اهمیت طراحی سایت اختصاصی

 

در دنیای کنونی با توجه به افزایش روزافزون فناوری در زمینۀ فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران آن که با هدف خرید آسان به دنبال کالاها و خدمات موردنیاز خود هستند، طراحی وب سایت اختصاصی به یک موضوع بسیار مهم به ویژه در میان رقبا تبدیل شده است. زمانی که بحث طراحی یک وب‌سایت اختصاصی به میان می‌آید، حتماً نیازمند به یک سایت با امکانات خاص است. وب‌سایتی که با توجه به امکانات بتواند نیازهای صاحب سایت را رفع کند و کارایی بالایی برای او به همراه داشته باشد.

آیا می‌دانید هدف از داشتن یک سایت اختصاصی چیست؟ و می‌تواند دارای چه مزایا و معایبی باشد؟ مسئله حائز اهمیت برای سایت اختصاصی هزینه‌ای است که برای آن انجام داده و در پی آن به چه شرکتی می‌توان اعتماد کرد تا نتیجه مؤثری از آن به دست آورد؟ مجموعه‌ی طراحی سایت دیبا ارتباط دارای بیش از 10 سال تجربه و تخصص در حوزۀ طراحی انواع سایت‌ها در خدمت شما کاربران عزیز است تا بتوانید با گسترش کسب و کار خود در فضای مجازی و اینترنت، افزایش درآمد نیز داشته باشید. مهندسان حاذق دیبا ارتباط با نگاهی هوشمندانه و برنامه‌ریزی دقیق به شما در طراحی سایت اختصاصی باکیفیت و مقرون به‌صرفه کمک خواهند کرد. در ادامه هر آنچه که باید در مورد طراحی این نوع وب‌سایت‌ها بدانید، پرداخته شده است.

اهمیت طراحی سایت اختصاصی

منظور از طراحی سایت اختصاصی چیست؟

تعداد زیادی از شرکت‌هایی که طراحی سایت انجام می‌دهند، سایت‌های خوش‌رنگ و لعاب و زیبایی را به عنوان نمونه کار ارائه می‌کنند اما یک سایت اختصاصی چیزی فراتر از یک طاهر و گرافیک زیبا نیاز دارد. البته ناگفته نماند که گرافیک سایت نیز در کسب موفقیت مؤثر واقع می‌شود ولی طراحی سایت اختصاصی علاوه بر ظاهر جذاب باید طبق نیاز و اهدافی که از قبل مشخص شده،  ضمن تأثیرگذاری بر مخاطب کار خود به درستی انجام دهد و همچنین دستیابی به هدف را سهولت بخشد.

درواقع طراحی سایت اختصاصی در وهلۀ اول به معنای آن که شرکتی که طراحی سایت را بر عهده دارد، به نوعی حرفه‌ای و تخصصی توانایی انجام کار طراحی سایت و نرم‌افزارهای تحت وب را داشته باشد، سپس با در نظر گرفتن نیازهای واقعی کسب و کار موردنظر، تحقیق و بررسی مشتریان و کاربران آن بتواند به صورت اصولی و با هدف دستیابی به یک یا چند هدف معین یک سایت تخصصی طراحی کند.

مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی

در صورت طراحی و اجرای سایت‌های اختصاصی به طور صحیح و اصولی، می‌تواند موجب افزایش و رونق در کسب و کار شود و همچنین دستیابی به اهداف گوناگون صاحب سایت را در واقعیت تحقق بخشد.

مزایای وب‌سایت اختصاصی:

  • برندسازی تخصصی و مؤثر
  • دارای امنیت بالا و تضمین شده
  • بدون وجود محدودیت در افزودن امکانات و قابلیت‌های مختلف به سایت
  • انجام کدنویسی درست و اصولی و مرتبط با اهداف و نوع کسب و کار
  • توجهی خاص به آن دسته از کاربرانی که سهم بیشتری در کسب درآمد شرکت دارند
  • استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌ها در طراحی سایت همراه با کیفیت و امینت

معایب وب‌سایت اختصاصی:

  • هزینه بیشتر نسبت به سایر سایت‌ها به جهت کیفیت بالا و استفاده از فناوری به‌روز
  • نیاز به زمان بیشتر برای آماده‌سازی نسبت به وردپرس
  • هزینه بیشتر برای نگهداری نسبت به سایر CMSها

عدم استفاده از قالب آماده در طراحی وب سایت اختصاصی

در طراحی سایت اختصاصی، وب‌سایت‌هایی مثل: وردپرس و جوملا جایی ندارند. چرا که این سایت‌ها امکانات کمی برای خصوصی‌سازی وجود دارد و تغییرات آن محدود به تغییرات ظاهری و سطحی است که این تغییرات نیازمند به دانش برنامه‌نویسی کمی است و از طریق افرادی که توان تحلیل و اجرای پروژه‌های تخصصی و پیچیدۀ کدنویسی را ندارند، انجام می‌شود. کلیۀ افزونه‌ها و امکانات سایت‌هایی مثل وردپرس و جوملا را افرادی درست می‌کنند که تنها هدفشان ارائه یک قالب عمومی با امکانات یکسان است که کم‌ترین اطلاعاتی در مورد کسب و کار صاحب سایت ندارند. در صورتی که با طراحی سایت اختصاصی می‌توان همۀ امکانات موردنیاز را برای ایجاد یک سایت با قابلیت‌های خاص به منظور دستیابی به اهداف مشخص سازمان ایجاد کرد.

نوشته دیگر :   دیاناکالا - 10 نکته مهم برای خرید ریش تراش اصل

از جمله مشکلاتی که قالب‌های آماده در سایت به وجود می‌آورند، می‌توان به: هک شدن بسیار ساده به سبب Open Source آن اشاره کرد. همچنین مشکلات مربوط به تداخل افزونه‌ها و در پی آن از کار افتادن بخش‌هایی از سایت، از جمله نواقص انتخاب قالب آماده برای طراحی یک سایت است. شاید استفاده از قالب (CMS) آماده برای سایت تنهای یک مزیت داشته باشد و آن نیز هزینه‌ی ارزان و زمان بسیار کم جهت راه‌اندازی سایت است و که همین امر دلیل عمدۀ فراگیر شدن آن است. چرا که هر فردی با هر میزان بودجه‌ای که دارد و حتی در بعضی واقع به صورت رایگان می‌تواند دارای یک سایت از نوع جوملا، وردپرس، مگنتو، پرستاشاپ و. . . شود که در نهایت یک سایت رایگان و یا ارزان نمی‌تواند به طور اختصاصی و حرفه‌ای برای شما عمل کند.

 هدف از طراحی سایت اختصاصی

یکی از اساسی‌ترین اهداف هر سازمانی، رونق در کسب و کار و افزایش فروش است. بنابراین یک مجموعۀ طراحی سایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از طریق دنیای بزرگ اینترنت در جست‌وجوی مشتریان جدید باشید، از نیاز آن‌ها آگاه شوید و سازمان خود را با اطمینان خاطر معرفی کنید. همان‌طور که می‌دانید هر سایتی بنا به نوع کسب و کار، سابقه و سیاست سازمان، عمومی یا خاص بودن کاربران هدف و. . . دارای اهداف مشخصی است و به همین منظور طراحی سایت تخصصی برای هر شرکت و سازمان با توجه به انتظارات و اهدافش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دستیابی به همه این‌ها از طریق یک مجموعه طراحی سایت حرفه‌ای که دارای تیم متخصص و مجربی همانند دیبا ارتباط، امکان‌پذیر است.

اکنون چند مورد از اهداف دارندگان سایت اختصاصی را مرور می‌کنیم:

  • برندی سازی
  • افزایش مراجعه کننده
  • کسب رضایت مشتریان
  • تسریع در اطلاع‌رسانی به کاربران
  • افزایش فروش اعم از محصول یا خدمات
  • افزایش فالورر به ویژه در سایت‌های خبری
  • تسریع در معرفی محصول یا خدمات جدید
  • استفاده مناسب از سرویس باشگاه مشتریان
  • جلب اعتماد مشتریان و ایجاد حس اطمینان
  • ایجاد برتری نسبت به رقبا به ویژه رقبای سنتی
  • سهولت در خرید، دریافت مشاوره برای مشتریان
  • گسترش بازاریابی همراه با افزایش مشتریان بالقوه
  • دارای پشتیبانی عالی از محصول یا خدمات ارائه شده
  • ایجاد دفتر مرکزی در فضای اینترنتی به منظور دستیابی به امکانات گسترده از این فضا
  • گردآوری اطلاعات کاربردی از مشتریان به منظور برنامه‌ریزهای کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان

همان‌طور که بیان شد، طراحی وب سایت اختصاصی امروزه یکی از نیازهای دنیای تجارت و همچنین موجب رونق در کسب و کار است. صاحبان سرمایه با پرداخت هزینۀ اندکی برای طراحی سایت موردنظر خود می‌توانند برای همیشه در فضای مجازی تبلیغات انجام دهند و توسط آن بازار کار خود را رونق بخشیده و از درآمد بهتری برخوردار شوند. حائز اهمیت است که طراحی سایت اختصاصی و حرفه‌ای باید توسط افراد دارای مهارت و تخصص مرتبط صورت پذیرد، زیرا امکان دارد با عدم رعایت اصول سئو و کدنویسی در طراحی نتیجه دلخواه را از آن نگیرید و با کاهش آمار مراجعه کنندگان سایت روبه‌رو شوید.

به همین منظور انتخاب یک مجموعه مورد اعتماد طراحی سایت حرفه‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. تیم طراحی سایت دیبا ارتباط در خدمت شما عزیزان آمادۀ ارائۀ بهترین سرویس‌ها و پشتیبانی‌ها است و با طراحی هر نوع سایت‌ اختصاصی با کیفیت بالا توانسته باعث ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان خود شود. دیبا ارتباط قادر است ایده‌های شما را پیاده‌سازی کرده و کلیۀ خواسته‌ها و اهداف تجاری شما را در دنیای مجازی به عمل برساند