اندازه گیری، رژیم غذایی

دانلود پایان نامه

قبل اینکه به سراغ دمنوشای پیشنهادی مون بریم، می خواهیم کمی درباره روند کاهش وزن با هم صحبت کنیم. چربی (همراه با پروتئین و کربوهیدرات) همون انرژی ِ ذخیره شده. کالری واحدی واسه اندازه گیری این انرژی هاست. بدن ما به وسیله یه سری فعل و انفعالات شیمیایی، چربی رو به انرژی قابل استفاده واسه فعالیتای بدن تبدیل و انرژی (کالری ) اضافی رو هم ذخیره می کنه. واسه کاهش وزن، شما باید بیشتر از میزان کالری دریافتی، انرژی استفاده کنین. این باعث می شه بدن چربیای ذخیره شده رو استفاده کنه و درنتیجه لاغرتر شید. سلولای چربی به مرور کوچیک تر می شن و از بین می رن. دوستان عزیزم توجه داشته باشین که همه این مراحل و روند چربی سوزی به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد بستگی داره. دمنوشایی که ما به شما معرفی می کنیم، در شرایط عادی در کنار یک رژیم غذایی مناسب، می تونن اثرات مثبتی در روند کاهش وزن داشته باشن.

۱. دمنوش دارچین

قندخون اثر مستقیمی روی وزن ما داره و میزان گرسنگی مون رو تحت اثر قرار می ده. قندخون یکی از فاکتورهای تعیین کننده ی انرژی بدنه. هرچقدر انرژی شما بیشتر باشه، تمایل بیشتری به ورزش کردن دارین.

هرچقدر قندخون تون متعادل تر باشه، کمتر دچار اشتهای کاذب میشید و بدن شما روند مناسب تری واسه استفاده از چربیای ذخیره شده رو در پیش خواهد گرفت.