شستشوی نمای ساختمان و هزینه های آن

بخش عمده ای از سبک نما هایی که امروز در کشور استفاده می شود، نما های سنگی، نما های کامپوزیتی و نما های شیشه ای است که خدمات نماشویی برای هر سه این موارد با تدارکات ویژه قابل انجام است.

 

هزینه شستشوی نمای ساختمان

جرم و کثیفی نما حال چه سنگی باشد و یا چه نماشویی کامپوزیت و یا نماشویی ساختمان اداری و نماشویی ساختمان مسکونی فرق نمی کند و در اصل باید میزان آلودگی و روشی که خدمات نماشویی باید روی آن نما کار شود باید در نظر گرفته شود.

هزینه نماشویی بر اساس نوع کار با دستگاه واترجت و دستگاه سندبلاست متغیر است.

می توان قیمت شستشوی ساختمان را بر اساس عرض  و طول ساختمان و جنس نما معین کرد و برای نماشویی با طناب و شستشوی اسپایدر بدون داربست اقدام کرد.

در شهرهای بزرگ و به دلیل اذدهام جمعیت که منجر به استفاده زیاد از آلایندها نظیر وسایل نقلیه است , علتی برای کثیفی ساختمان هایی هستند که در مسیرهای پر رفت و آمد ساخته شده اند.

کارگاه ها و کارخانجات هم باعث می شوند که آلودگی به سطح ساختمان ها برسد و نمای آنها جرم بگیرد.

یکی از روشهای مرسوم برای نماشویی شستشوی نما و سطوح با واترجت، واتر سندبلاست است

نمای ساختمان به علت قرار گرفتن در معرض بارندگی ،باد،آلودگی هوا و … کثیف می شود و از لحاظ بصری تاثیر منفی روی بینندگان (شهروندان) می گذارد.

که در ذیل به روش های مختلف نماشویی جهت پاکسازی نما و … می پردازیم .

خدمات راپل نماشویی :

شستشوی دستی نما : نماشویی ساختمان با روش راپل

شستشوی نما بصورت دستی ( نماشویی با طناب ) مخصوص شستن نماها

( نماشویی با طناب ) مخصوص شستن نماها و شستن سطوح صیغلی و درخشان مانند نماهای فریم لس ( شیشه ای ) ،نمای کرتین وال ،نمای کامپوزیت ،نمای اچ پی ال و … که به وسیله محلول آب و سرکه صنعتی ،الکل و مواد اسیدی و قلیایی به فراخور سطوح مربوطه و با T مخصوص و دستمال نانو یا پنبه ای صورت می پذیرد .

انواع دستگاه واتر جت : کارواش نما

  • واتر جت آب سرد
  • واتر جت آب گرم
  • واتر جت برقی
  • واتر جت با موتور بنزینی
  • واتر جت ثابت مرکزی

شستشو با دستگاه واتر جت :

شستن نما بدون داربست بوسیله دسترسی با طناب واتر جت به دستگاه آب پاش فشار قوی اطلاق می شود که آب شهری را با فشار بسیار بالا به سطح مربوطه پاشش می کند و در نهایت هرگونه جرم و آلودگی را از سطح مورد نظر می زداید .

نوشته دیگر :   راهنمای دریافت پلمپ دفاتر 1400 و 1401

دستگاه واتر جت ،آب را با فشار ۲۰۰ تا ۳۰۰ بار از نازل خارج کرده و جرم و کثیفی را از روی سطح نما و … پاک می نماید .

یکی دیگر از عوامل کثیفی: پاشش سیمان و گچ در حین ساختن یک ساختمان به نمای آن می باشد که در اتمام کار باید عملیات شستشوی نما انجام شود.

دلیل دیگری که باعث افزایش کدری در نما و جرم گیری نما می شود باریدن باران های اسیدی به روی سطح دیواره نما می شود که این امر باعث پوسیدن نماهایی می شود که از سنگ تراورتن ساخته شده است ,زیرا سنگ تراورتن و سنگ تیشه ای آهکی بوده و خیلی زود با شسته نشدن از بین خواهد رفت.

همچنین نمایی که از جنس سیمان طراحی شده است با بارش باران به مرور زمان دچار طبله و ترک خوردگی می شوند و جرم گرفتگی در نماهای سیمانی به صورت رده های سیاه قابل مشاهده می باشد که زیبایی و تمیزی نما را دچار اشکال می کند.

https://namashoyi.com/Uploads/Web/Blog/washing-tips/facade-washing-namashoyi.jpg

 

شستشوی شیشه نما و شستشوی پنجره ساختمان:

خیلی از نماهای ساختمان ها از شیشه طراحی می شود که علت کار کردن شیشه در نمای ساختمان ها نورگیر بودن ساختمان و جلوه زیبایی که پیدا می کند می باشد, اما بحث کثیفی و گرد و خاکی که بر روی این شیشه های نما و پنجرها وجود دارد باید فقط برای از بین بردن و شستشو از بیرون ساختمان دسترسی پیدا کرد.

شستشوی نما بدون داربست و بروش راپل در بسیاری از ساختمان ها و از جمله نمای شیشه ای کاربرد بسیاری دارد.

لازم به توضیح و تذکر در مورد زمان شستشوی نما و نماشویی شیشه در ساختمان بدین صورت است که حتما شستشوی نمای شیشه ای هر ۶ ماه یکبار باید انجام شود , زیرا شیشه ها اگر زمان بیشتری شسته نشوند دچار جرم گرفتگی می شوند که این جرم ها بعد ها براحتی از بین نمی روند.

همچنین ساختمان های نوساز مشکل عمده ای که دارند اینست که دسترسی به پشت پنجرها برای شستشو دادن غیر ممکن است و زیبایی ظاهر ساختمان از دست می رود که در این مورد هم از سیستم دسترسی با طناب راپل بدون مزاحمت براحتی می توان بهره برد.