در جستجوی نیمه گمشده؛ چرا هنوز نتوانسته ام آدم زندگی ام را پیدا کنم؟

آدمایی زیادی هستن که از تنهایی رنج می برن. بعضی وقتا احساس می کنیم غیر ممکنه کسی رو پیدا کنیم که نه فقط چند صباحی بلکه واسه همیشه در کنارمون بمونه. در ادامه می خوایم به ۷ دلیلی بپردازیم که می تونه دلیل تنها موندن و شکست شما در پیدا کردن نیمه گمشده زندگی تون باشه. این دلایل رو خوب تحلیل کنین تا بتونین رابطه مناسبی با شریک عاطفی آینده تون و از اون مهم تر، با خودتون داشته باشین.

۱- هنوز درگیر رابطه قبلی تون هستین

«خاموش کردن آتیش با آتیش»، تلاش واسه ثابت کردن چیزی به کسی، نشون دادن اینکه هنوز «در فکرش» هستین؛ این کارا فایده ای براتون نداره و فقط باعث می شه بیشتر اذیت شید. این رفتارها شما رو از شریکای عاطفی احتمالی تون دور می کنه چون هیچ کسی دوست نداره در زندگی کسی نقش جلیقه نجات داشته باشه و وسیله ای واسه برانگیختن حسادت شریک عاطفی قبلی شما باشه. به خودتون زمان بدین، خودتون رو آروم کنین و تلاش کنین فهمیده باشین که دقیقا دنبال چه هستین.

 

۲- انتظارات تون به دور از واقعیته

 

 

 

بعضی زنا به دنبال شاهزاده رویاهای شون هستن و بعضی مردان هم به دنبال زنی هستن که از هر نظر کامل و بی عیب و مشکل باشه. اما زندگی واقعی با آدمای واقعی داستان دیگری داره.
اول از همه باید به خودتون دقت کنین. چیجوری به نظر می رسید؟ چی واسه عرضه به کس دیگه ای دارین؟ اون از بودن در کنار شما احساس خوبی می کنه؟ شاهزاده ها با شاهزاده خانوما ازدواج می کنن. یعنی، اگه به دنیال کسی هستین که ویژگیا و مهارتای ورد نظر شما رو داشته باشه، اول باید تلاش کنین همون ویژگیا و مهارت ها رو در خودتون بسازین.

۳- در فکر کسی هستین که با کس دیگه ای در رابطه یا متأهله

وقت تون رو تلف نکنین. البته هر چیزی در زندگی شدنیه و نباید کسی رو قضاوت کرد اما خوب به این مسأله فکر کنین: می تونین کسی رو که اهل خیانته، نیمه گمشده خودتون تصور کنین؟ هیچوقت تلاش نکنین خودتون رو راضی کنین که از شریک عاطفی یا همسر اون بهتر هستین. حتی اگه روزی بتونین جای شریک عاطفی یا همسر اونو بگیرین، شک و دودلی مثل خوره به جون تون می افته و همیشه در این فکر هستین که اون به شمام خیانت می کنه.

۴- اعتماد کردن براتون سخته

«همه شون سر و ته یه کرباسن! همه شون فقط دنبال یه چیزن!» هممون این حرفا رو بارها از زنا و مردهای دور و بر مون شنیده ایم. البته این حرفا خیلی هم به دور از واقعیت نیس، به خصوص اگه همیشه عاشق آدمای مثل هم شید. به هر آشنایی گاه و بیگاهی زود اعتماد نکنین اما در عین حال، با بی اعتمادی بیشتر از اندازه هم بقیه رو کنار نذارین . تقصیر اونا نیس که شریک عاطفی قبلی تون شما رو اذیت کرده. به دور و بریا تون خوب دقت کنین و از جزئیات مهم غافل نشید.

نوشته دیگر :   سمور آبی باستانی؛ پستانداری به بزرگی گرگ با دندان ها و آرواره ای به محکمی فولاد

۵- از جدی شدن رابطه هول و ترس دارین

نگرانی در مورد تغییر احساس تون در کشاکش زندگی روزمره، ترس ناخودآگاه واسه از دست دادن حریم شخصی خود، ترس از اعتیاد به عشق زندگی تون، همه دیواری نامرئی دور شما ساخته ان و شما رو از فرصت آشنایی با آدمای جدید محروم می کنن. اما چیجوری میشه این وضعیت رو عوض کرد؟ راه حل فوری ای وجود نداره اما مثل موارد قبلی این فهرست، تلاش کنین اول روی خودتون کار کنین. یه سرگرمی باحال پیدا کنین، بیشتر بیرون برید و فکرا منفی رو از خودتون دور کنین.

۶- میل شدیدی به تأیید شدن دارین

طاووسا پرهای خود رو واسه نمایش دادن زیبایی شون باز می کنن، اما این رفتار فقط در دنیای حیوانات قبول کردنیه. واسه بیشتر آدما، اینجور رفتاری تنها باعث تمسخر، خنده، ترحم و حتی آزردگی بقیه می شه.
هر الگوی رفتاری دیگری هم که واسه گرفتن تأیید بقیه امتحان کنین فایده ای نداره. لباسای پر زرق و برق نپوشید و لبخند نزنین اگه احساس راحتی نمی کنین. اول از همه، خودتون باشین. کسی که مناسب شما باشه شک نداشته باشین خود واقعی تون رو پسند می کرد.

 

۷- عجله می کنین

 

بعضی افراد «شخص مورد نظرشون» رو در هر کسی می بینن و یعنی همیشه دنبال اون شخص خاص هستن. البته خیلی خوبه که دنبال رابطه جدی ای باشین اما همون قرار اول، اسمی که می خواین روی بچه هاتون بذارین رو به زبون نیارین! این رفتار ممکنه حتی کسایی که بی دلیل به شما جذب نشده ان رو فراری دهد.

رابطه عاطفی سالم؛ مشکلی که دامن خیلی از مردم جامعه رو گرفته

اگه می‎خواهید رابطه عاطفی موفقی داشته باشین هیچوقت به این افراد دل نبندید

ویژگیای شریک عاطفی تون نکات زیادی رو در مورد خود شما رو می کنه

چیجوری به عشق یه طرفه خود غلبه و زندگی جدیدی رو شروع کنیم؟