بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری در صنعت تکمیل فرش (مطالعه موردی در  …

بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری در صنعت تکمیل فرش (مطالعه موردی در …

بسیاری از شرکت ها از طریق سرعت عمل در صدد کسب یک مزیت رقابتی اند. آنها دارند به بازاریابان سریع العمل تبدیل می شوند و هنر فشردگی سیکل زمانی و سرعت را در بازار فرا می گیرند.(کاتلر،۱۳۸۲، ۳۲۶)
در حال حاضر دنیای رقابت وارد مرحله ای شده است که شرکت ها و موسسات دیگر کمتر می توانند قیمت کالا را در سطحی مناسب نگه دارند و یا با کم کردن حجم فیزیکی کالا و افزایش ویژگی های آنها با این حجم کوچک سبب افزایش کیفیت کالا گردند.لذا بازار رقابت پا به عرصه ای گذاشته است که در آن سرعت برای باقی ماندن در گردونه رقابت حرف اول را می زند (نجفی ،۳۶،۱۳۹۰). در این قسمت به انواع سرعت تاثیر گذار در رقابت اشاره می نماییم:
۲-۱-۱۷-۱ سرعت در تصمیم گیری
برای اینکه از بازار رقابت عقب نمانید باید در خصوص تولید یا عدم تولید هر چه سریعتر تصمیم بگیرید زیرا با تعلل در تصمیم تولید و (با توجه به اینکه در بازار رقابت رقبا در حال جمع آوری اطلاعات سایر رقبای خود هستند) تولید آن توسط دیگر رقبا، شما متحمل هزینه و از دست دادن فرصت و وقت می شوید زیرا با تاخیر در تصمیم گیری سبب می شوید که با تولید آن توسط دیگران بازار کالای مورد نظر خود را از دست بدهید و از طرف دیگر با صرف وقت برای تصمیم گیری به مدت طولانی ،خود را متحمل هزینه، وقت و انرژی نیز کرده اید. (نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶)
۲-۱-۱۷-۲ سرعت در طراحی
در کنار دقت و نظارت بسیار در خصوص طراحی کالا، باید مقداری هم سرعت چاشنی کار خود قرار دهید، زیرا با سرعتی که در تولید محصولات جدید وجود دارد و از طرف دیگر سرقت اطلاعات و تبانی هایی که بین کارکنان موسسات و شرکت ها برای رقابت وحذف یکدیگر وجود دارد احتمال از دست دادن اطلاعات موجود و تولید محصولات بهتر در بازار، توسط رقبا وجود داشته و شما را متحمل هزینه سنگین کالایی که قبلاً مشابه آن با کیفیت بهتر تولید شده، می کند.(نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶)
۲-۱-۱۷-۳ سرعت در برنامه ریزی
برای اینکه در رقابت بتوانید پیروز باشید باید در برنامه ریزی ها در کنار دقت و بررسی های انجام شده سرعت عمل داشته باشید تا بتوانید محصولات خود را به موقع تولید نمایید. (نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶)
۲-۱-۱۷-۴ سرعت در تولید
برای تولید محصول نیاز به سرعت مناسب و سنجیده ای می باشد تا شما همزمان با تولید بتوانید توازنی مناسب بین عرضه و تقاضای کالا در بازار داشته باشید. با عرضه به موقع کالا و خدمات، بازار مناسبی از محصول خود بدست می آورید، در سرعت تولید باید عواملی چون حجم مواد اولیه، میزان تقاضا، توانایی نگهداری کالا و میزان کالاهای مشابه را در نظر گرفت.(نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶)

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  pipaf.ir  مراجعه نمایید.

        1. سرعت در بازاریابی

امروزه با تنوع بیشتر کالاها و وجود بازارهای بسیار، مشتریان نیاز به شناخت بیشتر کالاهای مورد نظر خود دارند و تولید کنندگان نیز برای فروش کالای خود نیاز به شناسایی بازار مناسب (بسته به نوع کالای تولیدی و مصرف کننده واقعی آن) برای کالای خود دارند. برای این کار باید سرعت بازاریابی مناسبی وجود داشته تا با همخوانی آن با میزان تولید و بستن قراردادهای به موقع،بازار مطمئن و خوبی را به دست آورند.(نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶).

برچسب گذاری شده با: , , , ,