کنکور سراسری ۹۹ هفته اول مرداد برگزار می شود

کنکور سراسری ۹۹ هفته اول مرداد برگزار می شود

 
به گزارش خبرگزاری مهر، مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا که کنکور سراسری حداقل باید ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی برگزار شود همچنان برقرار است. به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر آموزش ‌وپرورش از افزایش ۴ تا ۶ هفته‌ای سال تحصیلی پس از بازگشایی مدارس خبر داد. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هفته اول مرداد ماه می توانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم. کنکور سراسری قرار بود ۱۲ و ۱۳ تیر ماه برگزار شود که چون با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است و بر اساس رایزنی‌های با همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که امتحانات نهایی قرار است ۱۶ خرداد شروع و حدوداً ۱۴ تیرماه به پایان برسد، در نتیجه ۲۰ روز پس از این تاریخ حدود هفته اول مرداد ماه می‌شود که ما بتوانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم.
دکتر مداحی زاده از مجموعه کنکور آزمون اظهار کرد: در اینکه نمره سوابق تحصیلی در قبولی کنکور ۹۹ تاثیرگذار است، تردیدی نیست. هر داوطلب دارای دو نمره متفاوت است. یک نمره حاصل آزمون کنکور است و دیگری مربوط به نمره سوابق تحصیلی است. چنانچه نمره سوابق تحصیلی موجب کاهش نمره کنکور شود، این نمره اعمال نمی شود. در واقع تاثیر مثبت سوابق تحصیلی به مفهوم اینست که تنها در صورتی که نمره معدل و سوابق تحصیلی موجب ارتقا نمره کنکور شود، اعمال می شود. در صورت تاثیر منفی، نمره معدل در نظر گرفته نخواهد شد. به این ترتیب نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۹ ارتباط مستقیم با نمره کنکور دارد. ۲۵% تاثیر قطعی امتحان نهایی دوازدهم محاسبه میشود.
اگرچه ممکن است تاخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما برگزاری کنکور در هفته اول مرداد باعث میشود که دانش آموزان با فرصت کافی درسهای پایه دوازدهم را تمام کنند و مزد تلاش خود در طول سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹  را بگیرند و از تاثیر مثبت آن در کنکور سراسری بهره بگیرند. همچنین وجود فاصله زمانی ۲۰ روزه بین امتحانات نهایی و کنکور سراسری باعث می شود که داوطلبان کنکور بعد از اتمام امتحانات نهایی به مرور و جمعبندی مباحث پایه های یازدهم و دهم بپردازند و با امادگی بیشتر در کنکور ۹۹ شرکت کنند. از طرف دیگر معلمان و مدرسان کنکور فرصت مناسبی دارند تا با داوطلبان کنکور ۹۹ که امتحانات نهایی را پشت سر گذاشته اند مباحث جدید را بررسی و تستهای مرتبط با این مباحث را بررسی کرده و مانع از عدم پاسخگویی به این سوالات در گنکور سراسری شوند. حفظ فاصله زمانی ۲۰ روزه بین امتحانات نهایی و کنکور سبب می شود تا موسسات و آموزشگاههای مرتبط با کنکور قبل از شروع فصل گرما کلاسهای آموزشی خود را تکمیل کرده و ساعت مطالعه دانش آموزان را در حد بالا نگه دارد و لذا باعث بشود که زحمت چندین ساله دانش آموزان به هدر نرود.همچنین فرصت شرکت در آزمون آزمایشی که تمام مباحث کنکور را از جمله مباحث تازه تدریس شده به صورت مجازی در اثر کرونا در بر میگیرد فراهم می شود و کنکور سراسری برای داوطلبان به بهترین صورت شبیه سازی می شود.
 
منبع:
http://www.newzes.ir/news/744178