10 روش هدف دار بازاریابی B2C

سرفصلای مقاله

  • بازاریابی انگیزشی
  • فروش مستقیم
  • برندسازی مشترک و بازاریابی وابسته
  • روابط عمومی
  • بازاریابی نقطه خرید
  • بازاریابی اینترنتی
  • تبلیغات رسانه ای پرداخت شده
  • تبلیغات شفاهی
  • شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی
  • داستان سرایی

فکر می کنین حرفه ایای بخش­  کار و کاسبی درباره بازاریابی چیجوری فکر می کنن
با نگاهی به گزارشات و یافته های پژوهشای گذشته فهرستی از 10 روش هدف دار بازاریابی B2C رو که بدون توجه به نوع صنعت بیشتر به عنوان روشای هدف دار موفق شناسایی شدن، تهیه شده
مواردی که در ادامه مطرح می شن به عنوان پر استفاده ترین روشای هدف دار بازاریابی B2C در بین صاحبان کار و کاسبی شناخته می­شن

نتیجه تحقیقات در پیروز روشای هدف دار زیره :

  • بازاریابی انگیزشی

فروش مستقیم

برندسازی مشترک و بازاریابی وابسته

برندسازی مشترک یه روش بازاریابیه که در اون دست کم دو برند به یکدیگر می پیوندن تا تنها یه محصول یا خدمت رو تبلیغ و گسترش کرده و اونو به فروش برسانند
در این روش برندها از اعتبار جمعی خود مایه می ذارن تا درک از ارزش محصول یا خدمت رو بهبود بخشن، به صورتی که مصرف کنندگان حاضر باشن نسبت به قیمت خرده فروشی محصول مبلغ بیشتری رو واسه اون پرداخت کنن
به خاطر ثانویه، برندسازی مشترک ممکنه که شرکتای تولید کننده با برچسبای خصوصی رو از کپی کردن اجناس یا خدمات منصرف کنه

حقیقت آماری : در سال 2014، 6% از عرضه اجناس مربوط به برندسازی مشترک بوده

  • روابط عمومی

حقیقت آماری : در حدود 75% از مصرف کنندگان، رسانه های به دست اومده رو به عنوان یک عامل موثر مهم در تصمیم خرید خود حساب می کنن

بازاریابی نقطه خرید

در بازاریابی نقطه خرید، فروش به مخاطبان حاضر اون خریدارائی که  الان در مغازه هستن و آماده خرید هستن صورت میگیره
نمایش محصول، کوپنای داخل بسته بندی، سخنرانان قفسه ای که امتیازات محصول رو عنوان می کنن و توجهات رو به طرف خود جلب می کنن که بیشتر خیلی راحت ارائه یک پیشنهاد خوب و خیلی شفاف و روشن کمک می کنن تا تصمیمات خرید در کنار همون قفسه گرفته شه

مقاله در ارتباط : آمیخته ترفیع چیه و اجزا اصلی آمیخته ترفیع در بازاریابی ( An Effective Promotional Mix )

حقیقت آماری : 64% از مصرف کنندگان، خریدهای برنامه ریزی نشده با تغییر برندها رو زمانی انجام میدن که پیشنهادی داخل مغازه به اونا ارائه می شه

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین، از ترکیبی از وب و ایمیل واسه تبلیغ کردن استفاده می کنه و  فروشای مربوط به تجارت الکرونیک رو بوجود میاره
حتی می تونه پلتفرمای رسانه های اجتماعی رو هم واسه تقویت حضور برند و گسترش اجناس و خدمات در برگیرد
در کل، این تلاشا معمولا در ارتباط با گونه های تبلیغات سنتی مثل رادیو، تلویزیون و چاپ استفاده میشن

مقاله در ارتباط : شکلای جور واجور جور واجور روشای هدف دار بازاریابی اینترنتی کدوم ان؟

حقیقت آماری : 97% از مصرف کنندگان به شکل آنلاین واسه کسب و کارای موجود جستجو می کنن

تبلیغات رسانه ای پرداخت شده

رسانه های پرداخت شده ابزاریه که شرکتا به خاطر پیشرفت ترافیک سایت خود اونم از روش تبلیغات پرداخت شده یا تبلیغات کلیکی استفاده می کنن
این وسط یکی از پرطرفدارترین روش ها لینکای پرداخت به ازای هر کلیکه
این روش از پایه به این شکله، شرکتا لینکی رو که در یافته های موتورهای جستجو به عنوان یک تبلیغ ظاهر می شه خریداری کرده یا از آن ساپورت مالی می کنه
(این مراحل بیشتر با عنوان بازاریابی موتورهای جستجو شناخته می شه
) زمانیکه واژگان کلیدی مربوط به خدمات و اجناس یک شرکت مورد جستجو قرار گرفته باشه این لینکای در ارتباط به نمایش درخواهندآمد و در برابر دید مخاطبان قرار میگیره
هربار که روی این تبلیغ کلیک می شه، شرکت مبلغ کمی رو واسه بازدید کننده به موتور جستجو پرداخت می کنه
از این روش با عنوان  ” پرداخت به ازای هر کلیک” هم یاد می شه

مطلب مشابه :  NLP چیه ؟ NLP علم موفقیت و تغییرات سریع فردى

marketing/wp-content/uploads/2017/09/Belovedmarketing-8
png” alt=”” width=”150″ height=”151″/>

حقیقت آماری : 76% از کسب و کارا از پستای تبلیغاتی و بازاریابی موتورهای جستجو استفاده  می کنن

  • تبلیغات شفاهی

شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی

تمرکز بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اینه که واسه کاربران محتوایی رو بسازه که اونو مهم حساب کنن و بخوان اونو از روش شبکه های اجتماعی هم با بقیه به اشتراک بذارن، که باعث افزایش بازدید و ترافیک می شه
اشتراک محتوا، فیلما و تصاویر در رسانه های اجتماعی حتی تلاشای بهینه سازی موتورهای جستجو رو هم تحت تاثیر قرار میده به این صورت که بیشتر رابطه یافته های جستجو داخل شبکه های رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام و اون چیزی که در موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو هست رو زیاد می کنه

مقاله در ارتباط : ۵ قدم نتیجه بخش در تاکتیکای بازاریابی ویروسی

حقیقت سریع : 54% از شرکتای B2C  بخش از درآمد خود  رو حاصل راهنماییا و رهبریای رسانه های اجتماعی می دونن

  • داستان سرایی

داستان سرایی برند از یک فرمت ارتباطی آشنا به خاطر ایجاد درگیری عاطفی در مصرف کنندگان استفاده می کنه
به جای اینکه تنها حقایق و اعداد بیان شن، داستان سرایی به شما این اجازه رو میده تا داستانی به یاد ماندنی از اینکه شرکت شما کیست، چه کاری انجام می دین، چیجوری مسائل رو حل می کنین، ارزش آفرینی می کنین و اینکه چیجوری به جامعه خود و همه مردم کمک می کنین رو بوجود بیارین
فقط که داستان برند باید متناسب با روش هدف دار بازاریابی شرکت تعریف شه