جذب مخاطب هدف دار | روش های هدف دار موفق و کاربردی

جذب مخاطب هدف دار | روش های هدف دار موفق و کاربردی

از ماهان موسوی مقالات آموزشی بدون دیدگاه

مخاطبان شما دوست ندارن که توجهشون با پول خریده و جلب شه، بلکه دوست دارن توجهشون به شکل طبیعی جلب شه
پس، باید در روش هدف دار جذب مخاطب هدف دار در هر صنعتی با در نظر گرفتن وسایل بهینه واسه دسترسی به اونا تجدید نظر کرد

اولین و مهمترین قدم ساخت محتوایی قانع کننده و دومین مرحله استفاده از آن محتوا واسه تبدیل بازدید کننده به سرنخه
  درسته که گفتن اون به مراتب آسون تر از عمل به اینه!

واسه روشن تر شدن موضوع و بیان اینکه چقدر روش هدف دار جذب مخاطب هدف دار (تبدیل ویزیتور به سرنخ یا Lead Generation) اهمیت داره داستان مقایسه اولویت های زندگی رو با ریختن سنگ های بزرگ، کوچیک و شن در پارچ به شما یادآوری می کنیم
همونطور که واسه جا شدن تموم سنگ ها و شن داخل پارچ باید اول از سنگ های بزرگ تر استفاده کنین و در آخر شن ها رو بریزین، در اجرای روش هدف دار جذب مخاطب هدف دار هم هم این گونه س
شما باید اولویت و تمرکزتون رو در جذب مخاطب هدف دار روی بازاریابی درونگرا بذارین

سنگا، سنگ ریزها و شنای بازاریابی درونگرا

همونطور که سنگ ها رو به مهم ترین اولویت ها، سنگ ریزه ها رو به اولویت های درجه دوم و شن ها رو به اولویت های سطح پایین تشبیه می کنن در بازاریابی درونگرا مفاهیمی معنی داره به این صورت که شما باید بدونین که سنگ های درشتی که واسه روش هدف دار شما اهمیت زیادی دارن کدوما هستن؟ سنگ ریزها که اولویت های دوم شما به عنوان وسیله ساپورت هستن کدوما هستن؟ مشکلات شما که به شکل شن های مثال گفته شده هستن کدوما هستن؟ بیشتر کسب وکارها بالاترین اولویتشان رو مشتری هاشون معرفی می کنن

بی چون و به چه دلیل مشتری واسه هر کسب و کاری مهمترینه، اما اینجا می خواهیم در مثالی که براتون آوردیم مشتری ها رو آبی فرض کنیم که روی سنگ ها و شن ها در پارچ می ریزید
آب رو زمانی می توان داخل پارچ ریخت که همه سنگ ها و شن ها در پارچ به شکل منسجمی کنار هم باشن
کسب وکار شما هم اینطوریه، زمانی می تونید به سود برسین که این تصور رو در مورد روش هدف دار بازاریابی درونگرای خود داشته باشین

۴ المان مهم از روش هدف دار جذب مخاطب هدف دار

محتوای شما همون سنگ های بزرگ هستن
محتوای قانع کننده نقش مهمی در جذب مخاطب هدف دار بازی می کنه، که از ابزارهایی واسه تولید ترافیک بیشتر می توان بهره برد، مثل: بلاگ، سئو، تبلیغات کلیکی و شبکه های اجتماعی

مطلب مشابه :  بازاریابی درونگرا و نقش اون در دیجیتال مارکتینگ چیه؟

تقریباً ۹۶ درصد مشتری های کسب و کارای B2B از رهبران اون صنعت محتوایی می خواهند که به اون ها در تصمیم گیری خرید کمک کنه
محتوای قانع کننده، کلیدی ترین فاکتوریه که شما می تونید به کمک اون خود رو پیشرفت بدید و به عنوان رهبر آموزشی در اون صنعت شناخته شید

این مقاله تلاش داره به شما نشون بده که بهترین راه واسه جذب مخاطب هدف دار، محتوای مناسبه
به زودی متوجه می شید که شرکت هایی که روش هدف دار خود رو با این جریان محتوا هم جهت کرده ان ۶۷ درصد سرنخ بیشتری نسبت به شرکت های دیگر دریافت می کنن

۱- جذب مخاطب هدف دار

تحقیقات نشون می بده که اگه اطلاعات کافی از بازدید کننده های سایتتان نگیرین ۵۰ درصدشون دیگر به سایت شما بر نمی گردند
ایمیل نشانی بهترین چیزیه که می تونید از ویزیتورها دریافت کنین، اما بیشتر مواقع ویزیتورها از دادن ایمیل خود به شما دوری می کنن
دکمه های اقدام به عمل مثل “اینجا ثبت نام کنین” به این معنی برداشت می شه که می خواهید صندوق پستی ایمیل ویزیتورها رو پر کنین از ایمیل های بدرد نخور و اسپم
حال باید واسه اخذ اطلاعات کاربران کار دیگری کرد

یکی از متخصصین و مشاورین تبلیغات هدف دار دو نکته پیشنهاد می کنه:

۱- قبل اینکه چیزی بپرسیم باید ارزشی به مشتری بدیم

۲- تموم مراحل مراحل بازاریابی باید ارزش آفرین باشه

خیلی سال پیش اگه عضو یک خبرنامه می شدیم که هر هفته واسه ما ایمیل ارسال می کردن فکر می کردیم چقدر لوکس و متفاوت هستیم که به ایمیل ما اطلاعات ارسال می شه
اما حالا از کلی نرم افزارهای پاپ آپ بلاکر استفاده می کنیم و از عبارت اینجا ” ثبت نام کنین” بدمون میاد
زمان اون رسیده که بازاریابان این دیوارهایی رو که مشتریان بالقوه دور خود کشیده ان فرو بریزن
بهترین راه واسه اینکه از تکنیک “ارزش آفرینی پیش از دریافت اطلاعات” استفاده کنیم استفاده از جاذبان مخاطبان هدفمنده

۲- جاذبان مخاطبان هدف دار

یک چرخه قوی و موفق طول عمر مشتری، باید واسه تبدیل ویزیتورها به سرنخ بهینه سازی شه
بدیش اینه، یک شکافی بین تولید ترافیک و جذب مخاطب هدف دار هست که معمولاً ویزیتورها به بازدیدکننده های یکباره تبدیل می شن تا اطلاعاتی از شما به دست بیارن و دیگر سراغ شما نیایند

مطلب مشابه :  معنی نظامای نمیه مختار

شما می تونید این شکاف رو با جاذب مخاطب هدف دار پر کنین
این جاذبان، ابزارهایی هستن که واسه بازدید کنندهاتون در قبال رد و بدل کردن اطلاعات تماسشون ارزش آفرینی می کنن
کسب و کارا از این جاذبا استفاده می کنن، ابزارهایی مثل دریافت ایمیل، عضویت در خبرنامه، شبکه های اجتماعی و …

هدف این وسیله ها اینه که شما مجوز این رو داشته باشین که به طور دائم به بازدیدکننده های خود دسترسی داشته باشین، کارایی که در این باب انجام می شه شامل موارد زیره:

  • ویدیوی آموزشی
  • دسترسی رایگان به خدمات به مدت محدود
  • وبینار
  • کتاب الکترونیکی
  • طرح های تخفیفی و تشویقی
  • مصاحبه با متخصصین در اون بخش

این ایزارهای آموزشی رایگان، به بازدیدکننده هاتون این اعتماد رو میده که اطلاعات تماس خود رو در اختیار شما بذارن

۳- تکنیک های تبدیل در صفحات فرود

یکی دیگر از امکاناتی که واسه تبدیل ویزیتور به سرنخ دارین، صفحه فروده
این صفحه فرود هر صفحه ای که از تموم تبلیغات یا المان های بازاریابی آنلاین شما بشه به اون داخل شد، می تونه باشه
صفحات فرود از سایت شرکت شما جدا از هم هستن و به عنوان کمپین انفرادی بازاریابی شما عمل می کنن

صفحه فرود دو هدف اصلی داره، یک اینکه جذب مخاطب هدف دار انجام می بده، دوم اینکه مشتریان بالقوه رو واسه ورود به مرحله بعد که خریده آماده می کنه

۴- امتیازدهی به مخاطبان هدف

شما با این کار می تونید بین مخاطبین هدف خود طبق اندازه تعاملشان و اینکه چقدر مترصد خرید هستن اولویت بندی کنین
حتی با این کار می تونید فهمیده باشین که به چه چیزایی علاقه دارن

خیلی جالبه بدونین که ۷۹ درصد کسب و کارای B2B این کار رو انجام نمی دهند
اما این کار به شما این امکان رو می بده که اندازه جذاب بودن اقدامات بازاریابی خود رو دریابید
حتی می تونید بفهمین که چه آدمایی قصد خرید از اجناس یا خدمات شما دارن اما اطلاعات تماسی از شما ندارن

نتیجه گیری

همه این موارد رو گفتیم که از اهمیت جذب مخاطب هدف دار بیشتر بدونین
اگه خودتون رو جای مشتری هاتون و آدمایی که هر روز در فضای وب کلی موضوع جستجو می کنن بذارین، متوجه می شید که از صبحدم تا آخر شب به کلی سایت می رسید که فردای همون روز دیگر یادتون نمی آید، به همین راحتی کسب وکارها بدلیل نبود جذابیت واسه شما و اینکه نمی تونن با شما ارتباط دوباره برقرار کنن شکست می خورند

دیدگاهتان را بنویسید