نارضایتى از کار و وضعیت کارى پدیده اىه جهانى اما خیلی کم هستن افرادى که وقت بذارن و بررسى کنن که چه چیزى کارشون رو خسته کننده و زجر آور مى کنه و چیجوری مى تونن این مشکل رو برطرف کنن.
زجر آور بودن، خسته کننده بودن و هراسون بودن سه صفتى هستن که بسیارى از مردم جهان کار خود رو با اونا مقایسه مى کنن. با این تاکید که زجر آور بودن یه کار با بد بودن به طور کامل فرق داره، افرادى که در این وضعیت قرار دارن بیشتر غرغرو، نا امید و از نظر روحى بسیار ضعیف عمل مى کنن.
برخى می گن که مهم ترین عامل در زجر آور بودن یا نبودن یه کار، مدیران و روسا هستن که سهم بسیارى در ایجاد حس رضایت یا نبود رضایت کارمندان از کار خود دارن.یه تحقیق انجام شده این نظریه رو تا حد زیادى تایید مى کنه: ۴۳ درصد افراد بیکارى که در سال ۲۰۰۸ در پى شغل جدید بودن و در تحقیق شرکت کردن مهم ترین عامل درخواست براى شغل جدید رو چگونگی برخورد مدیران و روساى قبلی خود عنوان کرده بودن.

 

 

سه نشونه مهم یه کار دلتنگ کننده و زجر آور

از بین تموم نشونه هاى ریز و بزرگ محققان سه نشونه یه کار زجر آور رو پستی و خود کوچیک بینى، به چشم نیامدن و احساس موثر نبودن معرفى کردن.

احساس پستی
این وضعیت نشون دهنده اون هستش که کارمندان نمى تونن به تنهایى موفقیت و سهم خود رو در پیشبرد کار تشخیص بدن در نتیجه اینجور کارمندانى بیشتر براى پى بردن به ارزش کار خود به نظرات بقیه که معمولا مدیران هستن نیاز دارن.

به چشم نیامدن
هنگامىه که کارمندان احساس مى کنن مدیران به اونا بى توجهى مى کنن.

 

احساس موثر نبودن
هر کارمندى نیاز داره بدونه کارى که انجام مى دهد چه تاثیرى بر زندگى یه نفر دیگه ( یه مشترى یا همکار و یا حتى مدیران ) داره و احساس موثر بودن زمانى به کارمندان دست مى دهد که نمى تونن تماشاگر این تاثیر باشن.

 

بهبود رابطه فرادستى و فرودستى!

محققان فکر می کنن همیشه راه هایى براى بهبود کارمندان و مدیران هست. تا بدون وسیله کارمندان رضایت از کارشون رو پیشرفت بدن.

مدیران در دایره ارزیابى
یه سوال: مدیر شما به سه نشونه یه کار زجر آور اهمیت مى دهد و قادر به تشخیص این سه مورد هست؟ جواب مثبته. بسیارى از مدیران با این که به بهتر شدن رابطه کارى میان زیردستان با خود بى علاقه هستن و یا وقت کافى براى رسیدگى به کارا و مشکلات کارمندان ندارن اما در اصل مى خواهند شرایط کارى رو براى کارمندان خوب تر کنن.

 

شاید مدیر اطلاع نداره
در این وضعیت بهتره در اولین فرصتى که دست مى دهد با مدیرتون درباره عوامل موفقیت در کار خود صحبت کنین.

 

به یافته های مثبت رفتار دوطرفه فکر کنین
کارمندانى که علاقه دارن مدیرشون با اونا رفتار مناسبى داشته باشه باید با مدیران اون طور رفتار کنن که مى خواهند مدیرشون با اونا رفتار کنه. پس شمام بهتره در پى پیدا کردن راه هایى باشین تا مدیرتون فهمیده باشه رفتارتون چه کارکرد مثبتى براى شما داشته. به یاد داشته باشیم که مدیران قدرت ذهن خوانى ندارن و تغییرات مثبت به یه باره روى نمى بدن!

مدیر کل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *