استرس کاری stress-in-office

ممکنه خیلی از ما فکر کنیم، بازدهی مون در صبح بیشتره و تموم طول صبح رو به سختی کار می کنیم و تنها وقت ناهار کمی استراحت می کنیم. قبلا تحقیقات زیادی نشون داده بودن که یه چرت کوتاه در محل کار یا کمی استراحت بیشتر بعد از ناهار، به بهتر شدن بهره وری فرد کمک می کنه. اما تحقیقی جدید ادعا می کنه که یه استراحت کوتاه در صبح، موجب بازیافت انرژی تون شده، تمرکز رو بالا برده و به شما انگیزه کارِ بیشتر میده.

این مطالعه هم اینکه نشون داد استراحتای کوتاه و تکراری، بهتراز استراحتای طولانی تر بوده و آدمایی که بهتر استراحت می کنن، سالم تر بوده و رضایت شغلی بیشتری هم دارن. به گفته محققان، بعد از گذروندن ساعات بیشتری بعد از شروع شیفت کاری، اندوخته انرژی کمترر و علائم بیشتری از ضعف سلامت مشاهده شد.

پس، استراحت در ساعات دیرتری از روز، تاثیر کمتری داره. در این تحقیق، امیلی هانتر و سیدنی وو، دانشیار مدیریت در دانشگاه بِی لور تگزاس، ۹۵ کارمند ۲۲ تا ۶۷ سال رو طی یه هفته کاری پنج روزه، مورد بررسی قرار داده و از هرکدوم خواسته شد هر استراحتی رو که در این زمان دارن، مستند کنن. استراحتا این جور تعریف شدن: هر وقتی، رسمی یا غیر رسمی، هر وقتی از روز کاری که کاری لازم نباشه انجام دهم، استراحتی که شامل زمان ناهار هم می شه اما محدود نیس، زمان نوشیدن قهوه، بررسی ایمیلای شخصی یا دوستی با همکاران، به جززمان دستشویی رفتن.

محققان دلایلی واسه اثبات این موضوع پیدا نکردن که فعالیتای غیر مربوط به کار، مانند رفتن به دنبال یه فنجون قهوه یا کمی قدم زدن، فواید بیشتری داره. انجام کاری که در زمان استراحت ترجیحش می دین، یعنی کاری که شما رو مجبور و مجبور به انجامش نکرده باشن، فعالیتایی هستن که می تونن زمان استراحت تون رو آرامش بخش تر کرده، انرژی بیشتری به شما داده و به شما کمک کنن، با نیروی بیشتری به کارتون برگردین. کارمندان شرکت کننده در این تحقیق نشون دادن بازیابی منابعی چون انرژی، دقیق شدن و فوکوس کردن وانگیزه بعد از یه استراحت خوب و با کیفیت، منجر می شه کارمندان مریضیای جسمی کمتری رو تجربه کنن، مانند سردرد، خستگی چشم و درد کمر.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

مدیر کل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *