افزایش کارایی با مجازی سازی

به طور معمول ، مراکز داده سازمانی شامل تعداد زیادی سرور است که اکثر آنها بیکار می مانند زیرا حجم کار فقط به چند سرور در شبکه هدایت می شود. این امر باعث هدر رفتن منابع گران قیمت ، سخت افزار ، قدرت ، نگهداری و سرمایش می شود. مجازی سازی با تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی به افزایش استفاده از منابع کمک می کند. این سرورهای مجازی شبیه به یک سرور فیزیکی مجزا هستند که سیستم عامل و برنامه های کاربردی خود را اجرا می کنند. این مفهوم مجازی سازی تقریباً در همه زیرساخت های فناوری اطلاعات استفاده می شود زیرا به چند برابر شدن ظرفیت ماشین های فیزیکی کمک می کند. این به استفاده کامل از منابع موجود کمک می کند و در نتیجه هزینه کلی مشاغل را به حداقل می رساند. سازمانها از نرم افزار مجازی سازی (که به عنوان هایپروایزر نیز شناخته می شود) برای ایجاد ماشین های مجازی ، شبکه ها ، دسکتاپ و سرورها استفاده می کنند.

 

نرم افزار مجازی سازی مدیریت فناوری اطلاعات را ساده تر کرده و مالکیت و کارکرد آن نیز مقرون به صرفه است. این برنامه تغییرات مثبت مثبتی مانند کاهش هزینه های سخت افزاری ، راه حل های بهتر بازیابی حوادث ، افزایش چابکی فناوری اطلاعات ، افزایش عملکرد و در دسترس بودن سریع منابع را به ارمغان می آورد. برای ادغام مجازی سازی ، درک انواع مختلف آن بسیار مهم است. مشاغل می توانند نوع مجازی سازی مورد نیاز خود را بر اساس الزامات خود انتخاب کنند.

انواع مجازی سازی

مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی برنامه

مجازی سازی سرور

مجازی سازی شبکه

مجازی سازی ذخیره سازی

مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی دسکتاپ زمانی است که سرور میزبان می تواند ماشین های مجازی را با استفاده از یک hypervisor (یک برنامه نرم افزاری) اجرا کند. یک hypervisor می تواند مستقیماً روی دستگاه میزبان یا روی سیستم عامل (مانند Windows ، Mac و Linux) نصب شود. رایانه های دسکتاپ مجازی از هارد سیستم میزبان استفاده نمی کنند. در عوض ، آنها بر روی یک سرور مرکزی از راه دور اجرا می شوند. این نوع مجازی سازی برای تیم های توسعه و آزمایش که نیاز به توسعه یا آزمایش برنامه های کاربردی در سیستم عامل های مختلف دارند مفید است.

 

مجازی سازی برنامه

فرآیند نصب برنامه بر روی سرور مرکزی (سیستم رایانه ای واحد) که عملاً می تواند روی چندین سیستم کار کند ، مجازی سازی برنامه نامیده می شود. برای کاربران نهایی ، برنامه مجازی دقیقاً مانند یک برنامه بومی نصب شده بر روی یک ماشین فیزیکی عمل می کند. با مجازی سازی برنامه ها ، به روز رسانی ، نگهداری و تعمیر برنامه ها به صورت متمرکز برای سازمان ها آسان تر است. سرپرستان می توانند مجوزهای دسترسی به برنامه را بدون ورود به دسکتاپ کاربر کنترل و تغییر دهند. یکی دیگر از مزایای مجازی سازی برنامه ، قابلیت حمل است. این اجازه می دهد تا کاربران به برنامه های مجازی حتی در دستگاه های غیر Windows مانند iOS یا Android دسترسی داشته باشند. این به صرفه جویی در وقت کاربر برای نصب برنامه ها و عملیات بارگیری کمک می کند.

 

مجازی سازی سرور

مجازی سازی سرور فرایند تقسیم منابع یک سرور به چندین سرور مجازی است. این سرورهای مجازی می توانند به عنوان ماشین جداگانه اجرا شوند. مجازی سازی سرور به مشاغل اجازه می دهد چندین سیستم عامل مستقل (مهمان یا مجازی) را با تنظیمات مختلف با استفاده از یک سرور (میزبان) واحد اجرا کنند. این فرآیند همچنین هزینه سخت افزاری مربوط به نگهداری تعداد زیادی سرور فیزیکی را کاهش می دهد ، بنابراین مشاغل می توانند زیرساخت سرور خود را ساده تر کنند.

 

مجازی سازی شبکه

مجازی سازی شبکه به مدیریت و نظارت بر کل شبکه رایانه ای به عنوان یک نهاد اداری واحد کمک می کند. سرپرستان می توانند عناصر مختلف زیرساخت شبکه مانند روترها و سوئیچ ها را از یک کنسول سرپرست نرم افزاری پیگیری کنند. مجازی سازی شبکه به بهینه سازی شبکه برای نرخ انتقال داده ، انعطاف پذیری ، قابلیت اطمینان ، امنیت و مقیاس پذیری کمک می کند. این باعث افزایش بهره وری و کارایی کلی شبکه می شود. تخصیص و توزیع مناسب منابع و اطمینان از عملکرد بالا و پایدار شبکه برای مدیران آسان تر می شود.

نوشته دیگر :   یادگیری آسان

 

مجازی سازی ذخیره سازی

مجازی سازی ذخیره سازی فرآیند تجمیع ذخیره سازی فیزیکی چندین دستگاه ذخیره سازی شبکه است ، بنابراین شبیه یک دستگاه ذخیره سازی واحد به نظر می رسد. مجازی سازی ذخیره سازی ، بایگانی ، پشتیبان گیری آسان و کارهای بازیابی را آسان می کند. این به مدیران کمک می کند تا منابع را به طور موثر در زیرساخت های سازمانی تخصیص ، جابجا ، تغییر و تنظیم کنند.

 

چرا سازمان ها از نرم افزار مجازی سازی استفاده می کنند؟

نرم افزار مجازی سازی ، که به عنوان hypervisors نیز شناخته می شود ، به سازمان ها کمک می کند تا عملکرد سخت افزار را شبیه سازی کرده و چندین سیستم کامپیوتری مجازی ایجاد کنند. این به تیم های فناوری اطلاعات کمک می کند تا از چندین برنامه و سیستم عامل روی یک سرور استفاده کنند. سازمانها از نرم افزار مجازی سازی برای مدیریت کارآمد و تخصیص منابع به ماشینهای مجازی استفاده می کنند. هنگام استفاده از ماشین های مجازی ، اگر یکی از آنها خراب شود ، هیچ تاثیری بر سخت افزار فیزیکی یا سایر ماشین های مجازی ندارد.

 

TOP 3 نرم افزار مجازی سازی

مدیر مجازی سازی SolarWinds

جعبه مجازی اوراکل VM

رایانه مجازی ویندوز

 

مدیر مجازی سازی SolarWinds

SolarWinds® Virtualization Manager یکی از بهترین نرم افزارهای نظارت بر ماشین های مجازی است. این به تیم ها کمک می کند تا از نحوه استفاده ، ظرفیت و عملکرد زیرساخت مجازی شده شما بینش پیدا کنند. این یک دید واضح از جایی است که حجم کار باید برای ارائه عملکرد مطلوب قرار گیرد.

 

امکانات:

 

  • نظارت بر عملکرد
  • برنامه ریزی ظرفیت
  • مانیتور Hyper-V
  • مدیریت تصویر فوری
  • نظارت بر عملکرد VSAN
  • قابلیت مشاهده کامل VMware و Hyper-V
  • بهینه سازی منابع
  • هشدارها و اسکریپت های سفارشی
  • شناسایی خودکار فرصتهای منابع

جزئیات اشتراک:

 

مدیر مجازی سازی SolarWinds یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه ارائه می دهد. برنامه های مختلف اشتراک آن از 2999 دلار شروع می شود.

 

2. جعبه مجازی Oracle VM

Oracle VM VirtualBox یک هیپروایزر منبع باز است که توسط شرکت اوراکل توسعه یافته است. این ابزار مجازی سازی کاربران را قادر می سازد تا چندین ماشین مجازی را بر روی سخت افزار فیزیکی واحد راه اندازی کنند ، که می توان همزمان از آنها استفاده کرد.

 

امکانات:

 

چند پردازش مهمان (SMP)

پشتیبانی کامل ACPI

پشتیبانی از دستگاه USB

  • سازگاری سخت افزاری
  • پشتیبانی داخلی iSCSI
  • وضوح تصویر چند صفحه ای
  • بوت شبکه PXE
  • جزئیات اشتراک:

 

Oracle VM VirtualBox منبع باز و رایگان است.

 

3. رایانه مجازی ویندوز

Windows Virtual PC به شما کمک می کند یک ماشین مجازی در Windows 7 و سیستم عامل های بعدی (OS) ایجاد و نصب کنید. رایانه مجازی دقیقاً مانند یک کامپیوتر کامل مبتنی بر ویندوز در یک رایانه موجود عمل می کند. این رایانه مجازی در عین ارائه ویژگی ها و ظرفیت های مشابه ، حافظه ، ذخیره سازی ، ورودی و خروجی و محاسبات را به اشتراک می گذارد.

امکانات:

  • راه اندازی یکپارچه برنامه
  • برنامه های حالت Windows XP را اجرا کنید
  • پشتیبانی از چند موضوع را ارائه می دهد
  • بهبود ثبات و عملکرد

جزئیات اشتراک:

رایانه مجازی ویندوز منبع باز و رایگان است.

چگونه می توان بهترین نرم افزار VM را انتخاب کرد

قبل از انتخاب یک نرم افزار VM ، مهم است که سه عامل اصلی را در نظر بگیرید: CPU ، حافظه و ظرفیت ورودی/خروجی شبکه. همه آنها برای تجمیع حجم کار بسیار مهم هستند. هنگام ارزیابی هایپرنویس های میزبان ، راه حل های منبع باز و پیاده سازی فلز برهنه ، سازمان ها همچنین باید توجه کنند که چگونه این گزینه ها بر امنیت ، حاکمیت و سیاست های انطباق آنها تأثیر می گذارد. چند بازیگر بزرگ در بازار چندین عملکرد را که ممکن است یک سازمان به آنها نیاز داشته باشد ارائه می دهند ، اما SolarWinds Virtualization Manager به دلیل سهولت اجرا ، ویژگی های پیشرفته و برنامه های مقرون به صرفه مقرون به صرفه ، یکی از بهترین مدیران است.