سرنوشت کنکور ۱۴۰۰ به چه صورت است؟

آیا یکی از دواطلبان کنکور ۱۴۰۰ هستید؟ آیا قصد شرکت در کنکور و کسب رتبه‌ای قابل قبول دارید؟ این مطلب را بخوانید تا بدانید در مسیر آماده شدن برای این آزمون، باید به چه نکاتی توجه کنید.

برای آماده شدن در کنکور مسائل مختلفی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. در حقیقت توجه به این نکات است که به شما کمک می‌کند تا موفق شوید. پیش از هر چیزی حتماً خوب می‌دانید که ماده‌ی خام اولیه‌ای که در راستای موفقیت در کنکور باید به آن تسلط داشته باشید، مفاهیم درسی منابع اعلام شده می‌باشد. این منابع را می‌توانید در سایت سازمان سنجش یافته و منابع مربوط به کنکور رشته‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

با توجه به منابع مربوط حالا شما می‌دانید که باید خودتان را در چه زمینه‌ها و مفاهیمی آماده کنید. قدم بعدی توجه به بودجه‌بندی‌های طرح سوالات می‌باشد. نکته‌ی مورد نظر بعدی برنامه‌ریزی و عمل به آن است. تا در نهایت بتوانید آزمون کنکور را به خوبی پشت سر بگذارید. کنکور ۱۴۰۰ نیز همچون کنکور سال‌های گذشته در قالب سوالاتی به صورت تستی برگزار خواهد شد. لذا باید یادتان باشد که مهارت خود را در زمینه‌ی پاسخ به سوالات تستی افزایش دهید.

به عنوان مثال باید بدانید در مواجهه با سوال‌هایی که جوابشان را نمی‌دانید یا سوالاتی که پاسخ‌شان را می‌دانید اما نمی‌توانید به خاطر بیاورید چه کنید. برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۰ شما می‌توانید علاوه بر کتب درسی به منابع مختلفی همچون نمونه سوالات سال‌های گذشته، کتاب‌هایی که مجموعه تست‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهند، خلاصه‌نویسی‌ها و … رجوع کنید. برای تهیه این منابع بهتر است ابتدا به کارآمد بودن آن‌ها توجه کافی نشان دهید. این موضوع را می‌توانید از تجربیات داوطلبان سال‌های گذشته جویا شوید.

نوشته دیگر :   قبل از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حتما این نکات را در نظر بگیرید

بهتر است برنامه‌ریزی و مطالعه برای کنکور را به ماه‌های آخر نزدیک به آزمون موکول نکنید. چرا که کنکور با توجه به حجم بالای منابع و تعداد سوالات زیادی که دارد، نیاز به اختصاص زمان زیادی دارد. بهره‌مندی از مشاور تحصیلی بسیار کمک‌کننده و راهگشا خواهد بود. این مشاور بعد از شرکت در آزمون و اعلام نتایج نیز می‌تواند شما را در انتخاب رشته‌ی مورد نظرتان یاری کند.

برای قبولی در کنکور ۱۴۰۰ بهتر است از همین حالا شروع کنید. شما موقعیت‌های مختلفی نظیر سه ماه تعطیل تابستان را برای مطالعه در اختیار دارید. با برنامه‌ریزی خوب خواهید توانست دروس سال‌های قبل را به خوبی مرور کرده و تسلط کافی‌ای بر آن‌ها پیدا کنید. درس‌های سال‌ بعد را نیز خواهید توانست همزمان با پیشروی در مدرسه مطالعه کرده و خودتان را برای پاسخ به سوالات آن در کنکور آماده کنید. همچنین فرصت طلایی دیگری که در دسترس دارید، تعطیلات عید نوروز می‌باشد.

جزئیات بیشتر از روش برگزاری کنکور ۱۴۰۰ :
https://p30konkor.com/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%b1%db%8c-1400/

مطالعه‌تان را طبق برنامه‌ریزی خود انجام دهید، در کنار مطالعه‌ی کافی استراحت و تفریح را نیز فراموش نکنید. چرا که آمادگی برای کنکور می‌تواند فرایندی فرسایشی باشد و در ماه‌های پایانی شما را خسته کند.