طرز تهیه نوشیدنی لاغری؛ ۱۰ نوشیدنی چربی سوز که باید بشناسین 

 

شکم بزرگ و کمر نه چندون باریک، مشکل بزرگ زندگی افرادی مثل منه که لاغری و تناسب اندام یکی از زیباترین رؤیا هاشونه. رژیمای مختلف، تمرینات ورزشی و شکلای مختلف و اقسام روش ها رو امتحان می کنیم تا اندامی خوش فرم و قشنگ داشته باشیم و البته همیشه سخت ترین مرحله، آب کردن شکم و باریک کردن کمره. چون شکم معمولا آخرین جاییه که بی خیال چربیای اضافی خود می شه و از اونا دل می کنه. می دونم الان می گین بازم حرفای تکراری و راهکارهای بی نتیجه! من هم با شما موافقم که تناسب اندام و آب کردن چربیای شکم اون قدر طاقت فرساست که همیشه از نیمه ی راه آدم رو ناامید می کنه. اما دوستان عزیزم بدون بزرگ نمایی، با مصرف بعضی مواد غذایی می تونین قدمای مؤثری در آب کردن چربیای شکم وردارین و به رؤیای کمر باریک شدن نزدیک شید. با این نوشته همراه باشین؛ می خواهیم طرز تهیه چند نوشیدنی چربی سوز، رو با هم مرور کنیم.

 

۱. نوشیدنی چربی سوز خیار

این نوشیدنی گوارا شامل مواد زیره:

  • ۱ عدد خیار؛
  • یه دسته کوچیک جعفری؛
  • ۱ عدد لیمو؛
  • ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده (اگه زنجبیل تازه در دسترس تون نبود می تونین از مقداری پودر اونم استفاده کنین)؛
  • ۱ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا (صبرزرد)؛
  • نصف لیوان آب.

تموم این مواد رو با هم مخلوط کنین (می تونین اونا رو در مخلوط کن بریزین و خوب میکس کنین). این نوشیدنی رو می تونین به مدت یک ماه هر شب قبل از خواب بخورین. بعد از یک ماه اگه فکر کردین که بهتره مصرف اونو ادامه بدین، می تونین با یک هفته معطلی، خوردن اونو واسه یک دوره یک ماه دیگر شروع کنین.

۲. نوشیدنی لاغری خیار تازه و لیمو ترش

اسم این نوشیدنی رو گذاشته ام نوشیدنی تازگی بخش. موادی که در اون به کار رفته عبارتند از:

  • ۱ عدد لیمو ترش؛
  • ۲ عدد خیار؛
  • ۱ عدد پرتقال بزرگ؛
  • مقداری عسل و نعنا (اگه طعم اونا رو دوست ندارین می تونین از اونا استفاده نکنین)؛
  • حدود ۱ لیتر آب (در صورت تمایل می تونین از آب گازدار استفاده کنین)؛

یکی از خیارها رو رنده کنین و در مخلوط کن بریزین، آب پرتقال و لیموترش رو بهش اضافه کنین و با آب و عسل خوب مخلوط کنین. خیار دیگر رو حلقه حلقه کنین و به همراه تموم مواد دیگر در یک پارچ یا لیوان بزرگ بریزین. اگه طعم سریع و تروتازه ای مثل نعناع رو با این ترکیبات پسند می کردین، مخلوط تون رو با برگای نعنا به عنوان چاشنی تزئین و بخورین.

۳. نوشیدنی لاغری گلابی و مریم گلی

واسه نوشیدنی خوش طعم مریم گلی و گلابی باید این مواد رو در اختیار داشته باشین:

  • ۱۰ عدد برگ تازه مریم گلی؛
  • ۱ عدد لیموترش؛
  • ۲۵۰ میلی لیتر آب گلابی (می تونین آب گلابی تازه رو خودتون در منزل بگیرین. اگه از آب میوه های صنعتی استفاده کنین، مراقب باشین زیاد شیرین نباشه)؛
  • ۲۵۰ میلی لیتر آب (اگه دوست دارین آب گازدار اضافه کنین)؛
  • ۱عدد گلابی؛
  • کمی یخ.
مطلب مشابه :  طرز فکر افراد موفق چه فرقی با افراد معمولی داره؟ 

لیموها رو حلقه حلقه و گلابی رو نگینی خرد کنین و در یک پارچ بریزین و کنار بذارین. مریم گلیا رو ریز کنین یا در میکسر خرد کنین تا به شکل خمیر در بیاد. یخا رو در مخلوط کن بریزین و خرد کنین. آب گلابی و نعنا رو هم اضافه و مخلوط کنین. بعد مخلوط تون رو به لیموها و گلابیای خرد شده اضافه کرده، بخورین و لذت ببرین.

۴. نوشیدنی چربی سوز گریپ فروت و دارچین

اینم یکی دیگر از نوشیدنیای محبوب منه که از این مواد تشکیل شده:

  • ۵۰۰ میلی لیتر (نیم لیتر) آب گریپ فروت (می تونین از آب یک گریپ فروت تازه استفاده کنین یا آب گریپ فروت صنعتی بدون شکر بخرین)؛
  • ۵۰۰ میلی لیتر آب گازدار؛
  • ۱ لیوان آب؛
  • ۲ عدد چوب دارچین؛
  • مقدار خیلی کمی تخم رازیانه؛
  • برگ نعناع؛
  • مقداری یخ؛
  • کمی شکر.

آب، دارچین و شکر رو در ظرفی مخلوط کنین و ۵ تا ۱۰ دقیقه روی گرما بذارین تا شکر حل شه و ترکیب به شکل شربت دربیاد. شربت رو کنار بذارین تا سرد شه. آب میوه، نعنا و رازیانه رو بهش اضافه کنین و در پارچی به همراه یخ با هم مخلوط کنین. نوشیدنی شما آمادهه. نوش جون!

۵. نوشیدنی لاغری انرژی بخش لیمو

لیمو ترش به خاطر در دسترس بودن، طعم و مزه ی بی مثل و خاصیتای زیادی که داره در تهیه ی بیشتر نوشیدنیای انرژی بخش مورد استفاده قرار میگیره. البته باید بدونین لیمو میزان زیادی قند داره و اونو در نظر بگیرین. حالا ببینیم در این نوشیدنی خوش طعم چه خوراکیای دیگری هست:

  • ۵ عدد لیمو؛
  • ۱ لیتر آب (پیشنهاد می کنم واسه هیجان انگیزتر شدن نوشیدنی تون از آب گازدار استفاده کنین)؛
  • یخ؛
  • کمی نعنا.

لیمو به تنهایی اون قدر جذابه که نیاز به همراهی خوراکی خاص دیگری نداره. آب ۴ عدد از لیموها رو بگیرین و یکی رو حلقه حلقه کنین و کنار بذارین، آب لیموها رو با آب مخلوط کنین و همراه با یخ، نعنا و لیموهای حلقه شده بخورین.

۶. نوشیدنی سریع هندی

همونجوریکه می ببینن هرچه پیش میریم دستورالعملایی که در این نوشته به شما تقدیم می شه جذاب تر و انرژی بخش تر می شن. این نوشیدنی سریع هندی هم یکی از همین نوشیدنیای گواراست که شامل مواد زیره:

  • ۴ عدد لیمو؛
  • کمی زنجبیل (مقدار زنجبیل به خاطر طعم خاص و سریع و تیز اون بستگی به ذائقه ی شما و علاقه تون داره)؛
  • نعناع؛
  • ۱ لیتر آب (می تونین از آب گازدار استفاده کنین)؛
  • یخ؛
  • مقداری شکر.

آب لیموها رو بگیرین و با نصف لیوان آب و شکر روی شعله بذارین تا شکر حل شه و یک شربت رقیق به دست بیاد. زنجبیل رو رنده کرده و به شربت اضافه کنین. وقتی محلول جوش اومد، اونو از روی شعله وردارین و بذارین تا خنک شه. بعد اونو با آب و یخ مخلوط کرده و با نعناع و برشای لیمو سرو کنین.

۷. نوشیدنی چربی سوز سیب

واسه درست کردن این نوشیدنی خوشمزه و مفید به این مواد نیاز داریم:

مطلب مشابه :  عصبانیتای بی دلیل ما از کجا نشأت میگیره؟ 

  • ۱ لیتر آب سیب (بهتره از آب سیب طبیعی استفاده کنین)؛
  • نعناع؛
  • ۱۰۰میلی لیتر آب لیمو؛
  • ۱ عدد لیمو؛
  • یخ.

اول لیموها رو حلقه حلقه کنین. بعد آب لیمو و آب سیب رو با هم مخلوط کنین و برشای لیمو، نعنا و یخ رو به آب میوه اضافه کنین و از نوشیدن این معجون گوارا لذت ببرین. می تونین این نوشیدنی رو همراه با برشای سیب بخورین. نوشیدنی رژیمیِ چربی سوز، خوشمزه تر و ساده تر از این می خواید؟!

۸. نوشیدنی گیاهی

موادی که واسه تهیه ی این نوشیدنی خوش طعم و پرطرفدار نیاز داریم عبارتند از:

  • ۱ لیتر آب؛
  • مقدار کمی شکر (می تونین اصلا از شکر استفاده نکنین)؛
  • ۳ عدد خیار؛
  • ۱ عدد فلفل سبز بزرگ (می تونین از رنگای مختلف فلفل استفاده کنین)؛
  • ۴ عدد لیمو ترش؛
  • نعناع.

فلفل و ۲ عدد خیار رو خرد کنین، روی اونا شکر بپاشید و بذارین یک ساعت بمونه. بعد کمی اونا رو بپزید. یک خیار و لیمو رو حلقه حلقه کنین و کنار بذارین. آب بقیه ی لیموها رو هم بگیرین. فلفل، خیار و آب لیمو رو در یک پارچ با آب و نعناع مخلوط کرده و با یخ، لیمو و خیار حلقه حلقه شده بخورین.

۹. نوشیدنی لاغری آناناس

این نوشیدنی هم مثل نوشیدنی سیب بسیار ساده س! و مواد مورد نیاز اون تقریبا همیشه و در دسترس همه هست:

  • ۱ لیتر آب؛
  • ۱ عدد لیمو؛
  • ۱ عدد کمپوت آناناس (می تونین از آناناس تازه و آب اونم استفاده کنین)؛
  • کمی نعناع؛
  • کمی شکر.

آب رو در یک ظرف روی شعله گاز قرار بدین تا جوش بیاد. بعد شکر رو به آب جوش اضافه کنین و هم بزنین تا حل شه. آبِ لیموها رو بگیرین و به آب اضافه کنین. بعد آب رو از روی شعله وردارین و بذارین خنک شه. بعد آب آناناس رو بهش اضافه کنین. برشای آناناس رو هم به مخلوط تون اضافه کنین و در یخچال بذارین تا سرد شه. نوشیدنی جذاب تون آمادهه!

۱۰. نوشیدنی چربی سوز توت فرنگی و سبزیای تازه

مطمئنا این نوشیدنی خوشمزه هم طرفداران زیادی داره. واسه درست کردن این نوشیدنی انرژی بخش و چربی سوز به این مواد نیاز داریم:

  • ۱ عدد لیمو؛
  • نعناع یا هر سبزی دیگری که طعم اونو دوست دارین؛
  • مقداری توت فرنگی؛
  • ۱ لیتر آب؛
  • یخ.

آب لیموها رو بگیرین و کنار بذارین. سبزیا و توت فرنگی رو خرد کنین و در آب داغ بخوابونین تا طعم و عطر اونا بیرون بیاد. میوه ها و سبزیا رو از آب جدا کنین و بذارین آب خوب خنک شه. آب خنک شده رو با آب لیمو مخلوط کرده و با یخ و هر چاشنی دیگری که دوست دارین بخورین.

اگه به دنبال مواد غذایی بیشتری در این مورد هستین مقاله سایت در مورد خوراکیای چربی سوز شکم رو به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع : brightside

 


دیدگاهتان را بنویسید