معرفی فرایندها و روش های سازگار مکرر ( هادی زاده مقدم و رامین مهر و حاج مقامی،1389 ، ص 4).

اهداف  CRMاز نظر بارنت 1-صرفه جویی در هزینه هاي جمع آوري اطلاعات مشتریان

2-افزایش درآمد در نتیجه شناخت مشتریان

3-اثرات استراتژیک

اهداف CRM از نظر نول 1-شناسایی ارزشهاي خاص هر گروه از مشتریان

2-درك اهمیت نسبی آن نیازها براي هر گروه مشتري

3-تعیین این که آیا ارائه چنین ارزشهاي متناسب هر مشتري به شیوه اي که آنها می خواهند می باشد؟

4-اندازه گیري نتایج و اثبات بازده سرمایه گذاري

اهداف  CRMاز نظر سویفت -1بهبود فرایند ارتباط با مشتریان واقعی

-2 ارائه محصولات صحیح به هر مشتري

-3 ارائه محصولات صحیح از طریق کانال هاي صحیح به هر مشتري

-4 ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح به هر مشتري

اهداف CRM از نظر گالبریث و راجرز 1-سفارشی سازي

-2 ایجاد ارتباطات شخصی شده    ).اختصاصی شده براي هر مشتري ).

3-ارائه خدمات پشتیبانی بعد از فروش(

اهدافCRM  از نظر کالاکوتا و رابینسون 1-افزایش سود آوري از طریق شناسایی ، جذب و حفظ بهترین مشتریان

-2 استفاده از اطلاعات مشتریان براي ارائه خدمات بهتري به نیازهاي آنها

-3 معرفی فرایند ها و روشهاي سازگار مکرر(

همچنین می توا ن اهداف CRM را به شرح زیر بیان نمود : (عباسی و ترکمنی،1389،ص25 ).

1- افزایش درآمد :

– شناخت فرصت هاي جدید

– کاهش فرصت هاي از دست رفته

– کاهش فرار مشتریان

2-  ایجاد وفاداري در مشتري:

– بهبود خدمات به مشتریان

– بهبود جلوه سازمان

3- کاهش هزینه:

– ذخیره اطلاعات سازمان

– کاهش دوباره کاري هاي بازاریابی

هدف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری به بیان ساده عبارتست از درک و رفتار بهتر با مشتریان به منظور افزایش وفاداری و منافع(سیدی و همکاران، 1388،ص 85 ).

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر رسانه های اجتماعی و سیستم مدیریت مشتری محور بر عملکرد ارتباط با مشتری ( مورد مطالعه: نمایندگی های مجاز ایران خودرو استان گیلان)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *