راهنمای انتخاب چاپگر مناسب

برای انتخاب چاپگر مناسب برای خانه و اداره خاص خود ، باید تفاوت بین پرینترهای جوهر افشان ، لیزر ، رنگی ، عکس ، ماتریس نقطه ، بارکد ، برچسب و چاپگرهای چند منظوره را درک کنید.

این راهنما به شما کمک می کند دانش کسب کنید تا بتوانید چاپگر مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید.  این به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام پرینتر مناسب شماست. تا بزودی نیاز به تعویض پرینتر یا تعمیر پرینتر لیزری و جوهر افشان  نداشته باشید.

 

چاپگرها: چه ، چگونه و چرا؟

اکثر کاربران حداقل با مدل های موجود چاپگر به ظاهر بی پایان موجود ، کمی کمی گیج می شوند. تلاش برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک پرینتر لیزری خرید مناسبی برای خانه شما است یا اینکه جوهر افشان مناسب است ، می تواند مشکل باشد. بیشتر افراد مرتباً با نوعی چاپگر کار می کنند ، چه در خانه و چه در محل کار. اما آیا کار با پرینتر به معنای این است که ما می فهمیم توانایی آن چیست؟ این راهنما به شما کمک می کند تا فن آوری های مختلف مورد استفاده در چاپگرها را درک کنید. در ترکیب با این راهنمای آگاه و ایده ای از قابلیت چاپ خاص مورد نظر شما ، قادر خواهید بود خرید بسیار آگاهانه تری انجام دهید.

 

انواع چاپگر

 

امروزه تقریباً دوازده نوع چاپگر مختلف موجود است و هرکدام مزایا و راه حل هایی برای نیازهای شما دارند.

 

  • پرینترهای جوهر افشان
  • چاپگرهای عکس
  • چاپگرهای لیزری B / W
  • چاپگرهای لیزری رنگی
  • چاپگرهای تصعید رنگ
  • پرینترهای چند منظوره
  • چاپگرهای بزرگ
  • پرینتر بارکد زن
  • پرینتر های لیبل زن
  • چاپگرهای ماتریس نقطه ای / ضربه ای
  • پرینترهای حرارتی
  • چاپگر صنعتی
  • چاپگرهای نشان و کارت

در حالی که برخی از این موارد برای برنامه های بسیار تخصصی است ، ما بر روی رایج ترین پرینترهای شخصی و تجاری تمرکز خواهیم کرد.

 

چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهر افشان احتمالاً متداول ترین نوع پرینترهایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. از فناوری جوهر افشان در چاپگرهای خانگی بسیار ارزان تا پرینترهای علامت فرمت گسترده با کیفیت حرفه ای استفاده می شود. چاپگرهای جوهر افشان طی 20 سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده اند. آنچه روزی چاپگر بسیار گران قیمت ، بی کیفیت ، با صدای بلند و کند بود اکنون کاملاً برعکس است. پرینتر جوهر افشان امروزی می تواند به طور متوسط ​​13 تا 15 صفحه در دقیقه (PPM) به رنگ سیاه و 11 تا 13 پی پی ام به صورت رنگی چاپ کند. برخی از چاپگرهای جوهر افشان می توانند 30+ PPM (صفحه در دقیقه) را به صورت رنگی و سیاه چاپ کنند. این سرعت چاپ بر اساس نوع اسنادی است که چاپ می کنید (پوشش و وضوح تصویر). شما می توانید مجموعه ای عظیم از چاپگرها را برای انتخاب از بین تولیدکنندگان مختلف (مانند هیولت پاکارد ، لکس مارک ، کانن ، اپسون و بسیاری دیگر) پیدا کنید.

 

وضوح

عامل شماره یک که کیفیت چاپگر را تعیین می کند ، وضوح چاپی یا DPI (نقطه در هر اینچ) است. DPI مقدار جوهری است که پرینتر جوهر افشان می تواند در یک خط اینچ سند چاپی شما قرار دهد. اکثر چاپگرهای جوهرافشان اسنادی را با 600 x 600 DPI تولید می کنند ، اگرچه بسیاری از آنها اکنون وضوح بسیار بالاتری دارند. این اندازه گیری کیفیت اصلی برای بیشتر چاپگرها است. برخی از چاپگرها این توانایی را دارند که شما DPI را برای چاپ اسناد مختلف به 4800 DPI افزایش دهید. اکثر چاپگرهای جوهر افشان موجود در بازار نیز عکس هایی را با کیفیت چشمگیر چاپ می کنند.

 

شبکه و WiFi

بسیاری از چاپگرهای جوهر افشان موجود در بازار امروز به شما امکان می دهند آنها را به یک شبکه خانگی یا مشاغل کوچک (از طریق کابل CAT5 یا WiFi بی سیم) متصل کنید. این ویژگی می تواند صرفه جویی زیادی در هزینه ایجاد کند – به چندین کامپیوتر امکان اتصال به یک چاپگر جوهر افشان را می دهد. علاوه بر چاپگرهای قابل اتصال به شبکه ، برخی از چاپگرهای جوهر افشان از کارت خوان حافظه و صفحه نمایش LCD نیز بهره می برند – به شما امکان چاپ بدون نیاز به استفاده از رایانه را می دهد ، بنابراین قبل از چاپ می توانید کار چاپ خود را مشاهده کنید.

مزایای چاپ جوهر افشان

بارزترین مزیت چاپگرهای جوهر افشان هزینه است. این نوع چاپگرها از بسیار گران قیمت تا هزینه واقعی کمتر از کارتریج های جوهر که در داخل آنها استفاده می شود ، دارند. این امر به این دلیل امکان پذیر است که تولیدکنندگان مایلند قیمت چاپگر را کاهش دهند تا سود خود را از فروش کارتریج و کاغذ به دست آورند ، نه خود چاپگرها. از آنجا که بسیاری از چاپگرهای جوهر افشان از کارتریج های جوهر استفاده می کنند که حاوی هد چاپگر خود هستند ، یک جوهر افشان به خوبی نگهداری شده می تواند برای مدت طولانی بسیار طولانی باشد (محدودیت اصلی در طول عمر چاپگر در دسترس بودن کارتریج های قابل تعویض است). جوهر افشان همچنین قادر به چاپ بر روی انواع زیادی از رسانه های چاپی است. برخی از جوهر افشان صنعتی می توانند مستقیماً روی محصولات یا بسته بندی محصولات چاپ کنند. اما همیشه مدل های خانگی برای تولید برچسب های خود چسبنده ، بروشورها و حتی طرح های تی شرت آهنی ایده آل هستند!

نوشته دیگر :   اجاره آنلاین ویلا شمال

چاپگرهای جوهر افشان رنگی حتی از ابتدایی ترین چاپگرهای لیزری رنگی نیز بسیار کم هزینه ترند. یک جوهر افشان با کیفیت خوب می تواند چاپ های خیره کننده با کیفیت عکس را برای کسری از قیمت چاپ لیزر تولید کند. فناوری جوهر افشان هنوز ارزان تر از چاپگرهای تصعید رنگی است که می توانند همان کاغذ و حجم کار را داشته باشند ، گرچه این فناوری به سرعت در حال جبران است. در حالی که جوهر افشان ها مانند هزینه جوهر دارای اشکالاتی هستند ، اما مقرون به صرفه ترین و متنوع ترین نوع فناوری چاپ هستند. اگر می خواهید یک چاپگر رنگی با کیفیت بالا و ارزان با قابلیت تولید اسناد حرفه ای ، پروژه های دانشجویی رنگی و عکس های با کیفیت بالا بدون نیاز به تعمیرات فوری پرینتر در زمان کوتاه داشته باشید – پس یک چاپگر جوهر افشان برای شما مناسب است.

چاپگرهای لیزری

 

به طور معمول پرینترهای لیزری در مطب ها یافت می شوند ، با این وجود هزینه چاپگرهای لیزری آنقدر معقول شده است که داشتن یک چاپگر لیزری با کیفیت حرفه ای در خانه خود امکان پذیر است. وضوح متوسط ​​چاپگر لیزری امروزی 1200 x 1200 DPI است. این وضوح به شما چاپ بسیار عالی سند را می دهد. اکثر چاپگرهای لیزری موجود در بازار امروز می توانند به طور متوسط ​​20 PPM (یا بیشتر) با رنگ سیاه (تک رنگ) چاپ کنند. چاپگرهای لیزری رنگی نیز در دسترس هستند و بیشتر آنها می توانند اسناد رنگی تا 2400 DPI و کمی کمتر از 20 PPM (رنگی) تولید کنند. پرینترهای لیزری رنگی کمی هزینه بر هستند و اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت بالا چاپ کنید ، بهتر است برای اکثر کاربران از جوهر افشان یا چاپگر عکس استفاده کنید. اندازه چاپگرهای لیزری نیز از دستگاههای هیولایی دهه های 1980 و 1990 به اندازه چاپگرهای جوهر افشان کاهش یافته است. یکی دیگر از ویژگی های عالی بسیاری از چاپگرهای لیزری ، اتصال آنها به شبکه است. اجازه دادن به چندین کاربر برای دسترسی به یک چاپگر به جای داشتن چندین چاپگر ، می تواند صرفه جویی عمده ای در هزینه ایجاد کند.

 

چاپگرهای لیزری چگونه کار می کنند؟

علمی که در مورد چاپگرهای لیزری وجود دارد کاملاً ساده است. لیزر تصویر سند را بر روی درام “گیرنده نور” چاپ می کند – باعث ایجاد بار ایستایی بر روی آن می شود. تونر آزاد می شود و در جایی که شارژ باشد می چسبد و مقدار اضافی آن برطرف می شود. سپس این را روی صفحه می چرخاند. چاپگر لیزری از این الکتریسیته ساکن به عنوان نوعی چسب موقتی استفاده می کند. صفحه با تونر سپس تحت یک درام “ذوب کننده” اجرا می شود، که تونر را به صفحه ذوب می کند.

اگر از خانه کار می کنید ، چندین نفر اسناد را چاپ می کنند یا به نظر می رسد تقریباً همه آنچه را که در اینترنت می بینید چاپ می کنید ، به خرید چاپگر لیزر توجه کنید.

 

مزایای چاپ لیزری

وقتی انواع بسیار ارزان تری از مدل جوهر افشان در بازار وجود دارد ، چرا می توان یک چاپگر لیزری خریداری کرد؟ مزیت اصلی چاپگرهای لیزری سرعت و هزینه کمتر در هر صفحه چاپ شده است. لیزرها (به طور خاص پرینترهای لیزری تک رنگ) امکان انجام حجم زیادی از کار را در مدت زمان کوتاه فراهم می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از دفاتر و فضاهای کاری از حداقل یک چاپگر لیزری برای چاپ اسناد بزرگ استفاده می کنند. مزیت دیگر هزینه است. در حالی که قیمت چاپگرهای جوهر افشان به مراتب کمتر از جدیدترین چاپگرهای لیزری است ، کارتریج های جوهر افشان خیلی زود تمام می شوند و جایگزینی آنها بسته به مدل گران است. چاپگرهای لیزری از تونر استفاده می کنند که ماندگاری آن بسیار بیشتر است و در ظروف بسیار بزرگتری عرضه می شود ، مدت زیادی دوام می آورد و هزینه کمتری نیز دارد.