همکاری دومین برنده اسکار با فیلم جدید مجید مجیدی

همکاری دومین برنده اسکار با فیلم جدید مجید مجیدی

اسکات ای. اندرسون میگه: عقیده دارم فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای یه کشور رو تغییر میده.

همکاری دومین برنده اسکار با فیلم جدید مجید مجیدی

به گزارش برنا، اسکات اندرسون طراح سرشناس جلوه های خاص در هالیوود که یه جایزه اسکار در کارنامه داره، عقیده داره فیلمی مانند «محمد (ص)» می تونه صنعت سینمای ایران رو تغییر دهد.

مرحله پیش تولید پروژه سینمایی «محمد(ص)» بازم ادامه داره و قراره به زودی فیلمبرداری اونم شروع شه.

به گفته روابط عمومی این فیلم طی هفته گذشته سرپرستای گروه های جور واجور فنی و هنری به همراه مجید مجیدی کارگردان فیلم، در آخرین سفر مرحله پیش تولید از لوکیشنای درنظرگرفته شده در نزدیک بندرلنگه، عسلویه و کرمان دیدن کردن و در هر لوکیشن به آزمایش پایانی محل و ثبت تصویری موقعیت پرداختن.

در آخر این مجموعه سفرها، جلسه ای با حضور مسئولان دپارتمانای جور واجور فیلم برگزار شد. در این جلسه که نزدیک به شش ساعت به طول رسید، گروه جفت و جور و تولید، گروه کارگردانی، گروه فیلمبرداری، گروه طراحی صحنه و گروه جلوه های خاص حضور داشتن.

بخش کلی ای از مباحث این جلسه مربوط به ایجاد هماهنگی بین اسکات اندرسون طراح جلوه های تصویری با بقیه دپارتمانای فیلم بود که براساس بازدید دوباره از لوکیشنا باید در مشاوره با کارگردان فیلم به اراده کردن پایانی در مورد شکل قطعی سکانسای مورد نظر و کیفیت اجرای جلوه های خاص در اونا دست می پیدا کردن.

اندرسون درمورد طراحی سکانسای فیلم، گفت: «در میان حوادث اصلی فیلم، بخش مربوط به حرکت لشکر ابرهه و جمع شدن آدما قبل از حمله به مکه و حمله پرنده ها [ابابیل] خیلی عظیمه. کار دهکده ماهی گیرها واسه ما خیلی خیلی بزرگه، چون کار با آب در هر نوع طراحی جلوه های خاص سخته. هردوی این سکانسا کار تکنیکی و کار خلاقانه زیادی می خواد. حالا، این دو سکانس کارای اصلی ما هستن.»

اسکات ای. اندرسون سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون و پیتر جکسون رو داره

اون در ادامه درمورد باورکردنی شدن فیلم گفت: «به مجیدی گفتم، به همه کارگردانایی که تا الان با اونا کار کردم هم گفتم؛ باید با جلوه های خاص همون طور کار کرد که با بخشای دیگه فیلم، یعنی کارگردانا همون جور که یه بازیگر رو کارگردانی می کنن، همون جور که از فیلمبردار یه حرکت دوربین رو میخوان، یا واسه نورپردازی فکر می کنن، همون طور هم باید به ما بگن چه میخوان و بذارن خودمون نگران اجرای اون باشیم.»

اندرسون درباره تواناییای سینمای ایران واسه رسیدن به کیفیت تکنیکی هالیوود، گفت: «سؤال اصلی اینه که چه جور داستانی می خواین تعریف کنین؟ من تعداد محدودی فیلم ایرونی دیده ام؛ بیشتر اونا روی آدما تمرکز داره و روابط شون و سبک روایتی عاطفی ظریفی در اونا هست. صنعت سینمای ایران، صنعتیه که به طور عادی «ترانسفورمرز» بسازه؟ منظورم اینه که اصلاً دلیلی داره؟ اولین چیزی که باید از خودتون سوال کنین اینه که واقعاً به چه هدفی می خواین برسین.»

اون توضیح داد: «اگه مسئله اینه که می خواین توانایی ساختن فیلمای بزرگ تری رو پیدا کنین که داستانای پیچیده تری با آدمای بیشتری تعریف کنن، فکر می کنم چیزایی هست که می تونین یاد بگیرین. اما این فقط در مورد سی. جی. آی. نیس؛ سی. جی. آی. فقط یه وسیله دیگه س، چون اگه کارای دیگه رو درست انجام بدین، سی. جی. آی. هم جای متناسب خودشو پیدا می کنه. من عقیده دارم فیلمی مثل «محمد (ص)» صنعت سینمای یه کشور رو تغییر میده.»

از طرف دیگه، ویتوریو استورارو فیلمبردار سرشناس ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار مدیر فیلمبرداری پروژه «محمد (ص)» است.

قراره «محمد (ص)» به صورت سه گانه ای سینمایی و جداگونه از هم تولید شه که به مقاطع جور واجور زندگی پیامبر اسلام (ص) بپردازه. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت شروع می شه و در ۱۲ سالگی ایشون تموم میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*