استخون bones

مطالعه ای جدید نشون داده ورزش با تکرار زیاد و وزن کم می تونه چگالی استخوانی رو تا هشت درصد در بزرگسالان زیاد کنه. براساس یافته ها، این نوع ورزش قدرتی می تونه متدی موثر و عملی واسه افزایش چگالی استخوانی در افراد سن بالا تر و هم اینکه اونایی باشه که ساعات طولانی می شینن. سرپرست تحقیقات جینگر گاتچال میگه، این یه کشف اساسیه چون ورزش سبک با تکرار زیاد رو هرکسی می تونه بکنه.

در این مطالعه، بیست فرد بزرگسال غیر ورزشکار، تو یه برنامه ورزشی بیست و هفت هفته ای شرکت کردن. اونا به دوگروه تقسیم شدن که یه گروه تمرینات با وزنه واسه تموم بدن رو انجام می داد و یه گروه دیگه تمرینات مربوط به ساختن عضلات داخلی بدن، هم اینکه تمرینات هوازی. گروهی که با وزنه کار می کردن، در هفته دو یا سه جلسه ورزش بادی پامپ انجام می دادن که با وزنه های سبک و تمرینات استقامتی با تکرار زیاد بود، و شرکت کننده ها از یه میله و وزنه هایی به انتخاب خودشون استفاده می‍ کردن.

بررسی این تحقیقات نشون داد آدمایی که در گروه تمرین با وزنه بودن، چگالی استخون پاهای شون، هشت درصد، استخون لگن هفت درصد، استخون بازو چهار درصد و استخون ستون فقرات چهاردرصد زیاد شده بود. اما چگالی استخوانی اونایی که در گروه تمرین واسه ساختن عضلات داخلی بودن، تغییر چندانی نکرده بود. زنائی که در سنین بعد از یائسگی قرار داشتن و آدمایی که گرفتار به پوکی استخون بودن، چگالی استخوانی شون تا حدود بیست و نه درصد زیاد شده بود.

تقویت استخوانا با ورزش

چیجوری از پوکی استخون پیشگیری کنیم؟

پوکی استخون

مدیر کل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *