ویژگی های رهبران موفق جهان

خصوصیات رهبران بزرگ great-leaders

واسه اینکه رهبری موفق باشین به چه خصوصیاتی نیاز دارین؟ در این مقاله ما یه سری از ویژگیای رهبران موفق رو معرفی میکنیم:

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ داشتن یه ایده و جمع کردن یه گروه واسه عملی کردن اون ایده، اولین قدم واسه شروع یه کار موفقه.

بااینکه پیدا کردن یه ایده جدید و خاص به اندازه کافی سخته اما توانایی اجرای موفق اون ایده دقیقاً همون چیزیه که خیال پردازان رو از کارفرمایان موفق جدا می کنه. وقتی اولین نفر رو در پیشبرد کارتون استخدام می کنین، اولین قدم ها واسه تبدیل شدن به یه مدیر موفق رو ورداشته اید.

وقتی سرمایه تون محدوده، سطح استرس تون بالا هستش و رسیدن به موفقیت به نظرتون دور می رسد، خیلی راحت ممکنه احساسات بر شما و گروهتان غلبه کنه.

در این مواقع یه نفس عمیق بکشین، خودتون رو آروم کرده و به خودتون یادآور شید که چه مدیری هستین و چه مدیری دوست دارین باشین. در زیر به خصوصیات اصلی رهبران و مدیران موفق اشاره می کنیم که در این راه کمکتون می کنه.

  1. صداقت

چارچوب اخلاقی تون هرچی باشه، وقتی مسئول یه گروه افراد هستین، خیلی مهمه که معیارهایتان رو کمی سفت و سخت تر کنین. کار و کارمندان شما انعکاسی از خودتون هستن و اگه صداقت و رفتار درست رو اولویت اعمال خود بذارین، تیم تون هم دنباله رو شما هستن.

می تونید لیستی از ارزش ها و اعتقاداتی که نشون دهنده شما و کارتونه جفت و جور کنین و اون رو بر دیوار دفترکار نصب کنین. روش رفتاری سالمی داخل دفتر کار گسترش کنین و از کارمندانتان هم بخواین که این استانداردها رو رعایت کنن. با تاکید بر این استانداردها و رعایت اون مطمئناً می تونید بر محیط کار تاثیر گذاشته و اون رو به محیطی دوستانه و سالم تبدیل کنین.

  1. توانایی واگذار کردن کارا

دقت در چشم انداز کاری تون واسه جلو بردن موثر و موفق برند تجاری تون لازمه اما اگه یاد نگیرید که به کارمندانتان اعتماد کنین، هیچوقت نمی تونی پیشرفت کرده و سطح کارتون رو پیشرفت بخشید. خیلی مهمه که یادتون باشه اعتماد کردن به تیم کاری تون در ایده ای که دارین نشونه قدرته نه ضعف.

واگذار کردن انجام بعضی کارا به بخش مناسب یکی از مهمترین مهارت هاییه که باید به عنوان مدیر یاد بگیرین. کم کم کارا روی هم انباشته می شن و هرچه بیشتر فقط خودتون رو درگیر اونا کنین، کیفیت کارتون پایین اومده و تولیدتون کمتر می شه.

رمز موفقیت در واگذار کردن کارا اینه که توانایی های تیم تون رو بشناسین. باید بدونین که هرکدوم از اعضای گروهتان از چه کاری لذت می برد.

این احتمال هست که هرچه کاری که هر فرد انجام می دهد براش لذت بخش تر باشه، فکر و تلاش بیشتری واسه اون به کار می گیره. این نه فقط به تیم تون ثابت می کنه که به اونا اعتماد دارین بلکه وقت خودتون رو هم آزادتر کرده و زمان دارید که واسه پیشرفت دادن کارتون تمرکز کنین.

  1. گفتگو

اینکه چه کارایی می خواهید انجام بگیره شاید تو ذهن خودتون مشخص باشه اما اگه تلاش کنین اون رو واسه فردی دیگه توضیح بدید و اون هیچ واکنشی به اون نده، می فهمید که مشکلی هست. اگه واسه شمام پیش آمده، شاید بد نباشه روی مهارت های ارتباطی تون بیشتر کار کنین.

اینکه بتونین روشن و خلاصه توضیح بدید که می خواهید چیکار انجام بگیره، خیلی مهمه. اگه نتونین چشم انداز کاری تون رو واسه تیم تون توضیح بدید، مطمئناً نمی تونی به سمت یه هدف مشخص حرکت کنین.

آموزش دادن اعضای جدید و ایجاد یه محیط موثر همه به سلامت رابطه شما بستگی داره. اینکار رو چه از راه گفتگوی آزاد با کارمندان تون انجام بدین یا به طور روزانه مطالب رو با اونا درمیون بذارین، خیلی مهمه که واسه گفتگو با تیم کاری همیشه حاضر باشین. گروه تون یاد می گیرد که به شما اعتماد و تکیه کنه و تلاش خود رو بیشتر می کنه.

  1. شوخ طبعی

اگه وبسایتتان یهویی خراب می شه، یه مشتری مهم رو از دست می بدید یا بودجه شرکت کم می شه، اینکه بتونین تیم رو بدون وحشت زدگی هدایت کنین اهمتی بسیار زیادی داره. روحیه با بازده کاری رابطه مستقیم داره و شما به عنوان مدیر، مسئول ایجاد انرژی مثبت در محیط کارین. اینجاس که حس شوخ طبعی تون به کار میاد.

به تیم تون یاد بدین که به جای گریه کردن به اشتباهات بخندن. اگه یاد بگیرین که چیجوری در مشکلات و رقابت های کاری روحیه تون رو حفظ کنین، محیط کارتون به محیطی خوشحال و سالم تبدیل می شه که کارمندانتان مشتاقانه بسیار بالاتری به تلاش خود ادامه میدن.

هیچ اشکالی نداره که بین کار واسه همدیگه حرف های بامزه و جوک تعریف کنین یا از برنامه های تعطیلات خود صحبت کنین. همین معطلی های کوتاه بین کاره که سطح بازده کاری و روحیه کارمندان رو بالا نگه می داره.

  1. اعتمادبه نفس

روزهایی هست که آینده کارتون نگران کننده به نظر رسیده و امور برابر با برنامه پیش نمی روند. این در هر کار و تجارتی، چه بزرگ و چه کوچیک، پیش میاد و هیچ جای وحشت نداره. بخشی از کار شما به عنوان رهبر گروه خاموش کردن آتیش و حفظ روحیه تیمه.

سطح اعتماد به نفستون باید همیشه بالا باشه و به همه اطمینان بدید که شکست بین کار به طور کاملً طبیعیه و مسئله مهم دقیق شدن و فوکوس کردن بر هدف بزرگتره. شما با آروم و مطمئن بودن به تیم تون کمک می کنین همین حس رو داشته باشن.

یادتون باشه، تیم شما از شما الگو برمی داره پس اگه بتونین در مشکلات آرامشتان رو حفظ کنین، اونا هم یاد گرفته و همین کار رو می کنن. هدف اصلی اینه که کسی دست از تلاش ورنداشته و همه به راه کاری خود ادامه.

  1. تعهد

اگه از تیمتون توقع دارین که خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار کرده و کیفیت تولید رو بالا نگه دارن، خودتون باید نمونه کامل از این رفتار باشین. هیچ انگیزه ای بالاتر از این نیس که ببینین رئیس پا به پای کارمندان تلاش می کنه.

با نشون دادن تعهد خودتون به کار، نه فقط احترام زیادی واسه خودتون کسب می کنین بلکه انرژی تلاش رو در تیم گسترش می بدید.

این تعهد رو نه فقط در کارای عادی بلکه در وعده هاتون هم باید عملی کنین. اگه به همه قول داده اید که یه روز در هفته ها رو در طول تابستون تعطیل کنین و یا آخر هفته براشون مهمانی بگیرین، حتماً به قولتون عمل کنین. اعتباری که واسه خودتون می سازید نه فقط باید در مورد کار و تلاش بلکه در رفتار مساوی نشون داده شه. وقتی احترام تیمتون رو جلب کردین، مطمئن باشین بازده کاری شرکت روز به روز بالاتر میره.

  1. نگاه مثبت

مطمئناً دوست دارین انگیزه و انرژی تیم تون رو در طول راه موفقیت همیشه بالا نگه دارین. واسه اینکار چه مجبور باشین واسه تیم خوراکی های خوشمزه بخرین، چه واسه روابطشون نصیحتشان کنین یا هر چند وقت یه بار میهمانی بگیرین، یادتون باشه همه کسائی که واسه شما کار می کنن، آدم هستن.

باید بین تفریح و بازده کاری در دفتر به یه تعادل برسین. اگه تیمتون از موندن در محل کار احساس شادی و رضایت کنن، احتمال اینکه در زمان شلوغی کار ساعت های بیشتری از حالت عادی وقت بذارن بیشتر هستش.

  1. خلاقیت

همه تصمیمات مشخص و دقیق نیستن. بعضی وقتا مجبور میشین از راه همیشگی تون منحرف شده و تصمیمی یهویی بگیرین. اینجاس که نیاز به خلاقیت دارید.

در این موقعیت های حیاتیه که تیم از شما راهنمایی می خواهد و بعضی وقتا مجبورین تصمیمی فوری بگیرین. به عنوان یه رهبر خیلی مهمه که یاد بگیرین خارج از چارچوب همیشگی فکر کنین و بتونین تصمیم بگیرین که انتخاب کدوم یکی از دو گزینه بد، بهتره. هیچوقت فوراً گزینه آسون تر یا اول رو انتخاب نکنین.

بعضی وقتا بهتره کمی به این مسائل فکر کنین و یا از نظرات تیم تون هم استفاده کنین. با به کار گیری همه انتخاب های موجود قبل از تصمیمات فوری، مطمئناً به بهترین نتیجه ممکن می رسین.

  1. بینش

وقتی تیمی رو در رودخانه ای نامعلوم هدایت می کنین، هیچ نقشه راهی وجود نداره. هیچی قطعی و مشخص نیس و هرچه خطر بالاتر باشه، فشار کار بیشتر می شه. اینجاس که درک و بصیرت شما وارد عمل می شه.

توانایی هدایت کردن گروه در کارای روزانه شاید مشخص و ممکن باشه اما وقتی اتفاقی غیرقابل پیش بینی رخ می دهد یا وارد یه داستان جدید می شید، تیم به دنبال راهنمایی شما هستش. درس گرفتن از تجربیات قبل عکس العمل بسیار خوبیه، همینطور به کار گیری بینش و بصیرت شخصی تون.

در آخر تصمیمات خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار رو دوش شما هستش و واسه جواب خیلی از سوالات باید به هوش و بصیرتتان خودتون اکتفا کنین. اینکه یاد بگیرین به خودتون اعتماد کنین به اندازه اینکه به تیمتون یاد بدین به شما اعتماد کنن، مهمه.

  1. الهام بخشی

ساختن یه تجارت بعضی وقتا لازمه پیشگویی کردنه. مخصوصاً در مراحل ابتدایی کار، باید بتونین الهام بخش تیم تون باشین تا بتونن چشم انداز موفقیت رو تجسم کنن. باید باعث شید تیم کاری تون احساس کنه از توانایی های خود نتیجه می گیره.

خیلی مهمه که به اونا نشون بدید می تونن به اندازه زحمتشان فایده ببرن. اگه بتونین الهام بخش خوبی باشین، تمرکز اعضای گروه رو روی هدف بالاتر میبرین.

وقتی همه سخت مشغول کارین و روحیه کاری ضعیفه و به نظر می رسد هیچ انرژی در شرکت وجود نداره، باید تشخیص بدید که وقت استراحته. بالا نگه داشتن روحیه کار در شرکت وظیفه شماس و این رو با تشکر از زحمات گروه شروع کنین.

خصوصیات افراد خوشبین

شخصیت شناسی براساس عکس پروفایل تلگرام

شخصیت شناسی مردمون

مطالب مرتبط