Local cheese

بعد از ورزش چه بخوریم؟ سوالی که واسه خیلیا خیلی با اهمیته اما ممکنه بخاطر خستگی سخت باشه که جواب مناسبی به اون بدن.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ واسه کسائی که فعالانه ورزش می کنن، به کار گیری وعده بعد از باشگاه خیلی با اهمیته. ورزش بدنتون رو خسته می کنه و نیازمند مواد غذایی زیادیه که به فرایندهای زیادی هم چون سنتز پروتئین، تولید انرژی و چیزای دیگه ای به جز اینا کمک می کنه. به چند وعده غذایی بعد از ورزش با کمترین مواد نگاه کنیم که می تونین زیر ۵ دقیقه درست کنین.

هدف از وعده غذایی بعد از تمرین چیه؟

این دو وعده غذایی بعد از تمرین لازم بدن شماس .کربوهیدراتا و پروتئینه، که بزرگ مغذی نامیده می شن. بزرگ مغذیا، مواد غذایی بزرگتری هستن که بدنتون واسه ریکاوری یا تولید انرژی ازش استفاده می کنه.

کربوهیدراتا منبع اصلی انرژی هستن که در عضلات و کبد به فرم گلیکوژن ذخیره می شن. با این وجود، مصرف زیاد کربوهیدرات منتهی به چاقی می شه، به خاطر همین بعضی وقتا می شنوین که افراد نظرات خوبی نسبت به کربوهیدرات ندارن.

واسه سنتز پروتئین عضلات، پروتئین لازمه. بعد از تمرین در شدتای بالا، عضلاتتون آسیب دیده و پاره می شن. به خاطر همین بعد از تمرین احساس سوزش می کنین. پروتئین واسه کمک به بازسازی فیبرهای عضلانی آسیب دیده و رشد اون لازمه، چون از راه جریان خون واسه بازسازی یا جایگزینی پروتئینای آسیب دیده فرستاده می شن. نتیجه این کار فیبرهای عضلانی قوی و محکم تریه، به خاطر همین درزمان زمان عضلاتتون درشتتر می شه.

زمان تغذیه بعد از ورزش

زمان تغذیه بعد از ورزش هم مهمه که حالت ایده آل اون تا دو ساعته. باور کنین یا نه، تاثیر آنابولیک روی عضلات که دقیقا بعد از یه تمرین ایجاد می شه، کوتاه مدته. به این معنا که واسه به بیشترین حد رسوندن ریکاوری و نتیجه باید ماده غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات رو تا دوساعت بعد از تمرین استفاده کنین.

شیک پروتئین ایشون واسه بعد از تمرین

یکی از آسون ترین وعده های غذایی بعد از تمرین شیک پروتئینیه که معمولا با پروتئین ایشون، میوه ها یا سبزیجات، و بقیه مواد غذایی طبق نیاز شما به کالری ساخته می شن. در هر قاشق پروتئین ایشون با کیفیت، کمتر از ۱۵۰ کالری هست؛ کربوهیدرات و چربیای کمی هم داره.

شکل های جور واجور توتا به کربوهیدراتا اضافه می شن که فورا انرژی زیادی آزاد می کنن، هم اینکه آنتی اکسیداناشون، التهاب عضلانی رو کاهش میدن که منتهی به سوزش کمتری می شن. حالا براساس نیازتون به مواد غذایی، باید از آب و شیر استفاده کنین. کلا، از شیر واسه کالری و پروتئین بیشتر استفاده می شه.

اگه به دنبال این هستین که حجم زیادی رو واسه تغییر عضلات خود بدست بیارید، می تونین کره بادام زمینی رو هم اضافه کنین

پنیر محلی به همراه مانگو و نارنگی

این دستورالعمل مثل یه دسر به نظر می رسه، و مزه اونا رو هم داره. براساس محل زندگیتون ممکنه پیدا کردن انبه سخت باشه، پس می تونین به جای اون از آناناس یا میوه دیگری استفاده کنین. شیرینی این مواد به بدنتون کربوهیدرات میده و بدنتون می تونه انرژی رو جانشین کنه، هم اینکه می تونین واسه نابود کردن گرفتگی عضلات از پتاسیم بیشتری استفاده کنین.

پنیر سنتی پر از پروتئینه که به آرومی هضم می شه. پروتئینایی با هضم پایین واسه هوسای غذایی خوب هستن و برخلاف پروتئین ایشون تو یه بازه وقتی طولانی تر آزاد می شن. بعضی از افراد بهتر می دونن قبل از خواب پنیر سنتی استفاده کنن چون پر از پروتئین کازئینه. تحقیقات نشون میده پروتئین ایشون به عنوان وعده بعد از ورزش از کازئین بهتر نیس، پس در صورت داشتن بودجه کافی، افراد زیادی به کازئین روی آورده ان.

ساندویچ مرغ با سبزیجات و پنیر

مرغ دارای چربی اشباع شده کم و پروتئین زیادیه که باعث شده یه وعده بعد از تمرین خوبی حساب شه. ساندویچ می تونه کسل کننده باشه، اما بیشتر ما با دقیق شدن و فوکوس کردن روی غذاهای پیچیده، سادگی وعده های غذایی رو از یاد بردیم. یه قرص نون گندم کامل بخرین که غنی از فیبر و پروتئین هم باشه. اسفناج و کلم پیچ رو اضافه کنین، تیکه های گوجه هم در بین اون بذارین، در بالای اون پنیر پیتزا و مایونز اضافه کنین. این وعده بعد از ورزش کم هزینه س و آماده کردن اون کمتر از ۵ دقیقه زمان میبره.

لازم نیس وعده غذایی بعد از ورزش پیچیده باشه

همونطور که می بینین، تا وقتی که وعده غذایی بعد از ورزش دارای پروتئین و کربوهیدراته، لزومی نداره این وعده پیچیده باشه. فقط یادتون باشه که از منابع فرآوری شده دوری کنین، چون مواد غذایی حذف می شن، و همیشه یادتون باشه که واسه جلوگیری از تحلیل عضلانی، پروتئین بعد از ورزش لازمه.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

تمرینات ورزشی فیتامین

مدیر کل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *