۱۰ کاری که هرگز در روسیه نباید انجام دهید

هنگام سفر به به یه کشور دیگه، بهتره قبل از ورود به مقصد حتما در مورد آداب و رسوم محلی اون جا تحقیق و بخونین.

مردم همه کشورای جهان، رسم و فرهنگ خاص خود رو دارن که اگه از اونا بی اطلاع باشین، ممکنه ناخواسته کاری انجام بدین که حمل بر بی ادبی باشه. پس لازمه تا حدی با رسوم هر منطقه آشنا باشین.

بخاطر این، اگه می خواید در آینده به کشور روسیه سفر کنین، پیشنهاد می کنیم تا کارایی که در زیر به اونا اشاره شده رو هیچوقت در این کشور انجام ندین.

۱- هیچوقت با دستکش به کسی دست ندین، مگه اینکه بخواین به اون بی احترامی کنین

اگه با دستکش با فردی در کشور روسیه دست بدین، نمونه روشن بی احترامی و بی ادبی هستش.
پس قبل از دست دادن، حتما دستکشای خود رو از دست خارج کنین.

هم اینکه در نظر داشته باشین که در روسیه نباید در درگاه ساختمون با کسی دست بدین چون اونا این کار رو باعث بدشانسی می دونن. اگه کسی در ورودی در به دیگری دست بده، از نظر روسا حتما پس از اون دعوا یا دعوایی به راه می افته.

۲- هیچوقت به افراد سن بالا و پیر بی احترامی نکنین

تقریبا در همه کشورها، احترام گذاشتن به افراد سن بالا یکی از اصول اولیه احترام و ادب حساب می شه.
در حالیکه در بعضی فرهنگا، احترام به بزرگسالان فقط یه امتیازه، در روسیه شما باید به پیرها احترام زیادی بذارین. مثلا در مترو، اتوبوس یا … اگه فرد سن بالا یا زن بارداری وارد شد و واسه نشستن جا نبود، حتما باید از صندلی خود بلند شده و جاتون رو بهش بدین.

۴- اگه کسی رو به رستوران دعوت می کنین، باید سهم اونو هم شما پرداخت کنین

در کشور روسیه هم مثل ایران این جوری س که اگه شما کسی رو بیرون دعوت می کنین، خودتون هم باید همه هزینه رستوران رو بپردازید. اینطوری نیس که توقع داشته باشی اون دُنگ خود رو پرداخت کنه، مگه اینکه از قبل همچین چیزی رو با هم هماهنگ کرده باشین. هم اینکه در این کشور رسمه که وقتی مرد و زن با هم بیرون می رن، مردها هزینه رو بپردازند.

۵- هیچوقت کیف خالی به کسی هدیه ندین

در کشور روسیه اگه می خواید به فردی کیف پول یا کیف دستی هدیه بدین، حتما حواستون باشه که خالی نباشه چون روسا باور دارن کیف خالی بد شانسی می آورد. وقتی شما به کسی کیف خالی کادو می دید، این طور انگار واسه اون آرزوی یه سال سخت مالی و بی پولی رو آرزو کردین. پس، حتما درون کیفی که قراره اهدا کنین، مقدار کمی پول یا چیزی بذارین که خالی نباشه.

نوشته دیگر :   اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و خرید کتاب زبان

۶- هیچوقت انتظار نداشته باشین که یه خانوم خودش کیفش رو حمل کنه

در روسیه، قوانین اختلاف جنسیتی بازم هست و هنوز انتظار میره که مردها کارای ساده اما با ارزشی رو بکنن؛ از جمله باید به گرفتن دست یه خانوم وقتی که از اتوبوس پایین میاد، باز کردن در ماشین واسه اون و حمل کیف و ساک اون اشاره کرد.
البته با همه این وجود، زنان روس به طور کامل قوی و متکی به خود هستن و این کارای ساده روزمره فقط واسه نمایش ادب و احترام از طرف مرد انجام می گیرن.

۷- روسا لبخند رو واسه رویدادهای مهم ذخیره می کنن، پس بدون دلیل نخندید

روسا بهتر می دونن بیشتر خنده های خود رو خرج خونواده یا دوستان نزدیکشان کنن. پس کمتر شهروندی رو در این کشور می بینین که به روی غریبها لبخند بزنه. مردم روسیه باور دارن که لبخند زدن بدون دلیل، دلیلی بر احمق بودنه.

۸- هیچوقت دست خالی به خونه کسی در روسیه نرید

اگه یه شهروند روسی شما رو به خونه خود دعوت کرد، حتما با دست پر به منزل ایشون برید چون دست خالی بودن نشونه بی ادبی و گستاخیه. شکلات، شیرینی، گل، اسباب بازی واسه  کودکان یا هرگونه هدیه کوچیکی که هزینه زیادی به شما تحمیل نکنه واسه صاحب‌خونه بخرین.

 

۹- با کفش وارد خونه روسا نشید

 

وقتی وارد خونه یه فرد روس میشین، حتما حواستون باشه که کفشای خود رو در بیارین. در روسیه مثل ایران، از فرشای گرون استفاده می شه که شستن اونا رو به طور منظم، ممکن نیس.
واسه مهمانیای دوستانه می تونین یه جفت دمپایی روفرشی با خودتون ببرین یا اینکه صاحبخانه به شما دمپایی اضافه میده.

۱۰- هیچوقت گوشه میز ناهارخوری رو واسه نشستن انتخاب نکنین

در روسیه اگه کسی، مخصوصا یه خانوم جوون، در گوشه میز غذاخوری بشینه، خیلی خوش‌یمن نیس و هیچوقت نمی تونه با عشقش ازدواج کنه.

۱۱- هیچوقت در داخل خونه سوت نزنین

 

 

مثل بعضی از کشورای آسیایی، مردم روسیه هم سوت زدن در فضای داخلی خونه رو عامل بدشانسی می دونن. روسا فکر می کنن که با سوت زدن در خونه، برکت، پول و ثروت رو از خونه بیرون می کنین.