ورزش نمی‌کنید؟ حجم عضله‌تان را ازدست می‌دهید!

Muscle-mass

می دونستید فعالیت نداشتن می تونه حجم عضله تون رو کم کنه؟ با بالا رفتن سن، حجم کلی عضله شما کوچیک می شه. مردان جوون نسبت به مردان سن بالا تر، تقریبا یه کیلوگرم عضله در هر پای شون دارن. هردوگروه اگه دو هفته بی حرکت بمونن، حجم عضله شون کم می شه؛ مردان جوون ۴۸۵ گرم عضله از دست میدن، در حالی که مردان سن بالا تر، تقریبا ۲۵۰ گرم از عضله شون کم می شه. درآزمایشات انجام شده، وقتی یکی از پاهای افراد شرکت کننده، بی حرکت نگه داشته شده بود، تناسب بدنی اونا هم کاهش پیدا کرده بود. یکی از محققان، مارتین گرم، توضیح می دهد که هرچه قدر حجم عضله شما بیشتر باشه، با بی تحرکی، بیشتر هم اون رو از دست میدید. یعنی اگه کسی تناسب اندام داشته باشه و آسیب ببینه، نسبت به کسی که متناسب نیس، در مدت زمان برابر، حجم بیشتر از عضله اش تحلیل میره. با اینحال که افراد سن بالا تر، نسبت به جوون ترها، حجم کمتری از عضله رو ار دست میدن و از اندازه تناسب شون، کمتر کاسته می شه، اما تحلیل عضله واسه سن بالا ترها، جدی تر و خطرناک تره، چون تاثیر بیشتری روی سلامت عمومی و کیفیت زندگی شون داره.

در این تحقیقات، تمرینات دوچرخه سواری واسه بازیابی قدرت عضلانی قبلی شون کافی نبود. دوچرخه سواری می تونه به افراد کمک کنه تا حجم ازدست رفته عضله رو بازیابی کرده وبه اندازه تناسب قبلی شون برسن، اما واسه بازیابی قدرت عضلانی بعد از یه دوره بی تحرکی، باید تمرینات وزنه رو انجام داد.

بهترین غذاها واسه تقویت و زیبایی موی سر

راه درمان کشیدگی عضله همسترینگ چیه؟

عضله سازی

مطالب مرتبط