داشتن موهایی قشنگتر و پرپشت آرزوی همه ماست اما واسه رسیدن به اون باید مراقبت از موها رو در اولویت بذاریم. در این مقاله میخوایم به معرفی مواد مغذی و ویتامینای لازم واسه سلامت مو بپردازیم:

پروبیوتیک واسه تقویت رشد مو

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ سلامت موها مثل سلامت بدن به تغذیه آدم بستگی داره. پس پروبیوتیک استفاده کنین. فولیکولای مو باید مواد مغذی رو جذب کنن. اما اگه هضم غذا به درستی در بدن انجام نشه مانع اون می شه.

چگونگی تاثیر اون بر موها: پروبیوتیکای گونه ای باکتری زنده هستن که مهمترین قسمت دنیای طبیعت و باقی موندن ما آدما هستن. اونا به باکتریای خوب کمک می کنن تا در بدن رشد کنن و هم اینکه مانع رشد میکروارگانیسما می شن. پروبیوتیکا تاثیر عمیقی بر هضم و جذب مواد مغذی بدن دارن.

چه بخوریم: مکملای پروبیوتیک استفاده کنین تا به هضم غذا کمک کنه. اگه دوست ندارین مکمل استفاده کنین غذاهایی که دربردارنده پروبیوتیک هستن استفاده کنین. مثل: ماست، کفیر شیر

پروتئین واسه افزایش رشد موها

خبر بدی که دارم اینه که هیچ غذایی که واسه رشد موها مفد باشه وجود نداره. عواملی که تعیین کننده اندازه رشد موها هستن سن، وضعیت هورمونی، ژنتیک، بیماریا و تغذیه س. و اما خبر خوب: یه سری مواد مغذی حیاتی هستن که واسه رشد سالم موها لازمن و پروتئین یکی از این مواد مغذی لازم واسه سلامت موهاست.

چگونگی تاثیر اون بر موها: پروتئین یکی از محتویات ساختاری موهاست. ۹۰ درصد فیبر موها رو تشکیل میده و در فولیکل مو تاثیر میذاره. پروتئینا واسه رشد موها لازمن. درسته که هیچ چیزی به رشد موها سرعت نمی ده اما چیزایی هستن که رشد اون رو کم کنن مثل کمبود پروتئین. وقتی که پروتئین مصرف می کنین بدن اون رو به آمینو اسیدهایی که واسه سلامت مو بسیار به درد بخور هستن تبدیل می کنه. اگر در برنامه غذایی شما پروتئین وجود نداشته باشه موها شکننده، ضعیف و بی دووم می شن.

چه بخوریم: خیلی راحت میشه پروتئین رو از وعده های غذایی تامین کرد. غذاهایی مثل تخم مرغ ،گوشت، عدس، لوبیا و پنیر. پس از ۲ هفته تغییرات رو می بینید و واسه این که فواید بیشتری ببرین دست کم ۳ ماه این غذاها رو استفاده کنین.

Omega-3 واسه سلامت پوست سر و رشد مو

پوست سر هم بخشی از پوست صورته اما به دلیل رشد فولیکلای مو و غدد چربی متفاوت شده. بیشترین مشکلی که در این قسمت هست شوره یا پوسته پوسته شدن پوست سره. خوردن غذاهای چربی که شامل اسیدهای چرب امگا۳ هستن واسه سلامت مو و پوست سر به خصوص واسه کسائی که موهای رنگ شده دارن خوبه.

چگونگی تاثیر اون بر موها: واسه داشتن موهای کلفت باید پوست سر سالم داشته باشین و امگا ۳ پوست سر رو تغذیه می کنه. هم اینکه سطح چربی پوست سر رو متعادل می کنه و از خشکی پوست جلوگیری می کنه.

چه بخوریم: غذاهایی که شامل امگا۳ هستن بخورین مثل: ماهی سالمون، تخم کتون، گردو، سبزیجات سبز تیره. پس از دو هفته مصرف این غذاها تغییر رو در موها مشاهده می کنین. اگه می خواین تاثیر دائمی روی موها داشته باشه شامپو و نرم کننده هایی که شامل پریتیون زینک هستن استفاده کنین. این ماده خاصیت درمانی و رطوبت رسانی واسه پوست سر داره و مانع شوره سر می شه.

آب و بهبود رشد مو

این چیز عجیبی نیس که آب هم بدن و هم موها رو آبرسانی می کنه. به دلیل اینکه بدن ما با مصرف آب اول از اندامای حیاتی بدن مراقبت می کنه، موها سریعتر از قسمتای دیگه بدن خشک می شن. آب سموم بدن راکه از رشد موها جلوگیری می کنن دفع می کنه.

چگونگی تاثیر اون بر موها: اگه بدن با کم آبی مواجه باشه هنگام ورزش ماهیچه ها درست سوخت رسانی نمی شن. اگه بدن با کم آبی مواجه باشه موها کلفت و سالم رشد نمی کنن. کم آبی به پوست سر هم آسیب میرسونه و باعث شوره می شه. هم اینکه رشد موها رو هم کم می کنه چون ریشه موها به اندازه کافی رطوبت واسه رشد موهای سالم ندارن.

چه بخوریم: خیلی ساده س! آب بیشتری بخورین. قهوه صبحونه رو کنار بذارین و هر روز آب گرم با لیمو بخورین. آب گرم ولیمو می تونه ساعتا رطوبت بدن رو تامین کنه. علاوه بر آب می تونین رطوبت بدن رو از راه خوردن میوه ها و سبزیجات آبدار هم تامین کنین. مثل هندوانه، خیار، گوجه و کرفس.

ویتامین ب کمپلکس واسه سلامت مو

بیوتین (ویتامین B8 و B12) واسه سلامت موها خیلی خوبه اما تنها ویتامینی نیس که در رشد موها موثره. تموم ویتامینای B به همراه مواد مغذی که واسه فولیکل مو به درد بخور هستن در رشد موهای سالم تاثیر دارن.

چگونگی تاثیر اون: ب کمپلکس شامل تموم ویتامینای به. مصرف تموم ویتامینای ب با هم باعث می شه که همه با هم اجرای نقش کنن و به ویتامینای مصرفی دیگه هم کمک کنن تا بهتر عمل کنن. ویتامینای ب به سوخت و ساز چربیا و پروتئینا در جهت موهای سالم و براق کمک می کنه. یعنی چربیا و پروتئین هادر حالت عادی موها رو تغذیه می کنن اما ب کمپلکس تاثیر و کارآیی اونا رو بیشتر می کنه.

چه بخوریم: بهترین راه مصرف مکمل ب کمپلکسه. مصرف مکملا سریع تر و موثرتر از مصرف غذاهاییه که شامل ویتامینای ب هستن عمل می کنه. واسه این که مجبور نیستین غذا رو آماده کنین، بپزید و در یخچال نگهداری کنین. اما اگه استفاده مکمل دوست ندارین می تونین سبزیجات برگ دار، صدف و پنیر رو در برنامه های غذایی بذارین تا ویتامین ب بیشتری جذب کنین.

چیجوری شوره سر رو از بین ببریم؟ روش درمان شوره سر

خواص عسل واسه تقویت موی سر

بدونیم ریزش مو زیبایی مو سلامت مو ویتامین

مدیر کل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *