انواع پارچه شال و روسری

 

پارچه مخصوص شال و روسری دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و غیر این که برای حجاب مناسب باشد، گزینه ای عالی برای استایل شما به حساب می آید. از این رو انتخاب و خرید شال و روسری در فصل‌ های مختلف متفاوت خواهد بود. خانم‌ هایی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از روسری و شال‌ هایی که رنگ خیلی روشن هستند، استفاده نکنند. کرم، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن از جمله رنگ روسری‌ هایی هستند که به‌ تنهایی بی‌ روح هستند و وقتی با پوست روشن شما ترکیب بشوند جذابیت شما را کم خواهند کرد.

اما روسری نارنجی، زرشکی، قهوه ‌ای و یشمی را با خیال راحت سر کنید اگر خانم‌ هایی با پوست تیره و برنزه دنبال روسری هستند که روی پوست ‌شان بنشیند، هرگز سراغ پارچه مخصوص شال و روسری با رنگ های کدر مانند دودی، بنفش تیره و قهوه ‌ای نباید بروند. چون این روسری‌ ها سبب می‌ شوند صورت شما بیش از اندازه تیره به نظر برسد. دقت کنید که روسری انتخابی‌ تان با رنگ موهای شما هماهنگی داشته باشه و اگر چشم ‌های رنگی دارید، روسری که با چشم‌ های شما هم‌ رنگ باشد، هم به چهره و هم به چشم‌ های تان جلوه خواهد بخشید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع پارچه شال و روسری آشنا کنیم.

پارچه شال و روسری ابریشمی

قطعا یکی از بهترین انتخاب هایی که می توان برای تهیه کردن شال و روسری در فصل بهار داشت؛ استفاده از پارچه ابریشمی در تولید شال و روسری است، البته توجه داشته باشید که این نوع پارچه نسبت به سایر پارچه ها از قیمت بیشتری برخوردار است اما با عین حال از جمله پارچه های مناسب برای شال و روسری در فصول گرم و سرد سال می باشد.

پارچه شال و روسری حریر

پارچه مخصوص شال حریر، یک پارچه ابریشمی نازک است که جنسی لطیف، خنک و لخت دارد. شال و روسری هایی که از جنس پارچه حریر تولید می شوند مانند شال و روسری هایی که از جنس پارچه ی ساتن هستند بیشتر برای مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این نوع پارچه نسبت به پارچه نخی بیشتر از روی سر لیز می خورد و البته نسبت به پارچه نخی گران تر است.

پارچه شال و روسری نخی

پارچه نخی، پارچه ای است که برای تولید شال و روسری در فصل های گرم سال مناسب می باشد و همچنین به دلیل این که این نوع پارچه بافتی نازک و سبک دارد باعث گردش هوا و کاهش دمای بدن می شود و تنها نقصی که این نوع پارچه دارد این است که به دلیل بافت نازکی که دارد خیلی زود چروک می شود.

پارچه شال و روسری ساتن

پارچه مخصوص روسری ساتن، پارچه ای براق است که سطحی صاف دارد و پشت پارچه نیز معمولا مات می باشد. نکته دیگری که باید در مورد پارچه ساتن به آن اشاره کنیم این است که شال و روسری هایی که از جنس پارچه ی ساتن تولید می شوند بیشترین کاربرد را برای مجالس و مهمانی ها دارند. در نهایت این که پارچه ساتن قیمت آن نسبت به قیمت پارچه ابریشم برای تولید شال و روسری کم تر است.

نوشته دیگر :   با این غذاهای رژیمی به جنگ چاقی بروید

انواع طرح و رنگ پارچه شال و روسری

  • طرح ‌های سنتی

در طرح‌ های سنتی پارچه با استفاده از بوته، جقه، گل و همچین طرح هایی تزیین شده است. افرادی که از این نوع طرح استفاده می کنند معمولا افرادی خوش سلیقه هستند.

  • طرح ‌های مدرن

طرح های مدرن شامل طرح ‌های نقاشی، کوبیسم، چهار خانه، زنجیری و کمربندی است. این طرح نیز مورد پسند اکثر خانم های جوان و خوش تیپ می باشد.

  • تک رنگ و ساده

این نوع پارچه مخصوص شال یا روسری، ساده و بدون هیچ طرح و شکلی است. اما با این که ساده می باشد، طرفدار های زیادی دارد.

در کل می توان گفت که از جمله پارچه های مناسب برای تولید شال و روسری مناسب فصول سرد سال، پارچه های پشمی و نخی است. پارچه های پشمی از جمله پارچه های دارای الیاف طبیعی هستند که به دلیل خاصیت کش سانی که دارد پس از شست و شو شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند و همچنین به دلیل این که تراکم بالایی دارند و مدت زمان زیادی طول می کشد که دچار ساییدگی شوند. همچنین تولید کنندگان شال و روسری از آن ها برای تولیدات پاییزه و زمستانی خود استفاده می کنند، در ضمن رنگ بندی متنوعی نیز دارند و همین باعث جذابیت این نوع پارچه مخصوص شال و روسری برای تولیدات می شود.

دقت داشته باشید که شال و روسری را انتخاب کنید که راحت باشد، خوب ایستادن شال و روسری روی سرتان به شما کمک می کند تا آن را شکیل تر و زیباتر روی سرتان قرار دهید. به هم خوردن شال و روسری روی سرتان می تواند فرم موهای تان را به هم زده و موجب شود چهره تان درهم آشفته به نظر بی آید. هر چه قدر قواره پارچه مخصوص روسری بزرگتر باشد راحت تر خواهید بود، اما ممکن است در فصل تابستان قواره های بزرگ دست و پا گیر و کلافه کننده باشد. ابعاد استاندارد روسری ۹۰ در ۹۰ سانتی متر و شال ۶۰ یا ۷۰ سانتی متر عرض و ۱۸۰ سانتی متر طول است. شال ‌های با عرض حدود ۸۰ تا ۱ متر برای افرادی که جلوی شال را تا می ‌کنند و روسری در قواره های ۱۰۰ و ۱۱۰ برای افرادی که روسری خود را مدل دار  سر می‌ کنند، مناسب تر هستند. تا این قسمت از مطلب با جنس، نوع، و ویژگی های منحصر به فرد پارچه شال و روسری آشنا شدید. اگر شما به خوبی انواع پارچه مخصوص شال و روسری را بشناسید، به راحتی می توانید آن چیزی که مد نظرتان است و بیشتر مناسب شما می باشد را انتخاب کنید.