دانلود پایان نامه رژیم غذایی، فرایند

دانلود پایان نامه

واسه گروهی که همین الان هم عضله ی زیادی دارن مصرف کالری باید بالا باشه و این کار یک چالشه. هر چه نباشه حجم معده هم محدوده. خوشبختانه انجام کاردیو به شکل ای که گفتیم باعث می شه هر بار فقط ۱۵-۲۰ دقیقه وقت بذارین و میزان بالایی هم انرژی نسوزونین.

۷. برنامه غذایی

ساختن عضله فرایندی زمان بره و باید مواد لازم واسه ساخت اونو درست کرد. حتی اگه برنامه تمرینی خوبی داشته باشین و بدن هم واسه بازسازی خود زمان کافی داشته باشه، بازم عضله ساخته نمی شه مگه اینکه مواد مورد نیاز رو واسه بدن جفت و جور کنین. اینجاست که رژیم غذایی اهمیت پیدا میکنه.

واسه گرفتن عضله ی بدون چربی باید به این دو ماده غذایی توجه کنین: پروتئین و کربوهیدرات.

پروتئین شامل آمینواسیده که واسه ساخت بافت عضلانی ضروریه. از طرف دیگر، بدن واسه انتقال این آمینواسیدها به سلولای عضلانی به انرژی نیاز داره. به همین منظور باید سراغ کربوهیدراتا برید. پس باید مصرف پروتئین و کربوهیدرات رو زیاد کنین.

پروتئین مورد نیاز

چقدر باید پروتئین مصرف کرد؟ مطمئن هستم افرادی در باشگاه هستن که به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن ۳ گرم پروتئین مصرف می کنن و فکر می کنن این پروتئین اضافی به عضله تبدیل می شه. متأسفانه اشتباه می کنن چون که مصرف بالای پروتئین به کلیه ها فشار زیادی میاره.