آموزشگاه آرایشگری مردانه در تهران

در طول تاریخ بشر زیبایی و آراستگی مورد توجه همه بوده است، ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت افراد می باشد و در ارتباطات اجتماعی موثر است.  از دلایل اصلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.

طبیعی است که شغل آرایشگری نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد اما داشتن مهارت لازم و بهره مندی از یکسری توانایی ها الزامی است. علاوه بر این اگر تیپ شخصیتی مناسب این شغل را داشته باشید، میزان موفقیت و رضایت شغلی شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد، آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما ایران آرایشگری بیشتر برای خانم ها و پیرایش گری برای آقایان استفاده می شود.

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

آرایشگری حرفه ای در جهان به یک علم تبدیل شده و اصول خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در مورد کوتاهی مو  آرایشگر حرفه ای، با تجربه‌ای که دارد فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، جنس مو، اندازه گردن، اشکال هندسی سر و سایر گزینه‌ها را در  نظر گرفته و سپس تصمیم می‌گیرد که مو را چگونه اصلاح کند اما در کشور ما که این شغل عمدتا به صورت حرفه ای نمی باشد، مشتری دستور می‌دهد که چه مدل مویی داشته باشد.

Men's hairdressers

معیارهای مورد بررسی برای آموزشگاه آرایشگری مردانه:

  • کیفیت و تجهیزات کلاس ها
  • مهارت اساتید کلاس ها
  • قیمت کلاس ها و تناسب آن با امکاناتی که دریافت می کنید
  • تنوع مهارت ها و آموزش ها
  • اعتبار مدرک ارائه شده و آموزشگاه

آموزشگاه آرایشگری در تهران

در شهر تهران هم آموزشگاه هایی برای تدریس مهارت های آرایشگری مردانه وجود دارند که شما می توانید از خدمات آنها استفاده کنید

 

فرصت شغلی و بازارکار آرایشگری

شما می توانید در آرایشگاه های مختلف کار کنید، در این نوع کار معمولا به صورت درصدی و توافقی با صاحب آرایشگاه کار می کنید و در صورت داشتن تجربه لازم و سرمایه مورد نیاز، می توانید مستقل شده و برای خود آرایشگاهی راه اندازی کنید، اگر سرمایه کافی ندارید، می توانید با چند آرایشگر دیگر به صورت مشترک، آرایشگاهی تاسیس کنید.

نوشته دیگر :   شلوار جین زنانه مدل کولوت آبی استرادیواریوس Stradivarius (ساخت اسپانیا)

از آنجا که امروزه مردم به زیبایی و آراستگی خود بیش از پیش اهمیت می دهند و به صورت یکی از نیازهای اصلی آنها درآمده است، وضعیت بازارکار مناسبی برای این شغل وجود دارد و روند رو به رشدی را نیز در سال های آتی می توان برای آن پیش بینی کرد.

 

شخصیت های مناسب شغل آرایشگر

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

برای شروع شما می توانید به یک آموزشگاه آرایشگری مراجعه کنید و مهارت های لازم را کسب کنید