برگزاری کلاس مجازی و کلاس آنلاین با ایلرنو

اولین مرتبه‌ای که کلمه «کلاس مجازی» را شنیدید، چه چیزی در ذهنتان تداعی شد؟ بسیاری در پاسخ به این سوال می‌گویند که به محض شنیدن این کلمه، کلمه سمینار در ذهنشان تداعی شده است.

کلاس مجازی با وبینار همان رویداد یا سمینار آنلاین است. وجود اینترنت و سرویس‌های ارائه‌دهنده محتوای ویدئویی در سال‌های اخیر تاثیر قابل توجهی بر زندگی همه ما گذاشته و این فرصت را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده تا کارگاه‌ها، رویدادها و سمینارهای خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

پلتفرم‌های ارائه‌دهنده وبینار و رویداد آنلاین این روزها بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند و احتمالاً شما نیز کلمه وبینار را این روزها بیشتر از قبل می‌شنوید و حتی ممکن است در چندین وبینار شرکت کرده باشید؛

چرا که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، اغلب کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارهای حضوری لغو شده و مخاطبانشان بیشتر مایل به شرکت در رویداد‌های آنلاین هستند.

اگر در رابطه با بورس/مسکن/خودرو/دلار سئوال دارید کلیک کنید

وبینار چیست؟

وبینار برگرفته از عبارت Web-based Seminar است و به هر سمینار، دوره، کلاس، کارگاه، رویداد و کنفرانسی که به صورت آنلاین در بستر اینترنت و تحت وب برگزار می‌شود. تفاوت اصلی وبینار و پخش زنده این است که در وبینار امکان برقراری تعامل بین میزبان و مخاطب به راحتی امکان‌پذیر است و ارتباط دوطرفه شکل می‌گیرد. هر دو طرف می‌توانند از طریق وبینار به صورت زنده با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند و سوالات خود را مطرح کنند و پاسخشان را در لحظه دریافت کنند و حتی صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. در وبینارها امکان به اشتراک‌گذاری دسکتاپ، پاورپوینت، وبکم، نظرسنجی یا محتواهای دیگر را در اختیار میزبان قرار می‌دهد.

مزایای وبینار

  • عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل برقراری وبینار یکی از بزرگترین مزایای آن است. شما در هر مکانی که باشید می‌توانید تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه خود می‌توانید به برگزارکننده وبینار بپیوندید. به‌ویژه در موقعیت‌هایی مانند این روزها که به دلیل شیوع پاندمی، افراد از حضور در اجتماعات شلوغ اجتناب می‌کنند.
    وقتی نیازی به حضور فیزیکی و رفت و آمد به مکان کنفرانسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید نباشد، مسلما در زمان و هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد و این از دیگر مزایای قابل توجه وبینارهاست.
  • از آن‌جا که وبینار یک رویداد زنده است، شما می‌توانید پرسش‌های خود را در لحظه مطرح کنید و همزمان پاسخ خود را دریافت کنید.
  • در وبینار یا همان کنفرانس آنلاین، امکان ضبط و ثبت برایتان فراهم است و با این کار می‌توانید هر زمان که خواستید دوباره به آن مراجعه کنید.
  • آن دسته از سرویس‌های برگزاری رویداد زنده و آنلاین که در آن‌ها نیازی به نصب افزونه یا نرم‌افزاری خاصی وجود ندارد، بزرگترین مزیت را برای کسانی که خواستار استفاده از این امکان هستند، فراهم می‌کند.
نوشته دیگر :   ترمووود

سرویس ایلرنو

ایلرنو یک سرویس برگزاری رویداد آنلاین و اولین پلتفرم پخش زنده موبایلی در ایران است. ایلرنو امکان درآمدزایی از وبینار، پخش‌زنده و بازپخش را برای شما فراهم می‌کند. تا پیش از شروع فعالیت این سرویس، امکان استفاده از پلتفرم‌های پخش زنده و وبینار دشوار و گران بود اما در دسترس بودن این سرویس که اکنون به‌صرفه‌ترین قیمت را در قیاس با هم‌نوعان خود در این زمینه دارد، کار را برای افرادی که وبینار برگزار می‌کنند بسیار آسان کرده است.

مدل قیمت‌گذاری در سرویس ایلرنو به صورت اشتراکی و نامحدود است. بدین معنا که با پرداخت مبلغ ثابتی به عنوان اشتراک روزانه، می‌توان از امکانات این سرویس به‌طور نامحدود استفاده کرد.

نکته دیگری که دانستن آن خالی از لطف نیست این است که به دلیل آن‌که جنس محتوایی که در ایلرنو تولید می‌شود استریم بوده و تنها به‌وسیله ایلرنو قابل تولید است، قابلیت ویرایش ندارد و از این جهت خیال برگزارکنندگان از جهت حفظ عنصر حقیقت در آن آسوده خواهد بود.

ویژگی‌های سرویس ایلرنو

برخی از نکات مثبتی که باعث شده تا امروز، شرکت‌های زیادی از خدمات ایلرنو استفاده کنند:

با ایلرنو دیگر از قطعی وسط جلسه خبری نیست
در تعداد شرکت‌کننده‌ها و بیننده‌ها محدودیتی ندارد!
در زمان برگزاری رویداد محدودیتی ندارد!
امکان روشن کردن ۸ وبکم به‌طور همزمان وجود دارد
قابلیت چت خصوصی، عمومی و نظرسنجی وجود دارد
قابلیت ضبط و بازپخش وبینار وجود دارد
امکان فروش حق مشاهده و کسب درآمد از وبینار فراهم است
همین حالا کلاس مجازی و رویداد خود را ایجاد کنید

برای برگزاری وبینار با استفاده از سرویس ایلرنو تنها کافی است که رویداد خود را ایجاد کرده و لینک آن را برای شرکت‌کنندگان خود بفرستید. برای ورود به اتاق فرمان ایلرنو اینجا کلیک کنید و رویداد خود را ایجاد نمایید.