اگر آسانسور گیر کرد بیرونی‌ها چه کنند؟

 

دو حالت وجود دارد: یا کابین آسانسور همردیف با یک طبقه متوقف شده است یا بین طبقات. در حالت اول می‌توانید با استفاده از کلید اضطراری یا همان سه‌گوش درهای آسانسور که معمولا در دست مدیر ساختمان و یکی‌دو همسایه دیگر است در را باز کنید تا محبوس‌شدگان خارج شوند، اما اگر کابین بین طبقات گیر کرده است، عقل حکم می‌کند که با مأموران آتش‌نشانی تماس بگیرید و از آنها تقاضای کمک کنید.

بسیاری از مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی، مربوط به همین گیر کردن کابین آسانسور بین طبقات است. اگر در هر شرایطی دسترسی به مأموران امداد و نجات ممکن نشد خودتان می‌توانید با کمی دقت دست به‌کار شوید.
ابتدا باید کلید اصلی برق را قطع کنید. به اتاق موتورخانه بروید. اگر قسمت‌های رنگ خورده سیم بکسل‌ها با قسمت‌های رنگ خورده پایه موتورگیربکس هم سطح هستند کابین در تراز یکی از طبقات ایستاده وگرنه باید آن را با یکی از طبقات هم‌سطح کنید. برای این کار با یک دست اهرم ترمز روی موتورگیربکس را فشار دهید و با دست دیگر فلکه دستی زردرنگ روی موتور را در جهتی که راحت‌تر می‌چرخد بچرخانید. درصورتی که سرعت حرکت زیاد شد با شل کردن اهرم ترمز، جلوی سرعت را بگیرید. این چرخش را ادامه دهید تا قسمت‌های رنگ خورده روی سیم بکسل‌ها با قسمت‌های رنگ خورده پایه موتور گیربکس هم سطح شوند. دراین حالت اهرم ترمز را‌‌ رها کنید تا کابین متوقف شود.
ازسوراخ‌ سقف چاه موقعیت کابین را پیدا کرده و به آن طبقه بروید. با کلید ۳ گوش در طبقه را بازکنید و با فشاردادن لته درهای کابین، در را هم باز کنید تا سرنشینان از آن خارج شوند. بلافاصله با شرکت آسانسور تماس بگیرید تا برای بررسی وضعیت و رفع اشکال به ساختمان شما بیایند.

نوشته دیگر :   پارس هوای البرز

شرکت های بسیاری همچون هایت لیفت داشتن انواع مجوز و دارا بودن نمایندگی های معتبر همچون نمایندگی موتور زیلابگ آلمان خدمات گسترده و متنوع را به مشتریان ارائه می دهند. این شرکت بهترین مرکز فروش قطعات آسانسور در ایران می باشد.