خلاصه و بررسی کتاب همرزمان حسین pdf

همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫ اثر آیت الله سید علی خامنه ای

عالمان و اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان، تحقیقات گسترده ای را به منظور تحلیل دوران 250 ساله ی امامت ائمّه ی معصوم (علیهم السّلام) به انجام رسانیده اند. بعضی بکلّی راهی اشتباه را پیموده اند و این بزرگواران را به مرتبه ی عالمان و عابدان وقت خود تقلیل داده اند و هرگونه تأثیر دسته جمعی و سیاسی را از ایشان سلب کرده اند. تذکر مهم : pdf کتاب به صورت رایگان موجود نمیباشد و سایت ما فقط کتاب های بدون حق نشر را به صورت pdf کتاب منتشر میکند و برای تهیه این کتاب باید آن را به صورت فیزیکی خریداری کنید.
کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)‮‏‫ آیت الله سید علی حسینی خامنه (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۱۸، مشهد) معروف به سید علی خامنه‌ای، روحانی مسلمان، مجتهد، مرجع تقلید شیعی و امام جمعهٔ تهران و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. وی طبق اصول ۱۰۷ و ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. او رئیس بنیاد دائرهالمعارف اسلامی نیز می‌باشد.آیت اللهخامنه‌ای از ۴ سالگی در مکتب‌خانه آغاز به تحصیل کرد. سپس به مدرسهٔ ابتدایی رفت و بعد از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوز…

معرفی کتاب همرزمان حسین pdf

“همرزمان حسین (علیه السلام)”‮ اثر “آیت الله سید علی خامنه ای” شامل “41 گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم السلام) از آیت الله خامنه ای (مدظله)” می‌باشد. دانشمندان و فیلسوفان اعم از مسلمان و غیرمسلمان دوره‌ی دویست و پنجاه ساله‌ی امامت ائمه‌ی معصومین را به طور عمیق مطالعه کرده اند. برخی راه‌های نادرست را برای اینکار در پیش گرفته اند و عظمت افکار این بزرگواران را تا حد ظرفیت عابدان و روشنفکران زمان خود پایین کشیده‌اند؛ به گونه‌ای که هر نوع اثرگذاری اجتماعی و سیاسی را از ایشان سلب نموده‌اند.
اکثر متفکران شیعه برخلاف این گروه معتقدند که امامان معصوم (علیهم السلام) به استثنای نبوت و دریافت وحی، خلیفه و جانشین واقعی پیامبر اکرم (ص) در همه امور و مناصب آن حضرت هستند. تشکیل حکومت اسلامی، قضاوت، تفسیر کلام‌الله مجید، آموزش هنجارها و دفاع از اندیشه های اسلامی تنها چند نمونه از این اختیارات است.
این چیزی است که “آیت الله خامنه ای” نیز به آن معتقد است و در کتاب “همرزمان حسین (علیه السلام)”‮ به آن پرداخته است. ایشان سالها صرف تحقیق و نگارش آثار در این زمینه، چه به شکل تاریخی و چه به صورت روایی کرده اند و با ابداع و تعریف اصطلاح “انسان 052 ساله” در اوایل دهه‌ی پنجاه، شیوه جدیدی را برای ارزیابی رفتار سیاسی-اجتماعی معصومین به مخاطبان خود آموختند.
“آیت الله سید علی خامنه ای” با احیای سنت مبارزه‌ی امامان معصوم با تجدید نظر در کتابها و توجه دقیق به اصل آنها، خود را از سایر متخصصان این حوزه متمایز کرده و اصلی ترین سوالاتی را که می توانست در استنباط مبارزات سیاسی ائمه معصوم کمک کند، در کتاب “همرزمان حسین (علیه السلام)”‮ بیان کرده اند.