زن جذاب و جذابیت زنانه: ویژگی‌های ظاهری زنان که مردان را شیفته خود می‌سازند

تعریف شما از جذابیت زنونه یا زن جذاب چیه؟ شاید این مهم ترین سوالی باشه که زنان در مورد زیبایی و جذابیت ظاهری خود به دنبال جواب اون می گردن. چی زنان رو در چشم مردان جذاب و قشنگتر می سازه؟ اگه از یه مرد سوال کنین، هنگام نگاه کردن به یه زن اولین چیزی که نظرش رو جلب می کنه چیه شاید بیشتر از همه به تناسب اندام یا لبخند اون اشاره کنه.
البته طیف خیلی از مردان قبل از هر چیز به انحناها و برآمدگیای بدن زنان جذب می شن و این به وسیله خیلی از محققان و کارشناسان تایید شده.

علاوه بر این، این جذابیت زنونگی تنها براساس یه بررسی ظاهری و ساده به وسیله مرد بدست نمیاد بلکه یه روند بیولوژیکی بسیار عمیق و پیچیده س. هر چند شاید هر مردی سلیقه متفاوتی در مورد زنان داشته و تعاریف خاصی واسه زن جذاب داشته باشه اما در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ویژگیای ظاهری زنونه ای که به وسیله خیلی از مردان به عنوان ویژگیای یه زن جذاب شناخته شده و باعث جلب توجه اونا می شه اشاره ای خلاصه داشته باشیم.

۱- موهای بلند

براساس تحقیقات گسترده، مردان به طور عمومی زنائی با موهای بلند،کلفت و براق رو بهتر می دونن.  تحقیقات نشون میده که مردان این ویژگیای ظاهری زنونه رو به صورت ناخودآگاه نشونه ای از سلامت جسمی، انرژی کافی حیاتی و حتی نشونه ای از توانایی باروری بالای زن می دونن. آلن میلر و ساتوشی کانازاوا در کتاب خود با عنوان «به چه دلیل افراد قشنگتر دختران بیشتری دارن: از قرار ملاقات، خرید و دعا کردن تا رفتن به جنگ و میلیونر شدن» (Why Beautiful People Have More Daughters: From Dating, Shopping, and Praying to Going to War and Becoming a Billionaire) می گن که یکی از نشونه های سلامت جسمی جذابیت ظاهریه.

البته از نشونه های دیگه میشه به موهای زنان اشاره کرد چون زنان سالم همیشه موهایی نورانی دارن در حالی که زنان دارای وضعیت جسمی ناجور معمولاً با موهای بی رنگ و مات دیده می شن.
از این رو داشتن موی بلند و البته نورانی و سالم یکی از ویژگیای یه زن جذابه که چشم مردان رو به خود جلب می کنه.

۲- بوی خاص

خیلی از ما در مورد فرومونا شنیده ایم؛ سیگنالای شیمیایی که از بدن ما متساعد می شه.
اما کمتر کسی می دونه که این بوهای خاص به وسیله افراد و به صورت ناخودآگاه به عنوان نشونه ای از سلامت و جذابیت یه زن در نظر گرفته می شن.
تحقیقات نشون داده که  فرومونا اطلاعات زیادی در مورد شخص در خود دارن؛ از جمله شرایط سیستم ایمنی بدن. از این رو میشه گفت که مردان می تونن با بوی یه زن تشخیص بدن که اون سیستم ایمنی قوی داره یا خیر. البته این موضوع در جهت عکس هم کاربرد داره و زنان با در نظر گرفتن بوی بدن مرد می تونن سطح تستوسترون موجود در بدن ایشون رو بفهمن.

۳- تقارن صورت

تقارن صورت در جذابیت زن بسیار مهم و تعیین کننده س و میشه اونو با چند ترفند اندازه گیری کرد.
مردان به طور ناخودآگاه به این ویژگی زنونه دقت می کنن چون ویژگیای صورت زنان  نشونه ای از ژن خوب در بدن اوناس. از طرف دیگه، مساوی نبودن، همیشه با وخامت وضع سلامتی، ژنای بد و حتی ناهنجاریایی در ارگانای تولید مثلی زنان همراه س. حتی حیوانات وحشی هم هنگام نگاه به جنس مخالف خود موضوع تقارن رو در نظر می گیرن. مثلا؛ پرستوهای ماده، پرستوهای نری رو بهتر می دونن که دمای متقارنی دارن چون این موضوع نشون دهنده داشتن ژنای خوبه.

۴- رنگ دندون

وقتی که محققان می خواستن تاثیر لبخند شخص بر جذابیت اونو مشخص کنن، با تغییر محل و فاصله دندانا از راه فتوشاپ و نشون دادن اونا به آدما به یافته های جالبی رسیدن: با نشون دادن عکس مردان به زنان و برعکس، مشخص شد که دندون زنان اهمیت زیادی واسه مردان داره و حتی بدون توجه به بحث سنی، این موضوع نشون دهنده توان باروری باقیمونده در ویه. اینجوری زنائی که میخوان جذابیت زنونه بیشتری داشته باشن بهتره به سلامت دهن و دندون خود اهمیت بیشتری بدن چون از نظر مردان، زن جذاب زنیه که دندونای قشنگتر و سفیدی داشته باشه.

۵- دستای بلند

این مورد یکی از ویژگیای ظاهریه که ممکنه داشته و یا نداشته باشین اما باحال اینه که بدونین مردان، زنان دارای دستای بلند رو حتی بیشتر از پاهای بلند مثل سوپرمدلا جذاب می دونن. براساس تحقیقی که در دانشگاه نیو ساوث ولز انجام شد، گروه های از مردان به تماشای ویدیوهایی از ۹۶ زن با سنین ۲۰ تا ۴۹ سال نشستند. بعد از تماشای ویدیو، از اونا خواسته شد به زنائی که دیده ان به صورت جداگونه امتیازی بدن. یافته ها نشون داد که زنان دارای دستای بلند همیشه بیشتری امتیاز رو در میان دیگه زنان بدست آورده و اینجوری بلند بودن دست یکی از معیارهای مردان واسه یه زن جذابه.

هم اینکه تحقیقات نشون داد که اندازه باسن و دور کمر هم واسه مردان خیلی با اهمیته و پس از اونم وزن و سن اهمیت بالایی دارن. برخلاف تصور خیلی از زنان که پاهای بلند رو دلیلی واسه جلب توجه مردان و نشون دهنده جذابیت زنونه می دونن اما این مطالعه نشون داد که این ویژگی تاثیر زیادی در نظر مردان در مورد زن جذاب نداره.

نوشته دیگر :   راهنمای ثبت‌نام کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۹۸

۶- صدای با تُن بالا

تحقیقات نشون داده که مردان صداهای نازک زنونه رو دوست دارن چون اینجور زنائی معمولاً جوون تر بوده و ویژگی زنونه ای حساب می شه که نشون از سطح بالای استروژن در بدن زن داره.
علاوه بر این صدای با تنُ بالا هم نشون دهنده اندازه بدنی کوچکتریه، در حالی که صدای با تن پایین با مردونگی ربط داره.
از این رو زنائی که تن صدای پایینی دارن معمولاً دارای ویژگیای زنونه کمتر و مردونه بیشتری هستن . از این رو وقتی مردان اینجور صدایی رو می شنون به طور ناخودآگاه یه مرد قوی یا بزرگ اندام رو تو ذهن خود مجسم می کنن که از نظر اونا هنگام تماشای یه زن جذابیتی نداره. محققان فهمیدن که تُن و طنین صدا در دنیای حیوانات هم بسیار مهم و اثر میذاره.
مثلا غرشای عمیق نشون دهنده حیوونی بزرگ و تُنای بالا و سبک نشون دهنده موجودی کوچیک اندام مانند حشراته.

۷- انحنای ستون فقرات

همه می دونن که زنان از زنان دارای انحنا و پیچ و خم بدن خوششون میاد و از نظر اونا یه زن جذاب باید دارای انحناها و پستی بلندیایی در بدن خود باشه. اما فقطً داشتن برآمدگی و برجستگی واسه مردان جذاب نیس چون ممکنه این برآمدگیا و انحناها نتیجه اضافه وزن باشه. از این رو مردان، زنائی رو دارای جذابیت زنونه می دونن که در ناحیه کمر و ستون فقرات و به صورت طبیعی دارای انحنا باشن. یه روانشناس به نام دیوید لوییس از دانگشاه بیلکنت در این مورد ۲ آزمایش انجام داد.

در اول از تعدادی مرد خواسته شد که عکس زنائی رو نگاه کنن که به کمک تکنولوژی دیجیتال، تغییراتی در ناحیه کمر اونا ایجاد شده و این تغییرات در زوایای جور واجور به نمایش در می اومد. مردان انحناهای ۴۵ درجه ای در کمر رو بسیار جذاب می دیدن. در آزمایش دوم، محققان عزمشونو جزم کردن به این نکته برسن که مردان این زاویه رو به دلیل برجسته تر کردن باسن زنان دوست دارن یا زیبایی و جذابیت زنونه این حالت در خود انحنا نهفتهه. نتیجه آزمایش نشون داد که خود انحنا باعث جلب توجه مردان می شه و در این مورد، اندازه باسن اهمیت چندانی واسه مردان نداره.

۸- رنگ قرمز

تحقیقی که به وسیله اندرو الیوت و دانیلا نیستا انجام شده نشون داده که عکس العمل خاص مردان به رنگ قرمز می تونه یه روند بیولوژیکی باشه. این موضوع در دنیای حیوانات هم صادقه چون در میان حیوانات هم رنگ قرمز معمولاً نشون دهنده آمادگی جنس مخالف واسه جفتگیریه. این دو محقق در آخر به این نتیجه رسیدن که رنگ قرمز تاثیر زیادی روی وجود جذابیت زنونه از دیدگاه مردان داره بدون این که خودشون متوجه نقش رنگ قرمز در این ماجرا باشن. در کمال ناباوری مشخص شد که رنگ قرمز هیچ تاثیری بر برداشت زنان از جذابیت زنونه در مورد زنان دیگه نداره و این موضوع تنها بر مردان موثر میفته.

۹- لگن پهن

یکی از جذاب ترین ویژگیای جسمی زنونه که مردان رو شدیدا به یه زن جذب کرده و دارنده اون یه زن جذاب دارای جذابیت زنونه شناخته می شه دارا بودن لگن یا باسن پهنه و به گفته محققان، مردان نسبت ۷ به ۱۰ اندازه کمر در مقابل پهنای لگن خاصره رو جذاب ترین شکل می دونن چون که اینجور شرایط جسمی از نظر اونا بهترین و کامل ترین شکل واسه بچه آوریه. هر چی این نسبت کم بشه نشون دهنده اینه که وضع حمل واسه زن سخت تر و سخت تر میشه و اگه تماشاگر بالا رفتن این نسبت در قسمت باسن باشیم این موضوع می تونه نشون دهنده چاقی زن مورد نظر و داشتن مشکل در باروری باشه.

درسته که مردان از روی زورً و به صورت آگاهانه خواهان اینجور نسبتی نیستن و بیشتر مردان هم از این که اینجور ویژگیایی رو به صورت ناخودآگاه نشونه باروری می دونن غافل هستن چون تموم این روند به طور کاملً ناخودآگاهانه صورت میگیره بدون این که مردان خود از دلیل توجهشون به این مسئله بدونن علاوه بر این نقش غریزه و جنبه شهوانی موضوع رو هم نمیشه ازش سرسری رد شد و تحقیقات نشون داده که این موضوع نقش مهمی در تصور یه مرد از جذابیت زنونه و زن جذاب داره.

واکنشا به آزار جنسی خبرنگاران زن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با هشتگ: LetHerWork

زنان جسوری که سقفای شیشه ای رو در هم شکستند؛ با ۲۰ زن پیشگام تاریخ آشنا شید

۷ واقعیت باحال و باورنکردنی در مورد زنان که خود هم از اون بی اطلاعند