رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟

تبلیغات اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت

رپورتاژ آگهی چیجوری رتبه گوگل سایت شما رو از این رو به اون رو می کنه؟

۲۹ فروردین ۱۳۹۷

سرفصلای قدم به قدم تا انتشار رپورتاژهای خبری موفق

رپورتاژ آگهی چیجوری رتبه گوگل سایت شما رو از این رو به اون رو می کنه؟

همونطور که در بخش قبل گفتیم، یکی از مهمترین امتیازات رپورتاژای خبری، تاثیریه که می تونن در رتبه گوگل سایت شما داشته باشن. در واقع، بیشتر کسب و کارا بیشتر واسه گرفتن بک لینکای قویِ دائمیه که به فکر خریدن رپورتاژای خبری می افتن. با در نظر گرفتن اهمیّت بالایی که بحث سئو و بهینه سازی در انتشار رپورتاژ داره، ما در این بخش از سری رپورتاژ می خوایم نگاهی دقیق تر به این موضوع داشته باشیم.

شما در این مقاله درباره تاثیر رپورتاژهای خبری در سئو یه سایت می خونید و نظر گوگل درباره بک لینکای ساخته شده از این روش رو متوجه میشین.

رپورتاژ خبری چیجوری در سئو شما اثر میذاره؟

همونطور که می دونین، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت شما در گوگل، تعداد و همینطور کیفیت بک لینکای شماس. بک لینکا در واقع لینکایی هستن که شما از سایتای اینترنتی دیگه دریافت می کنین. (شما می تونین در مقاله بک لینک چیه بیشتر در این مورد بخونین.)

بک لینکایی که شما از سایتای دیگه می گیرین، به معنی معرفی و پیشنهاد داده شدن سایت شمان. درست همونطور که وقتی دوست شما یه رستوران رو معرفی می کنه، اعتمادتون به این رستوران بیشتر هستش، گوگل هم وقتی سایت شما توسط سایتای دیگه معرفی می شه، به اون بیشتر بها میده.

بک لینک به معنی پیشنهاد داده شدن سایت شماس

بک لینکا در دنیای اینترنت، مثل پیشنهادهای دنیای واقعی عمل می کنن و به یه سایت اعتبار می بخشن.

در رپورتاژ خبری، شما می تونین بین ۳ تا ۵ بک لینک دائمی و قوی از سایت منتشر کننده دریافت کنین. بک لینکایی که شک نداشته باشینً در اندازه اعتبار شما پیش گوگل موثر هستن.

به چه دلیل بک لینکای رپورتاژ خبری فوق العاده هستن؟

ما تا حالا بارها تماشاگر تاثیر بسیار بالای رپورتاژها در سئو وب سایتای جور واجور بوده ایم. بک لینکایی که این وب سایتا از راه رپورتاژ گرفتن، مستقیماً در رتبه سایت و اندازه ورودی سایت اونا تاثیر گذاشته. اما شاید سوال کنین که دقیقاً چی باعث می شه که بک لینکای رپورتاژ آگهی تا این حد در سئو یه سایت تاثیر داشته باشه. ما ۳ دلیل جور واجور واسه این موضوع می شناسیم.

بک لینکاتون از داخل یه مقاله هستن

یکی از مهمترین مباحث موقع گرفتن بک لینک اینه که بک لینک شما در چه بخشی از یه سایت منتشر می شه.

گوگل بیشتر از هر چیز، واسه بک لینکایی اعتبار قائله که داخل یه مقاله هستن. چون که معمولاً این نوع بک لینکا به شکل معرفی و پیشنهاد هستن و راحت تر میشه به اونا اعتماد کرد. در حالی که بک لینکای قرار گرفته در فوتر، منو، جایگاه های تبلیغاتی یا بخشای دیگه سایت کمتر قابل اعتماد هستن. چون که ممکنه نشون از یه همکاری تجاری یا بک لینک پولی بدن. (در بخش بعدی این مقاله، بیشتر در مورد نظر گوگل درباره بک لینکای پولی صحبت می کنیم.)

بک لینکای درون رپورتاژ خبری دقیقاً از همون نوع اول یعنی داخل مقاله هستن. این موضوع باعث می شه که گوگل راحت تر به اونا اعتماد کنه و اعتبار بیشتری رو به واسطه اونا واسه سایت شما قائل شه. در آخر بد نیس بدونین که به این نوع بک لینکا که درون یه مقاله قرار می گیرن، به اصطلاح Editorial Link می گن.

شما از معتبرترین سایتا بک لینک می گیرین

بیایید به داستان خود، یعنی اون پیشنهاد رستوران برگردیم. وقتی که دوست شما یه رستوران رو به شما پیشنهاد میده، اندازه اعتماد شما به حرف اون بستگی کامل به جایگاهش در ذهنتون داره. این یعنی هر چقدر اعتماد شما به اون بیشتر باشین، با خیال راحت تر پا درون رستورانی می ذارین که معرفی کرده. حالا فرض کنین که یه ناشناس به شما این رستوران رو پیشنهاد بده. چقدر این پیشنهاد قابل اعتماده؟ شک نداشته باشینً کمتر!

همونطور که در داستان بالا دیدیم، هر چقدر که شخص معرفی کننده، بیشتر واسه شما قابل اعتماد باشه، راحت تر به پیشنهاد اون اعتماد می کنین. این موضوع دقیقاً در مورد بک لینکای اینترنتی هم صادقه. یعنی اندازه اعتبار سایت معرفی کننده، تاثیر مستقیمی در مورد اندازه اعتباری داره که گوگل واسه اون سایت قائل می شه.

با این حساب، رپورتاژ آگهی یه راه عالی واسه گرفتن بک لینکای قویه. چون که به واسطه این روش تبلیغاتی، شما راهی دارین تا از بهترین و معتبرترین رسانه های اینترنتی حضور داشته باشین و توسط اونا پیشنهاد شید. سایتایی که گوگل به اونا اعتماد داره و اعتبار زیادی براشون قائله. پس اعتبار زیادی رو از این روش به شما میده.

در واقع به جربزه میشه گفت که رپورتاژهای خبری یکی از سریع ترین و بهترین راه ها واسه ساخت بک لینکای قوی است که واقعاً در سئو شما موثر هستن.

رپورتاژ آگهی یعنی بک لینکای دائمی و قوی

بک لینکای سایت شما دائمی و موندگار هستن

بذارین داستان خود رو ادامه بدیم. دقیقاً بعد از یه هفته از اولین باری که دوست شما از یه رستوران حرف می زنه، از شما می پرسد که هنوز به این رستوران سر زده این یا نه. جواب شما منفیه و اون اصرار می کنه که فرصت رو از دست ندین. یه ماه می گذره و دوباره، باز بحث همین رستوران پیش کشیده می شه. و دوباره چند ماه بعد و حتی یه سال بعد بحث این رستوران پیش کشیده می شه. البته، شایدً شما در آخرً در همون ماه اول راضی شدین سری به این رستوران بزنین.

این موضوع در اینترنت هم صادقه. یعنی هر چقدر که یه پیشنهاد ماندگارتر باشه، گوگل به خاطر وجود اون اعتبار بیشتری به یه سایت میده. دقیقاً به خاطر همین موضوعه که گرفتن بک لینکای دائمی تا این حد واسه اهالی دنیای اینترنت اهمیّت داره. و یه راه عالی واسه این کار چیه؟ به کار گیری رپورتاژ آگهی. یه مقاله که به صورت دائمی در سایتای بزرگ قرار میگیره و نشونه ای موندگار از اعتبار بالای سایت شماس.

به قول یکی از آشنایان، بک لینک دقیقاً مثل ترشی می مونه. هر چقدر ترشی بیشتر بمونه، بهتر می شه. هر چقدر هم بک لینک بیشتر بمونه، موثرتر هستش. پس دائمی بودن بک لینکای درون رپورتاژ آگهی، یعنی سایت شما هر روز بیشتر و بیشتر در گوگل رشد می کنه.

کپی شدن مطلب و بک لینکای رپورتاژ خبری

شما از تعداد زیادی سایت بک لینک میگیرین

یه ویژگی سایتای بزرگ اینه که بیشتر سایتای دیگه مطالب اونا رو منتشر می کنن. البته نه به صورت دستی، بلکه به واسطه رباتایی که هر روز به این سایتا سر میزنن و مطالب جدید اونا رو بر می دارن. این موضوع یعنی شما با خرید رپورتاژ آگهی تو یه سایت معتبر، ً تعداد بسیار زیادی بک لینک دائمی دارین.

البته، این ویژگی سایتای بزرگ حتماً چیز خوبی نیس و ممکنه به ضرر شمام تموم شه. در واقع باید بسیار حواستون جمع باشه که به واسطه این تعداد زیاد بک لینک، اعتبار سایت شما خراب نشه. ما در بخشای بعدی این سری بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنیم.

لینکای دوفالو رپورتاژ

بک لینکاتون در رپورتاژتان فالو هستن!

در کل ۲ نوع بک لینک در اینترنت هست. یکی همون بک لینکای معمولی یعنی فالو (Follow) هستن که اعتبار کاملی به سایت شما منتقل می کنن. نوع دوم هم بک لینکای نو فالو (Nofollow) هستن که به گفته گوگل، اعتباری به سایت شما منتقل نمی کنن. (واسه مطالعه بیشتر می تونین به مقاله فرق بک لینک فالو با نوفالو مراجعه کنین.) معمولاً بک لینکاتون در رپورتاژ آگهی از نوع فالو هستن و پس اعتبار کاملی به سایت شما منتقل می کنن. البته این موضوع شاید خیلی مزیت خاصی به حساب نیاد، اما گفتن اونم (وقتی که بسیاری لینکای ساخته شده در اینترنت نوفالو هستن) خیلی خالی از لطف نبود.

خرید بک لینک یا بک لینکای رپورتاژی؟

حالا که امتیازات رپورتاژ رو دیدیم، بذارین اونو با یه روش محبوب دیگه واسه ساخت لینک، یعنی خرید (یا همون اجاره) بک لینک مقایسه کنیم.

الان، سایتای بسیاری هستن که حاضرن در ازای دریافت مبلغی ماهیانه، لینک شما رو در بخشی از سایت خود مثل فوتر یا منو بذارن. این موضوع شک نداشته باشینً (اگه که گوگل متوجه پولی بودن لینک نشه) واسه سئو سایت شما موثره. به خصوص که در این روش، بک لینک شما در تعداد خیلی از صفحات یه سایت قرار میگیره. اما در مقایسه با رپورتاژ چه؟ کدوم یکی از این دو واقعاً موثرتره؟

از نظر ما، رپورتاژ آگهیا برنده این رقابت حساب می شن. دلایلی هم واسه این موضوع داریم. دلیل اول اینه که در رپورتاژ آگهی، بک لینک شما درون مطلبی از یه سایت قرار میگیره. همونطور که گفتیم این نوع بک لینک معمولاً بیشتر مورد اعتماد گوگله. دلیل دوم هم که واقعاً مهمه، دائمی بودن بک لینک رپورتاژه (دست کم در بیشتر سایتا). اما مگه این دائمی بودن چقدر مهمه؟

یکی از همکاران ما به لطف لینکای استیجاری تونست در جستجوی مورد توجه خود به جایگاه چهارم دست پیدا کنه. اما چه اتفاقی افتاد؟ وقتی عزمشو جزم کرد که دیگه هزینه ماهیانه این لینک رو پرداخت نکنه و بدون این دست اون دست کردن به صفحه چهارم این جستجو منتقل شد. در واقع، قسمت بزرگی از اعتبار این بک لینکا از بین رفته بود. این موضوع واسه سایت شمام صادق هستش. یعنی دو راه بیشتر ندارین. یا باید همیشه هزینه ماهیانه بک لینک مورد توجه رو پرداخت کنین، یا منتظر افت رتبه خود باشین. چیزی که در مورد رپورتاژ آگهی صادق نیس.

اما یه موضوع باقی می مونه. همونطور که گفتیم، خرید بک لینک به معنی دریافت لینک از تعداد خیلی از صفحات یه سایته. اما در رپورتاژ، شما فقط از یه صفحه لینک دریافت می کنین. پس حتماً تاثیر اون کمتره، نه؟ در جواب باید گفت که معمولاً موثرترین بک لینک شما همون اولین لینکیه که از یه سایت می گیرین. چون که اولین باریه که توسط این سایت پیشنهاد میشین. و بک لینکای بعدی، به اندازه این بک لینک اعتبار ندارن (البته، این به معنی نفی دریافت بک لینکای بیشتر نیس.)

نظر گوگل درباره بک لینکای درون رپورتاژها

وقتی بحث بر سر تاثیر رپورتاژ خبری در سئو باشه، موضوع فقط به همینجا ختم نمی شه. ما شک نداشته باشینً باید نظر خود گوگل رو هم در این مورد جویا شیم و ببینیم که خود گوگل هم با بک لینکای درون رپورتاژ آگهی موافق هست یا نه.

بذارین قبل از هر چیز، به داستان خود برگردیم. فرض کنیم کسی که رستوران مورد نظر رو به شما پیشنهاد می کنه (حالا چه دوست شما باشه یا یه ناشناس)، از این موضوع منفعتی ببره. یعنی مثلاً واسه این معرفی از رستوران مورد نظر پولی دریافت کنه. بازم نظر اون قابل اعتماده؟ جواب فکر می کنم به طور کاملً مشخص باشه. وقتی که شما می دونین شخص معرفی کننده خودش منفعتی از معرفی می بره، شک نداشته باشینً سخت تر به اون رستوران اعتماد می کنین. گوگل هم دقیقاً همینگونه فکر می کنه.

گوگل با لینکای پولی مخالفه

گوگل در کل به بک لینکای خریداری شده خیلی روی خوشی نشون نمی ده.

شرکت گوگل به طور کاملً با بک لینکایی که در ازای پول (یا هر چیز سود رسون دیگری) به دست میان، مخالفه. چون که می خواد رقابت همیشه سالم و طبیعی باشه و کسائی که مستحق جایگاه های بهتر هستن، به اون برسن. پس طبیعیه که رپورتاژ آگهی هم از نظرش یه روش درست لینک سازی نیس. (ما قبلاً یه مقاله در مورد خرید بک لینک منتشر کرده بودیم.)

اما اگه این حرف درسته، پس به چه دلیل این همه آدم با خرید بک لینکای پولی و رپورتاژهای خبری می تونن رتبه سایت خود رو در گوگل جابجا کنن؟ جواب مشخصه: گوگل در بیشتر موارد، راهی واسه تشخیص یه بک لینک مصنوعی از طبیعی نداره. این یعنی نمی تونه فهمیده باشه که شما یه رپورتاژ منتشر کردین یا مقاله به صورت طبیعی توسط خود رسانه منتشر شده (واسه گوگل، تشخیص این موضوع در زبون فارسی، حتی سخت تر هم هست.)

واقعا، گوگل در بسیاری موارد فقط می تونه به صورت دستی و با بررسی نیروی انسانی خود، متوجه این نوع لینک سازی بشه. دقیقاً به خاطر همین بود که تلاش کرد با جریمه کردن یکی از سایتایی که از رپورتاژ خبری استفاده می کرد، کمی صاحبان وب سایتا رو از نتیجۀ خرید رپورتاژ آگهی بترسونه. داستان این جریمه چیه؟

ماجرای رپورتاژهای سایت Interflora و جریمه شدن اون توسط گوگل

اولین بار در فوریه ۲۰۱۳ بود که رپورتاژ آگهی به صورت رسمی از سمت گوگل هدف قرار گرفت. در این سال، سایت Interflora که در مورد فروش گل آنلاین (در انگلستان) فعالیت می کرد، یه کمپین رپورتاژ آگهی بزرگ راه انداخت و از تعداد بسیار زیادی رسانه معتبر اینترنتی، بک لینک گرفت. هدف این بک لینکا حتماً سئو سایت نامبرده بود. در واقع، لینکا دقیقاً با هدف افزایش رتبه این سایت در کلمات کلیدی مشخصی ساخته شده بودن (در این مورد در مقالات بعدی این سری بیشتر توضیح می دیم). نتیجه این بود که سایت این شرکت به سرعت تونست پله های پیشرفت رو در رتبه های گوگل طی کنه و به بالاترین جایگاه یافته های برسه.

بعد چه اتفاقی افتاد؟ وقتی که گوگل متوجه این موضوع شد، بی درنگ سایت Interflora رو به همراه تموم وب سایتایی که رپورتاژ آگهی اونا رو منتشر کرده بودن، جریمه کرد و از اونا خواست واسه از بین رفتن این جریمه، رپورتاژهای منتشر شده رو پاک کنن. این در واقع اخطار گوگل به تموم وب مسترای دیگه بود. هشداری که کمی نشون از ناتوانی گوگل هم داره.

محبوبیت رپورتاژ آگهی روز به روز بیشتر شد!

درسته که در سال ۲۰۱۳ سایت Interflora با گوگل پنالتی مواجه شد، اما از اون سال به بعد وب مسترهای خیلی بیشتری واسه بهبود رتبه سایت خود در یافته های جستجوی گوگل به این روش تبلیغاتی روی آوردن.

کم کم این موضوع کمی باعث نگرانی گوگل شده بود. به خاطر همین مت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل عزمشو جزم کرد تا هشدارهایی در این مورد به وب مسترها بده.

مت کاتس طی یه ویدیو به وب مسترها اخطار داد اگه قصد به کار گیری رپورتاژ آگهی رو دارن باید به دو نکته توجه کنن. اولین نکته این بود که مطمئن شن لینکای استفاده شده در محتوای آگهی به صورت Nofollow باشن تا تاثیری روی یافته های جستجوی طبیعی گوگل نداشته باشن. اون اعلام کرد که وگرنه رپورتاژ آگهی ارائه شده با خرید بک لینک هیچ فرقی نداره و در صورت شناسایی، سایت نامبرده جریمه می شه.

اونم اینکه در مورد محتوای رپورتاژ آگهی هم صحبتی کرد و پا رو از بحث بک لینک بالاتر گذاشت:

اگه مقاله تون به صورت رپورتاژ آگهیه باید مطمئن شید که مخاطبان از این موضوع آگاه هستن. رپورتاژ آگهی تون باید به شکلی باشه که مخاطب در همون نگاه فهمیده باشه با یه محتوای تبلیغاتی سر و کار داره، بعد تصمیم به خوندن اون بگیره.

جمع بندی: رپورتاژ بدیم یا نه؟

تصمیم خود رو بگیرین! دنیا که به آخر نرسیده!

همونطور که دیدیم، گوگل خیلی روی خوشی به رپورتاژ آگهیا نشون نمی ده. اما با این حساب، در آخر تکلیف شما چیه؟ از طرفی رپورتاژ آگهی می تونه به رتبه بندی سایت شما در یافته های جستجو کمک بسیاری کنه و از طرف دیگه گوگل، مخالف سر سخت لینکای Follow موجود در اون هستش. با این حساب، باید از این روش واسه ساخت بک لینک استفاده کنین یا نه؟

جواب این سوال خیلی آسونه: همه چیز به نوع نگاه خود شما بستگی داره. اما لازم نیس آنقدرها هم نگران باشین. اگه هم رپورتاژ بدین و جریمه بشوید، به پایان دنیا نمی رسین. در واقع اگه روزی رپورتاژهای شما توسط گوگل جریمه شدن، می تونین با پاک کردن اونا، این جریمه رو از بین ببرین.

الان وب سایتای بسیاری در ایران و بقیه نقاط جهان هستن که از رپورتاژ آگهی واسه افزایش رتبه خود در سایت گوگل استفاده می کنن. طبیعتآً این رپورتاژها تاثیر زیادی هم روی سئو اونا می ذارن. اما تکلیف جریمه گوگل چی می شه؟ حتماً این سایتا خطر این جریمۀ گوگل رو به جون خریده ان و خطر اونو پذیرفته ان. خطری که از نظرشون، منطقی بوده. اما شمام حاضر به اینجور خطری هستین؟

چه کلاهی بر سر رپورتاژ خبری میره؟

در کل، سه نوع سئو در جهان مطرح شدن که هر کدوم کلاهی متفاوت به سر دارن. اولین اونا، سئو کلاه سفیده. در این روش سئو، روشاتون به طور کاملً تمیز هستن و هر لینکی که ساخته می شه، به طور کاملً طبیعیه. چیزی که نیاز به زمان و تلاش بسیار زیادی داره. از اون طرف، یه سئو دیگه به نام سئو کلاه سیاه هست که دوست و دشمن نمی شناسه و از هر روشی واسه افزایش رتبه استفاده می کنه.

سومین نوع سئو هم، سئوی کلاه خاکستریه. این روش سئو، ترکیبی از سئو کلاه سفید و مشکی س. یعنی شما واسه کسب رتبه گوگل تلاشی آگاهانه می کنین و فوت وفنای مختلفی رو به کار می بندید. اما با رعایت یه سری اصول، از جریمه شدن سایت خود توسط گوگل جلوگیری می کنین. انتشار رپورتاژ آگهی، به شرط رعایت اصول درست، یکی از راه های سئو کلاه خاکستریه. یه روش که می تونه به شرط رعایت اصول درست، تاثیری خوب روی سایت شما بزاره، بدون اینکه سایت شما جریمه شه.

پس در این شرایط فضای مجازی ایران که کمتر کسی حاضره به خواست خودش به بقیه لینک بده، شاید راه بدی واسه سئو کردن یه سایت نباشه.  البته این اصلاً به معنی اون نیس که لینک سازی طبیعی ممکن نیس. خود ما نمونه هایی از لینک سازی طبیعی دیده ایم که با ایجاد روابط و کم کم، نتایجی عالی واسه سایتا داشتن. فقط راه دیگه ای واسه افزایش رتبه وب سایته.

تصمیم پایانی با شماس!

فکر می کنم در این مقاله، ما هر چیزی که لازم بود درباره تاثیر رپورتاژها در سئو و بهینه سازی سایت خود بدونین رو به شما گفتیم. حالا دیگه تصمیم شماس که می خواین از این روش واسه سئو سایت خود استفاده کنین یا نه.

اگه می خواید به صورت طبیعی توسط گوگل شناخته شید و اعتبار به دست بیارین، پس رفتن به سراغ رپورتاژ آگهی کار درستی نیس. در این حالت، شایدً نتیجه گیری در سئو زمان بیشتری می بره و نیاز به تلاش بیشتری داره. اما عوضش، کسب رتبه شما طبیعیه. اما اگه رسیدن به رتبه خوب در گوگل براتون اهمیّت خیلی بالایی داره و حاضر هستین کمی یافته های جستجو رو دستکاری کنین، اون وقت رپورتاژ خبری یکی از بهترین انتخابای شماس. فقط به شرط اینکه از اصول درست انتشار رپورتاژ آگهی پیروی کنین. نکاتی که ما در این سری مقالات به شما خواهیم آموخت.

در آخر اگه تصمیم شما در مورد انتشار رپورتاژ قطعیه، می تونین به صفحه تعرفه ها و خرید رپورتاژ آگهی نوین مراجعه کنین و رپورتاژ خبریای خود در بزرگترین سایتای ایرونی رو به صورت لحظه ای و با تخفیف سفارش بدین.

رپورتاژ آگهی یه روش عالی واسه بازاریابیه.

با درج رپورتاژ خبری، نه فقط محصول شما معرفی می شه، بلکه رتبه های گوگل شمام افزایش پیدا می کنه.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

رپورتاژ خبری

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

در ادامه این سری چه می خونید؟

در مقالۀ بعدی از این سری، می خوایم نگاهی به معیارهای با ارزشی یه رپورتاژ خبری بندازیم. معیارهایی که مشخص می کنن باید تو یه سایت رپورتاژ آگهی بریم یا نه. پس اگه تا به اینجا از تصمیم خود واسه انتشار رپورتاژ آگهی منصرف نشدین، شک نداشته باشینً بخش بعدی می تونه واسه شما به درد بخور باشه. پس از اونم به سراغ روش نوشتن یه رپورتاژ میریم و به شما یاد می دیم چیجوری رپورتاژی منتشر کنین که هم تاثیر عالی روی سئو شما داشته باشه، هم احتمال جریمه شدن اون توسط گوگل به کمترین حد ممکن ترین حالت ممکن برسه.

راستی، اگه سوالی در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو به ذهنتون رسیده، یا نظری درباره این روش سئو و بهینه سازی دارین، خوشحال میشیم از راه بخش نظرات با ما در رابطه باشین.

 

موضوعات در رابطه تبلیغات اینترنتیسئو و بهینه سازی سایتآموزش لینک سازی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

سعید رهبری

سعید رهبری هستم. یه جدیدی که با معنی فعلی بازاریابی در ایران موافق نیس و فکر می کنه کسب و کارا باید با بازاریابی داخلی درست و کیفیت خدمات خود در راه جذب و حفظ مشتری قدم بردارن.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

مطالب مرتبط