ویتامین های مخصوص ترمیم سریع عضلات و تاندون

بازسازی سریع عضله ، تاندون و رباطهای آسیب دیده در زمان ورزش نیازمند رعایت یه رژیم غذایی مناسبه تا بتونین ویتامینای لازم لازم بدن رو تامین کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله تناسب اندام؛ درد حاصل از تمرینات و فعالیت های فیزیکی، معمولا علامت اینه که عضلات در حال بازسازی و رشد خود هستن. اما این درد در مواقع دیگه نشونه ی آسیب دیدگیه. بدون در نظر گرفتن اینکه به چه دلیل عضلات شما درد گرفته ان، باید به اونا زمان بدین تا استراحت کنن و اصطلاحا ریکاور یا بازسازی شن. این وسط ویتامین هایی هم هستن که به این روند کمک می کنن.

ویتامین سی

موسسه پائولینگ لینوس در دانشگاه ایالتی اورگان می گوید: این ویتامین که بنام اسید اسکوربیک هم شناخته می شه، یه آنتی اکسیدان قویه. از اونجایی که این ویتامین محلول در آبه، پس در بدن ذخیره نمی شه، پس باید اونو در برنامه ی غذایی تون بذارین.

تمرینات ورزشی باعث می شن تا بدن رادیکال های آزاد بیشتری بسازه. ویتامین سی هم به بی اثر کردن اون رادیکال های آزاد کمک می کنه و از درد عضلات جلوگیری می کنه. هم اینکه این ویتامین در تولید کلاژن، که ساختار مهمی از سلول های عضلانی، تاندون ها و رباط ها به حساب میاد هم، به بدن کمک می کنه.

مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل و اسفناج، منابع ویتامین سی هستن.

ویتامین دی

با در نظر گرفتن گفته های موسسه ی پائولینگ لینوس، ویتامین دی در جذب کلسیم که واسه سلامت عضلات مهمه، به بدنتون کمک می کنه. از طرفی، کمبود ویتامین دی باعث ضعف و درد عضلات و در نتیجه مانع بازسازی مناسب عضلات می شه.

مدرسه ی بهداشت عمومی هاروارد، پیشنهاد می کنه که با در نظر گرفتن سنتون روزانه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ واحد ویتامین دی استفاده کنین. ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز، و به مدت ۳ بار در هفته قرار گرفتن در برابر آفتاب هم واسه جذب ویتامین دی مقدار مناسبی هستش.

هم اینکه می تونید این ویتامین رو در ماهی سالمون، تخم مرغ های غنی شده، و اجناس لبنی پیدا کنین.

ویتامین ای

ویتامین E هم یه آنتی اکسیدان قوی دیگه س که واسه ریکاوری بهینه ی عضلات مهمه. علاوه بر جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد در بدن، وقتی که همراه با ویتامین سی مصرف شه، می تونه درد عضلات رو کم کنه. این ویتامین هم اینکه واسه تولید مناسب سلول های قرمز خون اهمیت داره، سلول هایی که وظیفه ی حمل اکسیژن واسه بازسازی عضلات رو دوش ی اوناس.

موسسه پائولینگ لینوس پیشنهاد می کنه که روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین ای مصرف کنین. منابع غذایی این ویتامین عبارتند از: روغن های گیاهی، شکل های جور واجور دانه ها، آوکادو، و سبزیجات برگ دار سبز رنگ.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بدنسازی عضله سازی مجله تناسب اندام ویتامین

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *