سه اشتباه در ایمیل مارکتینگ

قبل از این که ایمیل مارکتینگ رو شروع کنین، نگاهی به ۳ اشتباه عادی بازاریابان ایمیلی تازه کار بندازین. اگه تازگیا وارد دنیای بازاریابی ایمیلی شدین، حتما هیجان دارین که ایمیلای زیادی واسه مشتریان خود بفرستید. اما این عجله ممکنه باعث فرستادن ایمیل به آدمایی بشه که شما رو از یاد بردن یا بدتر از اون، اجازه فرستادن ایمیل به شما نداده ان. ممکنه به طور اتفاقی ایمیلای نامناسبی واسه اونا بفرستید یا از عباراتی استفاده کنین که مخاطبان ایمیل رو برنجاند.

حتی اشتباهاتی انجام بدین که شما رو به مشکلات ارسال اسپم دچار کنه و شک نداشته باشین نمی خواین ایمیل شما به پوشه اسپما یا بلک لیست (بلک لیست (لیست سیاه)) بره.

۱: نگرفتن اجازه

قبل اینکه ایمیلی بفرستین، باید از تک تک گیرندگان اجازه داشته باشین. اجازه به این معناست که ادما از شما درخواست بازاریابی ایمیلی کرده باشن! قبل اینکه زمان و پول خود رو در برنامه بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری کنین، از مشتریان مجوز دریافت کنین. این کار آسون تر از چیزیه که فکر می کنین و منتهی به شکایات اسپمی کمتر، امکان تحویل بهتر، کاهش مسئولیت قانونی و مهم تر از همه یافته های بهتری در باز شدن و کلیک لینک داخل ایمیلا می شه. واسه گرفتن اجازه باید کاری کنین خود مخاطب نشانی ایمیلش رو به شما بده. این کار معمولا به این صورت انجام می شه که در سایت مطلبی مهم واسه دانلود قرار می دید و وقتی مخاطب می خواد اونو دانلود کنه، از اون می خواین نشانی ایمیل رو وارد کنه تا لینک دانلود براش ارسال شه. بهتره همانجایی که ایمیل مخاطب رو می گیرین جمله ای نوشته باشین که شخص با این دانلود اجازه میده که ایمیلای از طرف سایت شما به اون ارسال شه. البته پس از اینکه مخاطب اجازه داد و ایمیلایی براش فرستاده شد باز باید این امکان وجود داشته باشه که مخاطب بتونه عضویتش رو لغو کنه و دیگه ایمیلی نگیره.

سرمایه گذاری

۲: عجله کردن

بزرگ ترین اشتباه وقتی روی میده که بازاریابان تو یه لحظه تصمیم می گیرن ایمیل تبلیغاتی بفرستن و همون لحظه مبادرت به فرستادن ایمیل می کنن. اونا طراحی مناسبی انجام نمی دن. به محتوا توجه نمی کنن. نمی دونن عنوان ایمیل رو چه بنویسن. عنوان ایمیل مهم ترین نقش رو در باز شدن ایمیلا داره. با این کار ایمیلای ناقص واسه افراد زیادی فرستاده میشه که هیچوقت در سایت شما عضو نشده ان، شما رو از یاد بردن، به یاد نمیارن که واسه دریافت ایمیلاتون ثبت نام کرده باشن و یا چند سال خبری از شما نداشتن. بعد چه اتفاقی میفته؟ اونا در برنامه ایمیل خود روی دکمه «این هرزنامهه» کلیک می کنن. تحقیقات نشون داده که ۱۰ تا ۳۰ درصد گیرندگان حتی در مورد ایمیلای درخواستی خود این کار رو انجام دادن، چون فکر میکردن تنها روش موثر واسه انصراف از عضویت در فهرست همینه. قبل اینکه ایمیل خود رو بفرستین، مطمئن شید از هرنظر شرایط مناسبی داره.

۳: فرض اینکه که مخاطبان شما رو می شناسن

شاید یه فرمای ثبت نام ایمیلی زیبایی طراحی کردین و بعضیا هم اومده ان و این فرم رو پر کردن و نشانی ایمیل شون رو در اختیارتون قرار دادن. حالا میخوان ایمیلایی ارسال کنن. هر چند اونا به طور مسئولانه ای اجازه هر کدوم از گیرندگان رو قبل از فرستادن ایمیل گرفتن، احتمال زیادی هست که این افراد ثبت نام و عضویت خود رو از یاد برده باشن. درنتیجه وقتی که یهویی خبرنامهای ایمیلی رو دریافت می کنن، فرستنده رو به عنوان اسپمر گزارش میدن. این اتفاق بیشتر از چیزی که تصور کنین روی میده. اگه مرتبا با اعضای فهرست خود تماس برقرار نمی کنین، گیرندگان قدیمی ایمیلا شما رو تقریبا از یاد بردن.

نکته دیگه اون هستش که ما ایمیلی می فرستیم و می گیم: «ژان بقوسیان این هفته در کارگاه آموزشی ترفندهای بازاریابی اینترنتی رو آموزش میده». فرض ما اینه که اعضای سایت دیگه حتما ژان بقوسیان رو می شناسن. ولی این فرض به طور کامل اشتباهه. شما در متن هر ایمیلی که می نویسید فرض رو بر این بذارین که دریافت کننده ها اصلا با شما، برندتون و اجناس آشنا نیستن. در متن ایمیل بسیار به درد بخور و کوتاه به تموم اطلاعات لازم اشاره کنین تا امکان کلیک شدن لینکای داخل ایمیل زیاد شه.

منبع: بانی سایت

مطالب مرتبط