دسته بندی علمی – پژوهشی : 
بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری در صنعت تکمیل فرش (مطالعه موردی در  …

دسته بندی علمی – پژوهشی : بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری در صنعت تکمیل فرش (مطالعه موردی در …

        1. سرعت در تغییر

با توجه به تولیدات سریع کالا و خدمات و عرضه محصولات جدید، شما باید دارای سرعت مناسب در تغییرات خود باشید تا بتوانید همزمان با اشباع محصول قبلی خود در بازار، اقدام به تولید محصولی جدید تر و با کیفیت بیشتر، نسبت به محصولات رقبای خود داشته باشید تا به راحتی از گردونه رقابت خارج نشوید و از طرف دیگر با این مزیت، شناختی کامل از تولید و توزیع کالای قبلی خود به دست آورده و مارک تجاری خود را به همه شناسانده اید می توانید محصولات جدید خود را با سرعت به مشتریان خود معرفی نموده و به ثبات و بازار دائمی برسید که در حال حاضر یکی از دغدغه های مهم همه تولید کنندگان و مسئولین شرکت ها و موسسات می باشد.(نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶)
۲-۱-۱۷-۱۰ سرعت در فن آوری تولید و اطلاعات
فن آوری تولید، در خصوص دستگاه ها و ماشین آلات تولید می باشد که موسسات برای تولیدات خود نیاز به بروز نمودن آنها دارند تا با انعطاف بیشتر بتوانند محصولات جدید و با کیفیتی را به همراه قیمت مناسب به بازار ارائه کنند. فناوری اطلاعات در خصوص تمام مراحل ۹ گانه فوق می باشد یعنی شما برای تولید کالا و خدمات خود باید دارای سرعت مناسب در خصوص جمع آوری اطلاعات باشید تا بتوانید با آن محصول مناسب، بازار مناسب و سرعت مناسبی داشته باشید. با وجود رقبای بسیار در تولید یک نوع کالا و خدمات شما نیاز دارید بدانید که از محصول مورد نظر شما چه میزان تولید کننده، چند نوع مشابه، چه مقدار بازار جهانی، چه نوع مصرف کننده،و یا چه تعداد کالا موجود می باشد تا بتوانید در تصمیم گیری خود عاقلانه عمل کنید. (نجفی، ۱۳۹۰، ۳۶)
چشم اندازی به تکمیل فرش
۲-۲-۱ تعریف تکمیل فرش :
مجموعه عملیاتی که طی فرایندهای مختلف، فرش خام را تبدیل به محصول کامل و قابل استفاده کرده و روانه بازار مصرف می نماید.
۲-۲-۲ اهمیت تکمیل فرش :
جایگاه تکمیل فرش ماشینی دارای نقش و اهمیت فوق العاده ای در تولید فرش می باشد زیرا یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده کیفیت فرش عرضه شده به بازار مصرف است .
اگر اصول و استانداردهای تولید در مراحل تکمیل رعایت شود بسیاری از عیوب احتمالی بافت بر طرف شده و موجب افزایش مضاعف کیفیت فرش می گردد.
با در نظر گرفتن این اصل که اولین خواسته و انتظار مصرف کننده نهایی، در مطلوب بودن شرایط و وضعیت ظاهری فرش شامل شفافیت سطح فرش، بدون پرز بودن، منظم و مرتب بودن زیگزاگ و ریشه و میزان استحکام می باشد می توان به جایگاه تکمیل در مجموعه کلی تولید فرش ماشینی پی برد.از سوی دیگر میزان و سطح کیفی عملیات تکمیل می تواند در اغلب موارد شرایط مساعدتری برای رقابت محصول تولید شده با سایر شرکتهای تولید کننده فرش ایجاد کند.
۲-۲-۳ مراحل تکمیل فرش :
به طور مختصر کل فرایند انجام شده شامل موارد زیر می باشد :
۱- پرزگیری و صاف و هموار نمودن سطح فرش
۲- چسب و آهارزنی پشت فرش
۳- دوردوزی و بسته بندی
۲-۲-۳-۱) تقسیم بندی انواع بافت ها :
۱- بافت هایی با ضایعات پشت
۲- بافت هایی بدون ضایعات پشت
در بافت هایی که فاقد ضایعات پشت هستند در واقع یا نخ خاب مرده وجود ندارد و یا در خاب فرش پنهان شده است. در قالبهایی که با ضایعات پشت بافته می شوند نخ خاب فرش تبدیل به ضایعات غیرقابل مصرف می شود که باعث افزایش هزینه های تولید می گردد. فرش دارای خاب زیر با ضایعات پشت در فرایند تکمیل نیاز به پشت پاک کنی دارد.
با پیشرفت تکنولوژی سعی می شود نخ خاب مرده از سیستم حذف شود یا در بستر کف فرش پنهان گردد که نیاز به عملیات پشت پاک کنی نداشته باشد.

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  fumi.ir  مراجعه نمایید.

برچسب گذاری شده با: , , ,