شیمیایی، فرایند

دانلود پایان نامه
  • یک تکه چوب دارچین،
  • و ۱ لیوان آب
  • طرز تهیه

    پودر دارچین و چوب اونو در یک لیوان بریزین، آب رو بجوشونین و داخل لیوان روی دارچینا بریزین. بهتره از یک لیوان درب دار استفاده کنین یا روی هر لیوانی که استفاده می کنین، درپوش بذارین و ۱۵ دقیقه صبر کنین. دمنوش لاغری شما آمادهه. نوش جون! این دمنوش رو می تونین ۱ یا ۲ بار در روز بخورین.

    ۲. دمنوش چای سبز و زنجبیل

    چای سبز جدا از اینکه خواصی که واسه سلامتی داره، مدت هاست به عنوان ماده ای مؤثر در کاهش وزن، مورد بحث و بررسی قرار گرفته. در حالی که خیلی از تحقیقات خلاف این فرضیه رو میگه، اما تحقیقات دیگری انجام شده که نشون می ده چای سبز سه ماده اصلی داره که در کنترل وزن مؤثر هستن. کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده ای هستن که در این تحقیقات به اونا اشاره شده. کافئین کارکرد سیستم بدن رو افزایش و سرعت بعضی از فرایندهای بدن به ویژه متابولیسم بدن (همه فرایندهای بیولوژیکی که بدن هر موجود زنده واسه حفظ باقی موندن انجام می ده) رو افزایش می ده و همونجوریکه میدونید، متابولیسم رابطه مستقیمی با کم شدن وزن داره.

    کاتچین که به عنوان یک فلاونوئید آنتی اکسیدانی شناخته می شه، یکی از سه عنصر مهم چای سبزه که موجب فرق چای سبز با چای سیاه می شه (چای سیاه همون تخمیرشده ی چای سبزه) و در شرایطی خاص می تونه به کاهش جذب چربی از روده کمک کنه. تیامین هم اسید آمینه ای موجود در چای سبزه که به آزادشدن دوپامین در مغز (ماده ای شیمیایی که باعث ایجاد حس شادی و آرامش می شه) کمک می کنه. پس اگه خواستین استرس تون رو کم کنین، تیامین می تونه گزینه مناسبی واسه این کار باشه، چون برخلاف کافئین، فرد رو حساس و عصبی نمی کنه. زنجبیلی که به چای سبز واسه تهیه ی این دمنوش اضافه می شه به بهتر شدن مراحل هضم کمک می کنه و به چای سبزتون بدون اینکه بخواهید شکر یا چیز دیگری اضافه کنین طعم و عطر خاصی می بخشه. از طرفی چون چای سبز طبع سردی داره اضافه کردن زنجبیل با طبع گرم، دمنوش شما رو متعادل می کنه.