ثبت شرکت در ترکیه 

ثبت شرکت در ترکیه و صفر تا صد مراحل آن برای اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند دانستنش ضروری می باشد. شما به عنوان تبعه یک کشور دیگر در ترکیه در صورتی که قصد راه اندازی کسب و کار و فعالیت های تجاری در ترکیه به مانند باز کردن رستوران، باز کردن آرایشگاه، راه اندازی تولیدی و … دارید لازم هست تا قبل از انجام هر گونه اقدامی در ابتدا مراحل و هزینه ثبت شرکت در ترکیه را بدانید سپس نسبت به این کار اقدام نمایید.

اطلاع داشتن از قوانین تجارت ترکیه و قانون سرمایه گذاران خارجی برای فردی که به دنبال تاسیس شرکت می باشد ضروری است. در کنار مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه لازم است تا تا شما با معایب آن نیز آشنا باشید. در برخی موارد و تحت شرایطی خاص به دنبال باز کردن یک شرکت در این کشور می توانید نسبت به درخواست اقامت خود و خانواده تان هم زمان با خود اقدام نمایید. قرار داشتن ترکیه در بین کشورهایی که اقتصاد پویا و رو به رشد دارند این کشور را به مکانی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

به طوری که بر اساس آمار اقتصاد ترکیه در بین ۲۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دارد. اگر به دنبال مهاجرت به ترکیه هستید باید بدانید که جای امنی را از نظر سرمایه گذاری انتخاب کرده اید. حمایت دولت ترکیه از سرمایه گذاران خارجی و اعطاء کردن تسهیلات مناسب و در بسیاری از زمینه ها کاهش دادن مالیات سرمایه گذاران خارجی می تواند زمینه ی مناسبی را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی در ترکیه فراهم نماید

ثبت شرکت در کشور ترکیه چقدر زمان می برد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید برای این که اقدام به تاسیس شرکت در ترکیه نمایید به چقدر زمان احتیاج دارید؟ لازم به ذکر است که شما نیاز به صرف زمان زیادی ندارید در صورتی که با روال و مراحل کار آشنا باشید. حداکثر مدت زمان برای شرکت هایی با مسئولیت محدود در ترکیه ۳ روز کاری می باشد این درحالی است که گفتن زمان برای شرکت هایی با مسئولیت عام متفاوت می باشد و زمان و مراحل آن بستگی به تصویب وزارت صنعت و تجارت ترکیه دارد.

https://www.aloapply.com/zero-to-100-companies-registered-in-turkey/

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

البته لازم است در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت داشتن اقامت بلند مدت ترکیه لازم نمی باشد یعنی شما می توانید در خارج از ترکیه زندگی کنید ولی در ترکیه شرکتی داشته باشید که دایر بوده و در حال فعالیت می باشد. شما بعد از طی تمام مراحل و رسمی شرکت شرکت می توانید نسبت به اخذ اجازه کار در ترکیه برای خودتان اقدامات لازم را انجام دهید و به دنبال آن برای خود بیمه رد کنید.

نوشته دیگر :   پکیج تصفیه فاضلاب - گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر

رد کردن بیمه از این نظر حایز اهمیت می باشد که شما می توانید بعد از طی شدن ۵ سال نسبت به اقامت دایم ترکیه و بعد از آن;اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایید ( ثبت شرکت و اخذ اقامت ) . در نظر داشته باشید که صفر تا صد ثبت شرکت بین ۵ الی ۱۰ روز کاری زمان احتیاج دارد.

ثبت شرکت در ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

  1. ترجمه رسمی به زبان ترکی تمام شرکای شرکت و به تایید رساندن ترجمه ها در اداره ثبت احوال
  2. تنظیم اساس نامه کمپانی بر اساس نوع شرکتی که قصد ثبت آن را در ترکیه دارید.
  3. استخدام حسابدار رسمی در ترکیه ( بر اساس قانون ترکیه استخدام حسابدار رسمی برای انجام دادن امور مالی و اداری شرکت از الزامات اساسی می باشد. شما بر اساس نوع شرکت می توانید از حسابداران کم تجربه یا با تجربه در ترکیه استفاده نمایید).
  4. پر کردن فرم ها مخصوص تاسیس شرکت
  5. گرفتن کد مالیاتی برای تمامی سهامداران شرکت مورد نظر از اداره مالیات در ترکیه
  6. پر کردن فرم های اتاق بازرگانی
  7. تنظیم فرم های مربوط به اعلام آدرس شرکت در اتاق بازرگانی
  8. دریافت کردن کارت بازرگانی برای شرکت
  9. به ثبت رساندن رسمی امضاء مدیر عامل شرکت در اداره ثبت اسناد
  • به تایید رساندن اساسنامه شرکت در اداره ثبت اسناد
  • افتتاح حساب به نام شرکت در یکی از بانک های ترکیه
  • واریز درصدی از سرمایه که معمولا یک چهارم می باشد به حساب شرکت که از قبل به عنوان حساب رسمی شرکت اعلام شده است.
  • چاپ مشخصات شرکت در روزنامه های رسمی ترکیه
  • تنظیم اجاره نامه شرکت
  • اعلام و چاپ در روزنامه رسمی در کشور ترکیه
  • چاپ روزنامه رسمی شرکت
  • تایید آدرس اعلامی شما توسط مامور اداره مالیات و دارایی
  • تایید دفاتر حسابداری شرکت
  • آماده کردن کد اقتصادی شرکت

 

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

  1. اخذ اقامت کاری در ترکیه برای خود و اعضای خانواده
  2. هزینه های پایین ثبت شرکت
  3. افتتاح حساب بانکی در ترکیه به نام شرکت
  4. امکان انجام معاملات با کشورهای اروپایی
  5. شما به تنهایی می توانید ۱۰۰٪ سهام شرکت را داشته باشید
  6. وجود شریک ترک الزامی نمی باشد.
  7. هزینه استخدام حسابدار بسیار پایین می باشد.
  8. مالیات بر درآمد گرفته می شود و در صورتی که شرکت شما درآمد پایینی داشته باشد به همان نسبت مالیات کمتری را نیز باید پرداخت کنید.

https://www.aloapply.com/