خوشمزه‌ترین انواع کباب در دنیا که طعمی به ‏یاد ماندنی دارند

شاید براتون باحال باشه بدونین کشورای غربی تازه در حال کشف شکلای جور واجور کباب هستن و اصلا اینطور نبوده که مثل ما کبابشان قدمت چند صد ساله داشته باشه. تازه یا قدیمی؛ کباب یکی از خوشمزه‎ترین غذاهای کشورای جور واجور، از جمله ایران خودمونه. در این مقاله با ۹ نمونه از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین کباب‌های دنیا آشنا میشین که دل از سرآشپزهای بین المللی برده‌ان و روز به روز طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کنن.

 

  • کباب گوسفندی یا گوساله

 

روش درست کردن کباب گوسفندی یا کباب از گوشت گوساله در فرهنگ‌های دیگه، کمی با ایران فرق داره؛ به خصوص در مورد مخلفاتی که در اون به کار می‌رود. در این نوع کباب گوساله معروف، راسته گوساله به همراه پیاز، فلفل سبز و آناناس کبابی می‎شه تا طعمی برابر ذائقه علاقمندانش پیدا کنه.

به کار گیری سس مخصوص واسه این کباب اهمیت زیادی داره؛ چون نمی‌گذارد قسمت‌های خرد گوشت بسوزند و تغییر رنگ بدن. سس این نوع کباب، با عنوان Marinade یا ماریناد شناخته می‎شه و ترکیبیه از روغن، سرکه، ادویه‌جات و بعضی شکلای جور واجور سبزیجات خشک یا تازه خرد شده.
در این دستور پخت، فیله، شنیسل، گوشت مرغ و جوجه کبابی، ماهی و بقیه شکلای جور واجور گوشت قبل از پخته شدن در سس خوابانده می‌شن تا نرم و خوش طعم شن. بعد از این مراحل کباب به سیخ کشیده و گریل می‌شه و به همراه مخلفات خوشمزه و برابر با ذائقه مهمون‌ها سرو می شه.

  • کباب سبزیجات

کباب سبزیجات علاوه بر اینکه یکی از غذاهای خوشمزه مخصوص گیاهخوارانه؛ می‌تونه به عنوان ساید Side یا مخلفات شکلای جور واجور جوجه کباب یا کباب برگ هم به کار رود. یکی دیگه از کارکردهای خوب کباب سبزیجات تاثیریه که روی دیزاین غذا داره؛ وجود رنگ‌های خوشحال و زیبای سبزیجات خوشمزه می‌تونه رنگ و لعاب خاصی به میز شام شما دهد. کافیه خوراکی‌های مثل قارچ، کدو، فلفل قرمز، فلفل سبز و گوجه رو به سیخ بکشین، کمی ادویه یا سبزیجات خشک شده به اون‌ها اضافه کرده و کبابشان کنین؛ هم طعم بی‌نظیری پیدا می‌کنن و هم زیبایی غذای اصلی‌تون رو چند برابر می کنن. اگه خیلی به ظاهر غذاها اهمیت نمی‌بدین، خوبه بدونین ظاهر غذا نقش بسیار مهمی در برانگیختن اشتها داره.

 

    • کباب کوبیده

 

کباب کوبیده خوشمزه

جالبه بدونین کباب کوبیده یکی از کباب‌های پر طرفدار در سطح بین المللیه و کباب ایرونی یا Persian Kebab هم واسه خودش برو و بیایی داره.
کلید طلایی درست کردن این سبک کباب به سیخ کشیدن اون هستش که بعضی وقتا واسه تازه کارا سخته. واسه جفت و جور این کباب با در نظر گرفتن کیفیت و قیمت شکلای جور واجور گوشت گوسفندی درجه یه دست به انتخاب بهترین گزینه بزنین، پیاز فراوون در دسترس بذارین و از گوجه، فلفل سبز و نارنج به عنوان ساید یا مخلفات کنار کباب کمک بگیرین. در بعضی فرهنگ‌های خاور میانه کباب کوبیده رو با سس ماست سرو می‌کنن. اگه فکر می‌کنین این طعم واسه ذائقه شما یا مهمون‌هاتون مناسبه، می‌تونید از این سس هم استفاده کنین.

 

  • کباب تیکا بوتی

 

کباب تیکا بوتی Tikka Boti یکی از کباب‌های معروف در نواحی جنوبی آسیا هستش.
هر بشقاب کباب تیکا بوتی بسیار خوشمزه، خوش عطر و پر از طعم‌هاییه که مهمون‌ها رو سورپریز می‌کنه. میوه خرد شده پاپایا واسه لطیف کردن بافت گوشت به کار می‌رود؛ اما طعم میوه رو به کباب نمیده. واسه جفت و جور این کباب از سیخ‌های بلند استفاده می‌شه. به کار گیری گوشت گوسفندی، جوجه یا سبزیجات در طبخ این کباب مجازه.

  • ماهی کباب مراکشی

یکی از معروف‌ترین ماهی کباب‌های دنیا، ماهی کباب مراکشیه. این ماهی کباب با به کار گیری ماهی سفید جفت و جور می‌شه. مراکشی‌ها واسه خوش طعم کردن این غذای خوشمزه از ادویه‌های فوق‌العاده خوشمزه مراکش استفاده می‌کنن که بعضی وقتا تند و تیز هم هستن؛ اما رمز طعم خوب این ماهی کباب تند بودن اون نیس، بلکه تناسبیه که بین شکلای جور واجور ادویه‌های جور واجور اون رعایت شده.
مراکشی‌ها ماهی کباب رو با برنج، سبزیجات گریل شده یا سالاد سرو می‌کنن.

  • جوجه کباب تیکا
کبابای خوشمزه

اگه به هندوستان سفر کرده باشین، شاید اسم کباب تیکاTikka   به گوشتون خورده یا حتی ممکنه اونو امتحان کرده باشین. این کباب یکی از کباب‌های سنتی هندوستانه که از سینه مرغ جفت و جور می‌شه. هندی‌ها سینه مرغ رو در سس خوشمزه تیکا کباب می‌خوابانند تا حسابی طعم بگیره.

این نوع کباب باید به سرعت گریل شه و داغ سرو شه.

جوجه کباب تیکا به همراه برنج و سبزیجات سرو می‌شه؛ البته خود هندی‌ها با بقیه مخلفات هندی سراغ این کباب خوشمزه می‌روند.

 

  • جوجه یاکیتوری

 

اگه گذرتون به ژاپن افتاد و دنبال یه غذای خوشمزه و به صرفه می‌گشتید، سراغ یاکیتوری Yakitori رو بگیرین. این کباب سنتی ژاپنی بسیار خوشمزه و پر طرفداره، اونقدر که بعضی وقتا دکه‌های غذا فروشی کنار خیابون هم اونو واسه مشتریان فراوانشان سرو می‌کنن. یاکیتوری معمولا به همراه نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه‌ سرو می‌شه و یه وعده غذایی کامل رو تشکیل می‌دهد.

  • کباب بره یونانی

یونانی‌‌ها به غذاهای خوشمزه و ادویه‌های خاصشون معروف هستن. کباب بره یونانی به همراه نون پیتا و سس مخصوص یکی از بهترین و سریع‌ترین غذاهای این کشوره که به دلیل ساندویچی بودن اون خیلی راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد. واسه اینکه ظاهر این غذا هم مثل طعمش عالی شه، بهتره اندازه طول کباب، با طول نون پیتا یکی باشه تا موقع جدا شدن از سیخ خیلی راحت به قالب نون پیتا در بیاد. جالبه بدونین ما در ایران کاری انجام می‌بدیم؛ معمولا طول کباب کوبیده با طول یا عرض نون لواش یا تافتونی که قراره در اون قرار بگیره، یکیه.

  • کباب تایلندی

مورد آخر فهرست کباب‌های معروف بین المللی به کباب تایلندی اختصاص داره.
این کباب بافتی بسیار لطیف و ترد داره؛ چون ساعت‌ها در مخلوطی از ادویه‌های خوشمزه تایلندی خوابانده شده.
کلا ترد و لطیف شدن بافت گوشت کبابی علاوه بر کیفیت گوشت، بستگی زیادی به محتویات سس اون و یه وقتی داره که کباب در سس مونده. تعیین اندازه تند و تیز بودن کباب تایلندی به ذائقه آدمایی برمیگرده که اونو درست می‌کنن. پس می‌تونید اونو خیلی تند یا معمولی سفارش بدین.

نوشته دیگر :   ۱۰ عادت به ظاهر بی ضرر که سلامتی ما را به خطر می اندازد