
پایان نامه یادگیری خودتنظیمی//رویکرد انگیزشی انسانگرایی
رویکرد انسانگرایی
در رویکرد انسانگرایی، به جای تاکید بر تقویت و تنبیه به عنوان منبع اصلی انگیزش، به توانایی دانشآموزان برای رشد شخصی، آزادی و انتخاب هدفهای زندگی، و ویژگیهای مثبت (مانند حساس بودن نسبت به دیگران) تاکید میشود (سانتراک، 2004، ؛ سیف، 1386).
بنابراین، از دیدگاه روانشناسان انسانگرا، برای ایجاد انگیزش باید احساس شایستگی، خودمختاری و عزت نفس را در افراد افزایش داد (و ولفونک، 2004، ؛ سیف، 1386).
یکی از مهمترین نظریه پردازان انسانگرا، آبراهام مازلو (1970)، انگیزش را با توجه به نیازها توضیح داده است (مازلو[1]، 1970 ؛ سیف، 1386).
نیازهای انسان را به صورت سلسله مراتبی مطابق به شکل طبقهبندی کرده است.
[1] Mazllo
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وباورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم متوسطه ناحیه 2 شهر بندرعباس در سال تحصیلی 92-91
دیدگاهتان را بنویسید