طرز تهیه یک پای سیب کم کالری و خوشمزه 

 

 

نگفته نمونه که شیرینی پای سیب همیشه هم شیرین نیس. نوعِ ترش اونو می تونین با سیب سبز تهیه کنین. اگه هم مایل بودین کمی شیرینش کنین و در عین حال رژیمی بودن اونو حفظ کنین یک اسکوپ بستنی یا ماست یخ زده بهش اضافه کنین.

پخت پای سیب واسه ۸ تا ۱۰ نفر

مواد لازم واسه:

خمیر پای

  • آرد: ۱ فنجون؛
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای خوری؛
  • کره (منجمد): ۱/۴ فنجون؛
  • آب (سرد): ۳ قاشق غذاخوری.

مواد داخل پای

  • سیب سبز (پوست کنده، برش خورده، و خرد شده): ۲ فنجون؛
  • سیب سرخ (پوست کنده، برش خورده، و خرد شده): ۲ فنجون؛
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری؛
  • شکر قهوه ای: ۱/۴ فنجون؛
  • شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری؛
  • آرد: ۱و ۱/۲ قاشق غذاخوری؛
  • کره: ۲ قاشق غذاخوری؛
  • دارچین: ۱ قاشق چایخوری.

طرز تهیه ی خمیر پای سیب

آرد و نمک رو در یک ظرف بزرگ باهم مخلوط کنین. با یک چاقو کره رو به تیکهای کوچیک ببرین و به ترکیب قبلی اضافه کنین. آب سرد رو هم کم کم به موادتان اضافه کنین و با یک چنگال خوب هم بزنین. خمیر به دست اومده رو با دستان تون ورز بدین و به شکل یک توپ دربیاورید. خمیر توپی شده رو بین دو ورق روغنی بپیچید و اجازه بدین نیم ساعت در یخچال استراحت کنه. در این مدت خمیر سفت می شه و فرم میگیره.

مطلب مشابه :  عشق ورزیدن درونگراها چه فرقی با بقیه افراد داره؟ 

خمیر رو از یخچال خارج کنین و کاغذهای روغنی رو از اون جدا کنین. بعد اونو به شکل مناسب شیرینی پای سیب بریزین. البته فراموش نکنین که کف و جداره ی قالب تون رو قبلا چرب کنین. با انگشتان تون خمیر رو در ظرف خوب پخش کنین و لبه های قالب رو هم با خمیر بپوشونین.

نکته: پیش گرمایش فر رو به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۱۸ درجه سانتی گراد) بکنین.

طرز تهیه مواد داخل کیک پای سیب

سیبای خرد شده رو در یک کاسه بزرگ با آبلیمو مخلوط کنین. دارچین، شکر و آرد باقیمونده رو هم در کاسه ای جداگونه با همدیگه ترکیب کنین. حال محتویات این دو ظرف رو باهم ترکیب کنین و با یک چنگال به آرامی هم بزنین.

مواد داخل پای سیب شما آماده شده و می تونین اونو روی خمیر پای بریزین و خوب پخش کنین. کره ی باقیمونده رو هم با یک چاقو به قطعات ریز تقسیم کنین و روی سطح پای سیب تون پخش کنین.

پای سیب رو اول به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۱۸ درجه سانتی گراد) و بعد به مدت نیم ساعت با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۶ درجه سانتی گراد) بپزید.

پس از پخت اجازه بدین پای سرد شه بعد پای سیب رژیمی و خوشمزه تون رو برش بزنین و همراه با بستنی یا ماست یخ زده سرو کنین. نوش جون!

ارزش غذایی (واسه یک برش متوسط پای سیب)

  • کالری ۱۹۹؛
  • چربی کامل ۱۰ گرم؛
  • چربی اشباع شده ۵ گرم؛
  • چربی غیراشباع ۳ گرم؛
  • کلسترول ۱۸ میلی گرم؛
  • سدیم ۲۸۵ میلی گرم؛
  • کربوهیدارت ۲۸گرم؛
  • فیبر رژیمی ۳ گرم؛
  • پروتئین ۲ گرم.
مطلب مشابه :  عرضه و خواسته چیه و چه رابطه ای با هم داره؟ 

نگفته نمونه که این مقادیر تخمینیه و نتایج شما ممکنه کمی فرق داشته باشه.



دیدگاهتان را بنویسید