10 روش هدف دار موفق بازاریابی موثر واسه B2B

سرفصلای مقاله

  • هک رشد (Growth Hacking) 
  • برنامه های ارجاعی Referral Programs
  • رسانه های آزاد ( Earned Media) و روابط عمومی (PR)
  • رویدادهای شبکه ای
  • بازاریابی موتور جستجو
  • هدف گذاری دوباره
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازاریابی محتوا
  • بازایابی درونگرا Inbound Marketing

اگه در مورد باور کارشناسان کار و کاسبی در مورد بازاریابی، کنجکاو می باشین، نگاهی به یافته های ارزیابیای گذشته و گزارشایی که طبق گرداوری داده ها در ارتباط با این موضوعه، بندازین
در ادامه لیستی از 10 روش هدف دار بازاریابی B2B، صرف نظر از هر صنعتی آورده شده
از این روشای هدف دار به عنوان روشای هدف دار موفق بازاریابی B2B یاد می شه

هک رشد (Growth Hacking

پدیده بازاریابی به وسیله شرکتای نوپا (start up) با بودجه بازاریابی محدود، عمومیت پیدا کرده، هک رشد که ترکیبی از خلاقیت، تفکر تحلیلی، ومعیارهای اجتماعی واسه فروش اجناس و افزایش بهره وریه
هکرهای رشد رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویروسی و دیگر جایگزینای کم هزینه رو به جای رسانه های سنتی تنها واسه یک کانون اصلی، یعنی رشد، استفاده می کنن

سین الیس که اصطلاح Growth Hacking رو ایجاد کرده، بیان می داره که هک رشد، جانشین بازاریابی نمی شه اما فرق در آنست که هر تاکتیکی که در هک رشد به کارگرفته می شه، با تاثیر بالقوه ای که بر رشد اندازه پذیر داره، به دقت بررسی می شه

هک رشد به دلایل زیر در روش هدف دار بازاریابی B2B موثره :

  • هر تصمیم طبق تاثیرگذاری بر اندازه رشد شناسایی می شه
  • اجناس و خدمات به عنوان ابزاری واسه رشد و نه چیزی واسه فروش، دوباره تعریف شدن
  • سلاست بیان (روان بودن) اون موجب موافقت و هزینه کم، می شه

حقیقت آماری : Growth Hacking با ایجاد 10% مشتریان راغب بیشتر نسبت به تکنیکای بازاریابی سنتی، معتبر شده

برنامه های ارجاعی Referral Programs

برنامه ارجاعی Referral Programs یک اصطلاح کلیدی واسه توضیح راه و روش سیستماتیکه که شرکتها به خاطر انگیزه دادن به افراد، در مورد اجناس و خدمات، استفاده می کنن
اجرا برنامه های وابسته مشخص، برنامه های برگشت مشتری، و برنامه های مشترک به معنی ارائه اعتبار فوری از مشتریان موجود واسه رشد پایگاه مشتریان، هستش
و عموماً از آن به عنوان بازاریابی ارجاعی هم نام برد می شه

برنامه های برگشت به دلایل زیر در بازاریابی B2B موثر هستن :

  • پیشنهادای مشتریان خشنود رو استفاده می کنن
  • وفاداری به برند مشتریان رو به درستی تشخیص داده و اونو تقویت می کنه
  • همیشه با مشتریان آشنا هستن

حقیقت آماری : مشتریان برگشت شده به وسیله مشتریان دیگر 37% اندازه باقی موندن بیشتری دارن و 16%- 25% ارزش طول عمر مشتری بیشتری دارن

رسانه های آزاد ( Earned Media) و روابط عمومی (PR)

Earned Media (یا رسانه های آزاد) تبلیغاتی ان که از روش تلاشایی غیر از تبلیغات پرداخته شده، ایجاد شدن؛ هم اینکه می تونن شکلای جور واجور مختلفی رو دربر گیرد سفارش و پیشنهاد در رسانه های اجتماعی، پیشنهادای شفاهی، پیشنهاد به وسیله رادیو و تلویزیون، روزنامه یا سرمقاله اما این وسط یک چیز ثابته، و اون اینست که رسانه های آزاد، ناخواسته( unsolicited ) هستن و تنها می تونن به شکل طبیعی به دست آیند
هم اینکه نمی تونن مثل تبلیغات سنتی خریداری شن در رسانه آزاد از برند یا محصول شما صحبت می شه بدون اینکه شما برنامه ای واسه اون داشته باشین، این اتفاق به شکل خبررسانی و توصیهه و معمولا در شرایطی صورت میگیره که کارکرد شما بسیار باحال توجه باشه

Earned Media و PR به دلایل زیر موثر هستن :

  • عموما کانالای تبلیغاتی رایگان هستن
  • ناخواسته هستن، پس به سرعت پیش مخاطبان اعتبار پیدا میکنن
  • باخبر شدن از محتوای قابل اعتماد، مهم، و آموزشی رو بالا می برن

حقیقت آماری : 92٪ از مصرف کنندگان در سراسر جهان میگن که به Earned Media ( پیشنهادای شفاهی،یا پیشنهادای دوست و خونواده) بیشتر از هرنوع دیگری از تبلیغات، اطمینان دارن

 

رویدادهای شبکه ای

نمایشگاهای تجاری به عنوان یک وسیله شبکه B2B برتر باقی می مونن، چراکه در این نمایشگاها شرکتهای فعال در یک صنعت خاص در یک جای جهت نشون دادن آخرین اجناس و خدماتشون، دور هم جمع می شن
این نمایشگاها خیلی کم به روی عموم باز می شن و این فرصت رو به شرکتها میدن تا با شرکای کلیدی صنعت، مشتریان، و مشتریان بالقوه (PROSPECT) رابطه برقرار کنن و اونو پیشرفت دهند؛ فرصتا و روندهای بازار رو شناسایی کنن؛ و درک مناسبی از آن چیزی که رقابیشان به بازار ارائه میده به دست بیارن

مطلب مشابه :  معیارهای تشخیصی DSM-5 واسه مشکل وسواسی- جبری

رویدادهای شبکه ای به دلایل زیر موثر هستن :

  • تشویق تعاملات چهره به چهره و ایجاد رابطه با شرکا و بقیه مشتریان
  • معمولا شرکتا حضور خوبی در اینطور رویدادها دارن، هم اینکه دسترسی رهبران بازار به مخاطبانشون بیشتر می شه
  • به هرکسب وکار و با هر اندازه ای اجازه دسترسی به تموم مخاطبان و اطلاعات رو میدن

حقیقت آماری : 67% از نمایشگاها نشون دهنده معرفی مشتریان بالقوه جدیدی واسه شرکتای حاضر در نمایشگاه بودن

marketing/wp-content/uploads/2017/10/search-engine-marketing-sem-belovedmarketing
png” alt=”بازاریابی موتورهای جستجو” width=”203″ height=”203″/>

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو یا SEM ابزاریست که شرکتها جهت بهبود ترافیک سایت هاشون، با استفاده از تبلیغات پرداختی آنلاین، استفاده می کنن
یکی از محبوب ترین روشای SEM روش پرداخت به ازای هرکلیک (PPC) یا تبلیغات کلیکیه
از پایه یک شرکت لینکی رو خریداری و یا ساپورت می کنه که به عنوان یک آگهی در یافته های موتور جستجو نمایان میشه، به ویژه زمانیکه کلمات کلیدی مربوط به محصول یا خدمات اونا مورد جستجو قرار میگیره
هربار که روی آگهی کلیک می شه، شرکت به موتور جستجوگر (و یا سایت میزبان شخص سوم دیگر) هزینه کمی رو واسه بازدیدکننده می پردازه؛ یعنی پرداخت به ازای هر کلیک صورت میگیره

بازاریابی موتور جستجوگر به دلایل زیر در روش هدف دار بازاریابی B2B موثره :

  • وسعت اون در وسایل آنلاین و دسترسی آسون به اون
  • روشی مقرون به صرفه واسه ایجاد میدون دید بالاس
  • با بازارها و مخاطبان زیاد سلزگاره

حقیقت آماری : محتوای اطلاعاتی/ آموزشی از روش موتور جستجوگر در 96% از مواقع،به وسیله بازاریابی موتورهای جستجو پخش میشه

هدف گذاری دوباره

بیشتر بازدیدکنندگان وب سایتها در اولین بازدید خود از سایت دچار تغییر و تغییر خاصی نمی شن
هدف گذاری دوباره از مرورگرهای مجهزبه تکنولوژی کوکی، جهت شناسایی کاربرانی که از سایت شما بازدید کردن اما قبل از انجام معامله اونو ترک کردن، استفاده می کنه
کوکی اجازه میده تا آگهیای هدف دار در موارد جستجو و تعاملات بعدی کاربران، ظاهر شه، حتی اگه اونا حتما به سایت شما در ارتباط نباشن
هدف گذاری دوباره یک وسیله تبدیل موثره چراکه بارها برند شما رو در مقابل مخاطبینی که به محصول و یا خدمت شما علاقه مند هستن، قرار میده

هدف گذاری دوباره به دلایل زیر در روش هدف دار بازاریابی B2B موثره :

  • توجه و قدرت خرید خریداران ناظر (window shopper) رو زیاد می کنه
  • اندازه کلیک بالایی رو بوجود میاره
  • به بخش بندی مخاطبان و پیامای سفارشی(tailored messaging)، توجه می کنه

حقیقت آماری : تبلیغات هدفگذاری شده منجربه 1
046% افزایش درجستجوی برند، و 726% افزایش در بازدید ازسایت، پس از چهارهفته نمایش این تبلیغات شده

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی برتامین کاربران خرسند از محتویات مهم که می خوان اونو در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بذارن، و باعث افزایش بازدید و ترافیک داده شن، تمرکز می کنه
اشتراک محتوا، ویدئوها، و تصاویر در شبکه های اجتماعی هم اینکه بر تلاش موتورهای جستجوگر تاثیر میذاره، از این جهت که بیشتر ربط داشتن یافته های جستجو در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و اینستاگرم و موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو رو افزایش میدن

بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلایل زیر می تونن در روش هدف دار بازاریابی B2B موثر واقع شن :

  • مخارج بازاریابی رو کم می کنه درحالی که ایجاد مشتریان بالقوه (lead generation) رو زیاد می کنه
  • ارائه معیارهایی که به شرکتا بینشی عمیق تر نسبت به بازار ارائه میده
  • ویژگی انسانی بخشیدن به برند و تشویق به تغییرات

حقیقت آماری : 85% از خریداران B2B فکر می کنن که شرکتا باید اطلاعاتی رو از روش شبکه های اجتماعی ارائه دهند

مطلب مشابه :  نقش و اهمیت خونواده از دیدگاه روانشناختی

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو SEO پروسه افزایش باخبر شدن از- و ترافیک به- یک سایت خاصه، با اطمینان از اینکه در بین بالاترین یافته های جستجوی پرداخت نشده در موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ، و یاهو، ظاهر شه
در حالی که رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات بنر و دیگر وسایل بازاریابی، به مشاهده سایت منجر می شن، دیدگاه سئو هم خیلی با اهمیته چراکه موتورهای جستوگر اصلی ترین روش استفاده کاربران از اینترنت هستن
این به طور خودکار مخاطبان شما رو به طور در ارتباط و هدفمندی زیاد می کنه – اونا خود رو به عنوان کسائی که خواهان یا دست کم علاقه مند به محصول یا خدمات هستن، شناسایی می کنن

بهینه سازی موتور جستجو به دلایل زیر در روش هدف دار بازاریابی B2B موثره :

  • بازم در حال تکامله تا با بهینه سازی موتور جستجوی محلی و تحرکات هماهنگ باشه
  • جستجو رو واسه مشتریانی که به محصول یا خدمات شما علاقمند هستن، ساده می کنه
  • یک راه مقرون به صرفه واسه حفظ رقابت با شرکتای مشابهه

حقیقت آماری : 93٪ از تجارب آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شه و 75٪ از کاربران هیچوقت از صفحه اول یافته های جستجو عبور نمی کنن

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بر تاثیر آموزش بر فروش جهت تاثیرگذاری بر رفتار خرید، تاکید می کنه
این راه و روش بازاریابی هدف دار بر ایجاد و پخش اطلاعات مربوط به نیازای مشتریان بالقوه متمرکزه تا اونایی رو که بهترین هماهنگی رو با اجناس و خدمات وبیشترین احتمال واسه خرید رو دارن، جذب کنن
چون ارتباطات مستمره، محتوا می تواندبه درخشش اون چیزی که شما درمورد ایجاد مشتریان بالقوه درزمان زمان یاد می گیرین، وصل شه، و ممکنه شامل شکلای جور واجور متنوعی مثل اینفوگرافیکا، صفحات وب،پادکستا، ویدئوها، بلاگا، مقاله های سفید، وبینارها، و کتابای اینترنتی باشه
مهمه که بازاریابی محتوا به معنی بازاریابی درونگرا نیس
بازاریابی محتوا بخش مهمی واسه روش هدف دار درونگرای کلیه، اما روشهای بازاریابی دیگر رو واسه به بیشترین حد رسوندن ارزش محتوا، ترکیب نمی کنه

بازاریابی محتوا به دلایل زیر در روش هدف دار بازاریابی b2B موثره :

  • مشتریان بالقوه رو از روش کانالای فروش جذب می کنه
  • مطلوبیت، اعتبار، و توانایی دیده شدن برند رو پیشرفت میده
  • بازار هدف رو با اطلاعات مربوطه درگیر می سازه

حقیقت آماری : در سال 2015، بازاریابی محتوا 3 برابر بازاریابی خارجی (برونگرای) سنتی به تعداد مشتریان بالقوه اضافه، درحالی که 62% هزینه کمتری برداشتهه

بازایابی درونگرا Inbound Marketing

بازاریابی درونگرا موثرترین روش هدف دار بازاریابیه چراکه نقاط قوت اکثریت دیگر 9 روش هدف دار رو جهت جذب، تبدیل، نزدیکی و خشنود ساختن مشتریان، تقویت می کنه
برخلاف روشای بازاریابی سنتی – یا حتی دیگر روشای هدف دار ذکرشده در بالا – بازاریابی درونگرا توجه مشتریان رو به خود جلب می کنه و اونا رو با تولید محتوای با معنی به وبسایتای شرکت ، جذب می کنه
چون پیام رسانی در ارتباط و در زمان مناسب و در جای مناسب ظاهر می شه، بازاریابی جاذبه ای به جای استفاده از تبلیغات سنتی خسته کننده، مشتریان رو فرا می خونه

بازاریابی درونگرا به دلایل زیر در روش هدف دار بازاریابی B2B موثره :

  • واسه هرنوع و هر اندازه ای از کسب وکار جواب میده
  • چشم اندازه های آگاهانه تری رو بوجود میاره
  • می تونه خیلی راحت با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، مثل کامل و مدیریت شه

حقیقت آماری : بیشتر از 3 برابر احتمال داره شرکتا اندازه برگشت سرمایه بالاتری در کمپینای بازاریابی درونگرا نسبت به بازاریابی خارجی، تجربه کنن

اگه به طور جداگونه در نظر بگیریم بیشتر روشای هدف دار بازاریابی که در لیست ذکر شدن، محدودیت بازاریابی دارن
با اینحال بازاریابی درونگرا ،SEO،SEM، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، و رسانه های آزاد رو در یک ردیف قرار میده تا یک راه و روش بازاریابی مناسب و مقرون به صرفه ارائه میدن که باعث ایجاد مشتریان بالقوه تایید شده میشه و روابط با مشتریان رو تقویت میکنه ، و برندهای موفقی رو میسازد

دیدگاهتان را بنویسید