاب واسه به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود ) هستن

 

7 ) از تبلیغات اینستاگرام واسه افزایش دسترسی به پستای خود استفاده کنین

الان اینستاگرام اجازه تبلیغات روی پلتفرم رو به همه کار و کاسبیا داده
تا چند ماه پیش، تنها برندهای بزرگ می توانستد به این ویژگی دسترسی داشته باشن
یادتون باشه که شما الان نیاز به یک حساب فیس بوک واسه ایجاد تبلیغات اینستاگرام دارین

8 ) افزایش تعداد دنبال کنندها ترکیب هنر و علمه
اینجا چگونگی انجام اونو توضیح می دیم :

بدون داشتن یک پایگاه محکم از فالوورها، تلاش شما در اینستاگرم به احتمال زیاد بی ثمر هستش
حالا خوبیش اینه، راز افزایش فالوورها تقریبا ساده س! : رفت و امد پایدار به طور طبیعی باعث افزایش فالوورها می شه
یعنی، بازم که شما در حال ارسال پستای جذاب و تصاویر مربوط هستین، تعداد فالوورها به طور طبیعی زیاد می شه

مطلب مشابه :  شکل های جور واجور روش های هدف دار تنظیم هیجان از نظر بقیه نظریه پردازان

روش هدف دارایی واسه سرعت بخشیدن به این روند وجود دارن :

  1. به یاد داشته باشین که کمیت، کیفیت رو نابود می کنه
    حساب خود رو واسه نگهداری از تنها بهترین تصاویر ویرایش کنین
    هیچکی علاقه نداره فردی رو که هزاران عکس بی معنا از مواد غذایی و یا دیگر عکسای تصادفی می­گذارد دنبال کنه
  2. همیشه یک عنوان جذاب و در ارتباط داشته باشین
    پرسیدن یک سئوال در عنوان، راه بسیار خوبی واسه افزایش رفت و امد مخاطبانه
  3. مقاوم باشین
    بدونین واسه چه آدمایی و به چه دلیلی پست می ذارین
  4. از ابزاری مثل ( Piqora ) واسه دیدن تصاویری که باعث ایجاد بیشترین رفت و امد شدن استفاده کنین ( بعد تعداد بیشتری از اونا رو بفرستین )
  5. اعلام نظر در عکسای خود و دیگر افراد رو حفظ کنین
    وقتی که افراد رفت و امد منظم شما رو ببینن احتمال بیشتری هست که شما رو فالو کنن
  6. در هر مکانی حساب کاربری اینستاگرام خود رو پیشرفت بدین

9 ) یک دنبال کننده باشین

ترجمه عکس

جستجوی جایا، افراد و عکسا

جستجوی عکسا در اینستاگرام

مثلا: #صبحونه، #ماشینای قدیمی، # تعطیلات

جستجوی آدمایی که از اینستاگرام استفاده می کنن

مثلا : کوین

جستجوی عکسای پست شده در هر منطقه روی نقشه

مثلا: توکیو، لندن، شانگهای

شما شاید نمی تونین بدون فالو بک کردن افراد اونا رو داشته باشین مگه اینکه شما یک برند بزرگ و نام تجاری شناخته شده باشین
نه فقط باید فالوورهای خود رو فالو بک کنین بلکه باید به طور فعال به جستجوی کاربران جدید هم بدین

بعضی روش هدف دارایی که می تونین از اونا واسه پیدا کردن آدمایی که ارزش فالو کردن رو دارن استفاده کنین عبارتند از :

  1. آدمایی رو که از قبل می شناسین رو دنبال کنین : وقتی که وارد اینستاگرام میشین، به صفحه پروفایل خود برید، گوشه طرف راست بالای صفحه روی “لیست پیدا کردن دوستان”، واسه پیدا کردن لیست دوستان در فیسبوک و کاربران پیشنهادی کلیک کنین
  2. افراد و یا شرکتایی رو که نوار جستجوی اینستاگرام مورد استفاده اونا رو می شناسین فالو کنین
  3. افراد موثر بر صنعت خود رو دنبال کنین
  4. کاربرانی رو که عوامل موثر در صنعت شما رو دنبال می کنن، فالو کنین
  5. جستجو واسه هشتگای مربوط به صنعت
    این مورد شاید موثرترین روش هدف دار واسه پیدا کردن کاربران هدف در بازار دنج شماس
  6. از روش جستجوی گوگل واسه پیدا کردن کاربران با نفوذ در صنعت خود استفاده کنین ( مثلا، شبکه ­های اجتماعی + اینستاگرام )
  7. از ابزاری مثل ( gramfeed ) واسه جستجوی راحت افراد، جایا و تصاویر استفاده کنین

10 ) ارسال شکلای جور واجور عکسا و فیلمای جذاب

ارسال دوباره و دوباره یک نوع از محتوا کار آسانیه ( این موضوع درمورد تموم پلتفرمای رسانه ­های اجتماعی و نه فقط درمورد اینستاگرام صدق می کنه )
به دنبال تغییر و بهبود روش هدف دار و نظارت بر فرمتایی که بیشترین رفت و امد رو ایجاد می کنن، باشین
بعضی از ایده های محبوب واسه به اشتراک گذاری عبارتند از :

  1. عکسای ارسالی کاربر
  2. عکسایی از پشت صحنه فضای کاری و یا کارکنان خود
  3. ایجاد فرصتی واسه بازدید اجناس جدید قبل از ارائه رسمی اونا
  4. نسخه نمایشی یا آموزشای کوتاهی از محصول
  5. عکسایی از روزای عادی زندگی واسه نشون دادن دیدگاه شخصی خود
  6. تصاویر و فیلمایی با داخل مایه تعطیلات

همونطور که شما تصمیم می گیرین چه مطلبی رو بفرستین، انتخاب روش هدف دار مناسب که احتمال زیادتری واسه لایک خوردن و کامنت گرفتن داره هم مهمه

امیدواریم 10 روش هدف دار بازاریابی اینستاگرام گفته شده، انگیزه لازم واسه شروع استفاده از اینستاگرام به عنوان بخشی از روش هدف دار بازاریابی شما و یا افزایش سرمایه گذاری فعلیتون در پلتفرم رو ایجاد کرده باشه
با در نظر گرفتن استفاده بیشتر از یک سوم از تموم بازاریابان حاضر از این شبکه اجتماعی، روشنه که اینستاگرام ارزش واقعی واسه کار و کاسبی رو صرف نظر از اندازه و یا صنعت حفظ می­ کنه

دیدگاهتان را بنویسید