رتبه بندی وب سایت ها توسط الکسا چگونه انجام می شود ؟

امروزه معیارهای مشخصی برای رتبه بندی وب سایت ها بر اساس عوامل مختلف وجو دارد که هر کدام می توانند اطلاعات مناسبی از یک وب سایت را ارائه کنند. یکی از برترین و شناخته شده ترین وب سایت هایی که وب سایت های مختلف در سطح اینترنت را رتبه بندی می کند ، الکسا می باشد که معیار بسیار معتبری برای بسیاری از بازاریابان و وب مسترها به شمار می آید. در این مقاله به ترفند های کاهش رتبه الکسا و همچنین قرار گرفتن در لیست وب سایت های برتر الکسا می پردازیم.

بسیاری از افراد و وب مسترها و حتی صاحبان کسب و کارهای مختلف به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه می توان رتبه بهتری در الکسا داشت و یا در واقع چگونه می توان در لیست برترین های الکسا قرار گرفت. همانطور که اشاره کردیم ، امروزه رتبه الکسا یکی از چند ویژگی هایی است که بازاریابان و اسپانسرهای مختلف در مورد وب سایت های مختلف آن را بررسی می کنند در واقع در حال حاضر رتبه الکسا به یکی از معیارهای سنجش میزان اعتبار کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است و به همین دلیل وب مسترها به دنبال کاهش رتبه الکسای خود هستند تا بتوانند نظر اسپانسرها و بازاریابان بیشتری را جلب کنند.

اطلاعات بیشتر:

چگونه یک سایت حرفه ای بسازیم؟ (راهنمای قدم به قدم)

آیا اپل قصد دارد یک موتور جستجو بسازد؟

جدیدترین افزونه کروم اطلاعات مربوط به تبلیغات هر سایت را نشان می‌دهد

رتبه سایت در الکسا

برای افرادی که با رتبه الکسا آشنایی ندارند ، می توان گفت که الکسا در واقع با بررسی وب سایت های مختلف درسطح اینترنت ، آن ها را بر اساس عوامل مختلفی رتبه بندی می کند و برای هر وب سایت ، آمارها و نتایج مختلفی را به کاربران نمایش می دهد. در سراسر جهان رتبه الکسای یک وب سایت را به عنوان میزان محبوبیت و اعتبار یک وب سایت می دانند و هر چقدر که این رتبه الکسا پایین تر باشد می تواند شانس شما برای گرفتن تبلیغات را بیشتر کند.

رتبه الکسا سایت چیست ؟

رتبه الکسا به زبانی ساده مشخص می کند که وب سایت شما در مقایسه با سایر وب سایت ها از چه میزان محبوبیت و اعتبار برخوردار می باشد. رتبه الکسا در واقع به این سوال کاربران و افرد مختلف پاسخ می دهد که وب سایت مورد نظر من در مقایسه با سایر وب سایت ها چگونه عملکردی دارد. با این وجود از آنجایی که معیار رتبه بندی الکسا به صورت مقایسه ایی می باشد ، پس می توان انتظار داشت که عملکرد یک وب سایت بر سایر وب سایت های دیگر هم اثر داشته باشد.

رتبه بندی وب سایت ها توسط الکسا چگونه انجام می شود ؟

روکیدا | رتبه الکسا | افزایش سئو, الکسا, بازاریابی اینترنتی, رنک الکسا, وب / اینترنت, کسب و کار اینترنتی

رتبه بندی الکسا معمولا به صورت سه ماه انجام می شود و اطلاعات مختلفی از وب سایت ها به صورت روزانه جمع آوری می شود این اطلاعات می توانند شامل تعداد بازدیدهای روزانه ، تعداد بازدیدکنندگان روزانه و.. باشند. بنابراین وب سایتی که بتواند بیشترین بازدید روزانه و بیشترین تعداد بازدیدکننده در روز را داشته باشد ، در رتبه یک الکسا قرار می گیرد که این رتبه در حال حاضر در دست گوگل می باشد. البته این نکته ناگفته نماند که اگر وب سایتی نوپا دارید تا رسیدن وب سایت به حد مشخصی از بازدیدهای روزانه باید صبر کنید تا وب سایت شما بتواند در لیست الکسا قرار بگیرد و در واقع اطلاعاتی از آن جمع اوری شود.

به همین ترتیب اگر وب سایتی کمترین میزان بازدید و بازدیدکننده در روز داشته باشد در رتبه آخر الکسا که معمولا به رتبه سی میلیونیوم می رسد قرار خواهد گرفت. برای دیدن رتبه سایت در الکسا می توانید به راحتی به وب سایت الکسا مراجعه کنید و وب سایت مورد نظر خود را جست و جو کنید.

چرا تعداد بازدید کننده می تواند در تعیین رتبه سایت در الکسا تاثیر داشته باشد ؟

روکیدا | رتبه الکسا | افزایش سئو, الکسا, بازاریابی اینترنتی, رنک الکسا, وب / اینترنت, کسب و کار اینترنتی

همانطور که اشاره کردیم ، در حال حاضر وب سایت جست و جوی گوگل در رتبه اول رتبه بندی الکسا قرار دارد و رنک الکسا و تاثیر آن بر  سئو نیز از همین جهت اهمیت دارد. به صورت روزانه وب سایت گوگل بازدیدهای بسیار زیادی دریافت می کند و با همین تناسب ، رتبه آخر الکسا کمتری میزان بازدید را دارد. بنابراین حتی کوچکترین تغییر در میزان بازدیدهای روزانه می تواند تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت شما داشته باشد.

از آنجایی که معمولا می توان میزان محبوبیت یک وب سایت را با تعداد بازدیدهای روزانه آن سنجید ، رتبه بندی الکسا هم از این معیار استفاده می کند تا رتبه بندی آن اعتبار دقیق تری داشته باشد. به همین ترتیب اگر وب سایت شما در قسمت های آخر لیست الکسا قرار داشته باشد ، معمولا می توانید با کسب چند هزار و یا حتی چند صد بازدید ، رتبه الکسای خود را به راحتی کاهش دهید اما هر چقدر که رتبه پایین تری در الکسا داشته باشید ، رقابت سخت تر می شود و شاید برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید روزانه چندین هزار بازدید کسب کنید.

رتبه الکسا سایت های ایران

الکسا این ویژگی و امکان را ارائه می کند که کاربران بتوانند متناسب با مکان جغرافیایی مورد نظر خود ، رتبه الکسای وب سایت ها را مشاهده کنند. رتبه الکسای وب سایت های ایرانی به راحتی در الکسا قابل مشاهده هستند و با مراجعه به وب سایت الکسا می توانید اطلاعات کاملی در مورد تعداد بازدیدهای هر وب سایت و یا رتبه الکسا سایت های ایرانی کسب کنید. معمولا بازاریابانی که به دنبال ارائه تبلیغات به وب سایت های مهم و پر بازدید هستند از الکسا برای تعیین و مشخص کردن وب سایت های لیست خود استفاده می کنند.

ترفند کاهش رتبه الکسا

با این توضیحات ارائه شده ، احتمالا در حال حاضر به دنبال ترفندهای کاهش رتبه الکسا هستید و شاید به دنبال افزایش رایگان رتبه الکسا باشید. برای بهتر شدن وب سایت در رتبه بندی های الکسا ، راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاهش رتبه الکسا

تولید محتوای یونیک و کاربرپسند

تولید محتوای یونیک و اختصاصی و کاربرپسند می تواند علاوه بر افزایش رتبه گوگل باعث افزایش رتبه الکسا هم شود. زمانی که محتوای اختصاصی تولید می کنید و با استفاده از تکنیک های نگارش ، کاربرپسند بودن آن را افزایش می دهید می توانید این انتظار را داشته باشید که از نتایج موتورهای جست و جو ترافیک های ورودی بیشتری دریافت کنید. دریافت بیشتر ترافیک ورودی می تواند تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی لاکسای وب سایت شما داشته باشد.

نوشته دیگر :    اجاره اپارتمان مبله ارزان

با تولید مطالب اختصلصی برای کاربران خود ، برای آن ها ارزش بالایی ارائه می کنید و در ادامه این روند می توانید شاهد تعداد زیادی از مخاطبان وفادار باشید که به صورت روزانه و یا حتی ساعتی به وب سایت شما برای محتوای جدیدی مراجعه می کنند. زمانی که کاربران محتوای تولیدی وب سایت شما را مفید و کاربردی می بینند ، به احتمال بسیار زیاد ان را با سایر دوستان خود به اشتراک می گذارند و همین موضوع می تواند مشتری های بیشتری را برای وب سایت و کسب و کار شما به دنبال داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم با تولید محتوای اختصاصی ، از موتورهای جست و جو هم پاداش دریافت خواهید کرد و به دنبال آن تعداد زیادی از کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند و چه بسا به مشتریان کسب و کار شما هم تبدیل شوند.

افزایش لینک به وب سایت

یکی از مسائلی که معمولا در مورد بهینه سازی های وب سایت به آن توجه ویژه ایی می شود ، موضوع لینک سازی و یا بک لینک سازی می باشد. بک لینک ها به زبانی ساده شامل لینک هایی می شوند که وب سایت های دیگر را به وب سایت شما ارجاع می دهند. این لینک ها می توانند از دو نوع فالوو و آنفالوو باشند که هر کدام می تواند باعث افزایش رتبه الکسای وب سایت شما شود.

لینک های فالوو معمولا برای موتورهای جست و جو از اهمیت بیشتری نسبت به لینک ها آنفالوو برخوردار هستند. لینک های فالوو می توانند یک معیار سنجش اعتبار برای موتورهای جست و جو باشند ، از این رو هر وب سایتی که بتواند لینک های فالوو و آنفالوو بیشتری داشته باشد ، می توان شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه بهتری از نتایج موتورهای جست و جو داشته باشد و همانطور که اشاره کردیم ، رتبه هبتر در گوگل می تواند باعث کاهش رتبه الکسا شود ، چراکه کاربران بیشتری می توانند از وب سایت شما دیدن کنند و این بازدیدهای بیشتر یکی از عومال اصلی سنجش رتبه بندی الکسا محسوب می شود.

بر اساس تقسیم بندی متفاوت دیگری ، می توان لینک ها را بر اساس دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. لینک های داخلی ، به لینک هایی گفته می شود که مطالب و محتوای یک وب سایت را به مطالب دیگر همان وب سایت ارجاع می کند. لینک های داخلی می توانند مزیت های زیادی داشته باشند. از آنجایی که لینک های داخلی باعث می شوند که کاربران بتوانند مدت زمان بیشتری در وب سایت بگذرانند ، این موضوع می تواند در کاهش رتبه الکسا وب سایت ها تاثیر داشته باشد.

علاوه بر این ها هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی باعث می شوند که موتورهای جست و جو بتوانند محتوای هر وب سایت را بهتر درک و متوجه شوند. این موضوع می تواند باعث افزایش رتبه گوگل و همچنین کاهش رتبه الکسای یک وب سایت شود.

رنک الکسا و تاثیر آن بر سئو

بررسی و یافتن کلیدواژه های محبوب  

کلیدواژه ها می توانند سهم زیادی در جذب ترافیک به یک وب سایت داشته باشند. یکی از تکنیک هایی که برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا می تواند کاربردی و مفید واقع شود ، تکنیک بررسی و انالیز کلیدواژه های رقبا می باشد. کسب و کارهایی که تعداد زیادی ترافیک ورودی به وب سایت خود ندارند ، می توانند با آنالیز وبررسی وب سایت های رقبای خود اطلاعات بسیار مفید و کاربردی در مورد کلیدواژه های مختلف بدست آوردند.

انتخاب و در واقع سرمایه گذاری بر روی چند کلیدواژه مهم و حیاتی می تواند به طرز چشمگیری ترافیک ورودی به وب سایت شما را افزایش دهد. در هنگام تولید محتوا می توانید با صرف مدت زمان بسیاری کمی ، اطلاعات بسیاری در مورد کلیدواژه های محبوب و ترند روز بدست اورید. اضافه کردن کلمات کلیدی به مطالب و محتوای تولیدی می تواند مقاله شما را بهینه تر کند و باعث جذب مخاطب و یا حتی مشتری های بیشتری برای کسب و کار آنلاین شما شود.

بنابراین باید در انتخاب کلیدواژه ها نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید ترافیک بیشتری را از موتورهای جست و جو برای وب سایت خود داشته باشید که می تواند منجر به کاهش رتبه الکسا وب سایت شما شود.

بررسی استراتژی ها و تکنیک های به کار برده شده رقبا

علاوه بر بررسی و آنالیز کلیدواژه های مهم رقبا ، باید استراتژی ها وتکنیک های به کار برده ی آن ها را هم بررسی و آنالیز کنید. زمانی که می بینید ، کسب و کار آنلاینی با استفاده از یک یا چند استراتژی موفق به جذب تعداد زیادی از کاربران شده است ، شما هم می توانید از آن استراتژی استفاده کنید و یا حتی با انجام تغییراتی آن استراتژی را برای کسب و کار خود بهینه تر کنید. علاوه بر آن می توانید از متخصص های دیجیتال مارکتر و یا بازاریابان هم استفاده کنید که می توانند با ترکیبی از استراتژی های بازاریابی مختلف ، باعث جذب بیشتر مخاطب و مشتری برای کسب و کار انلاین شما شوند.

بهینه سازی وب سایت

همانطور که در این مقاله بارها به آن اشاره کردیم ، برای کاهش رتبه الکسا و یا بهتر شدن رتبه الکسا باید در ابتدا مخاطبان بیشتری جذب کنید و در ادامه کار آن ها را علاقه مند به وب سایت خود نگه دارید. یکی از کارهایی که می تواند موجب کسب و دریافت بیشتر مخاطبان و کاربران شود ، بهبود رتبه گوگل می باشد. با قرار گرفتن در رتبه های بهتری از نتایج جست و جو می توانید انتظار ورود ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.

انجام همگی این موارد توضیح داده شده در این مقاله می تواند منجر به افزایش ترافیک ورودی به وب سایت و در نتیجه کاهش رتبه الکسای وب سایت شما شود ، اگر در انجام این مراحل به مشکلی برخورد کردید می توانید از متخصصان این زمینه کمک بگیرید که به روند پیشرفت وب سایت شما کمک خواهد کرد.

cyberg growth services