بازیگرانی که برای ایفای نقش هایشان تغییرات زیادی کردند

از بین بازیای فراموش نشدنی تاریخ سینما، بعضی نقشا به یاد موندنی تر شدن چون که بازیگران واسه اجرای اونا تلاش زیادی واسه تغییر ظاهر خود کردن، مثلا هفته ها به خود گرسنگی دادن یا اون قدر وزن اضافه کردن که حتی به سختی می تونستن حرکت کنن و یا گریم زیادی داشتن. در ادامه به ماجرای ۱۴ بازیگری می پردازیم که واسه اجرای نقش هاشون تغییرات ظاهری زیادی کردن.

 

۱- جرد لتو

 

باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) : جرد لتو واسه اجرای نقشش در این فیلم ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرد و در آخر موفق به دریافت اسکار شد.
لتو در دوران فیلمبرداری این فیلم هیچوقت از نقشش دور نشد.
اون حتی خریدهای شخصی اش رو هم به شکل اون شخص انجام می داد و همین باعث جلب توجه و نگاه خیره مردم به اون می شد.

لتو در مصاحبه ای در اینباره میگه: «بدنت شرایط عجیبی پیدا می کنه.
بعضی وقتا حتی نمی تونی آب تو دستات نگه داری. اما مسأله من بیشترین وزنی که می تونم کم کنم نیس.
واسه من بیشتر مهمه که بتونم اون کاراکتر رو نمایش بدم.»

قسمت ۲۷ (Chapter 27) : لتو واسه بازی در نقش مارک دیوید چپمن حدود ۳۰ کیلوگرم وزن اضافه کرد که مشکلات اون بالا رفتن کلسترول، نقرس، پشت درد و بی نظم شدن ضربان قلب بود. اون حتی به خاطر اضافه شدیدش چند باری مجبور شد از ویلچر استفاده کنه.
به گفته لتو اون بعد از اون دیگه هیچوقت نتونست به طور کامل به فرم بدنی سابقش برگرده.

۲- چارلیز ترون

هیولا (Monster) : ترون واسه بازی در نقش آیلین وورنوس نه فقط ۱۴ کیلوگرم وزن اضافه کرد، بلکه مجبور شد تغییرات ظاهری زیادی در خود بسازه، از تغییر رنگ موها و تراشیدن ابروها تا به کار گیری دندون مصنوعی و گریمی که پوست اونو لکه دار و پیر نشون می داد.

این تصمیم خود ترون بود که به جای به کار گیری لباسای مخصوصی که بازیگر رو چاق نشون میده، وزن اضافه کنه تا بتونه مانند آیلین «حرکت کنه و خودشو بگه».

 

۳- کریستین بیل

 

حقه بازی امریکایی (American Hustle) : بیل واسه رسیدن به ویژگیای فیزیکی نقشش ۱۸ کیلوگرم وزن اضافه کرد، مدل موهاش رو عوض کرد، خمیده راه می رفت و در آخر دو تا از دیسکای کمرش بیرون زد.

وقتی از اون درباره رژیم غذایی اش پرسیدن فقط گفت: «یه عالمه شیرینی پای خوردم.» هم اینکه اون اقرار کرد که اول تصور می کرد می تونه در عرض دو ماه وزنی که اضافه کرده بود رو کم کنه اما این کار در واقع شش ماه زمان برد.

ماشین کار (The Machinist) : بیل واسه اجرای نقش ترور رزنیک ۲۸/۵ کیلوگرم وزن کم کرد.
جفت و جور کنندگان فیلم ادعا می کنن که بیل واقعا میخواس وزن خود رو به ۴۵ کیلوگرم برسونه اما اونا به اون اجازه ندادند وزنش رو کمتر از ۵۴ کیلوگرم کنه تا سلامتی اون بیشتر از این به خطر نیفتد.

برد اندرسون، کارگردان فیلم در اولین روز فیلمبرداری از دیدن بیل شوکه شده بود چون اون از بیل نخواسته بود تا این حد خودشو لاغر کنه.
اما باحال اینکه بیل اقرار کرد که از این روند لذت برده بود و یه سال بعد واسه بازی در نقش بتمن در فیلم «شروع بتمن» (Batman Begins) دوباره وزن اضافه کرد.

۴- گوئینت پالترو

هال ظاهربین (Shallow Hal) : پالترو واسه بازی در نقش زنی چاق باید چهار ساعت گریم می شد.
اون حتی با همون گریم در میان مردم ظاهر می شد اما هیچکی اونو نمی شناخت یا به اون خیره نمی شد.

۵- متیو مک کانهی

باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) : مک کانهی واسه بازی در نقش یه مریض گرفتار به ایدز ۲۱ کیلوگرم وزن کم کرد.
اون در دو هفته اول این روند با سوزوندن ۱۸۰۰ کالری در روز ۴ کیلوگرم کم کرد.

رژیم غذایی اون تنها ۱۴۲ گرم ماهی و سبزیجات بود.

به گفته مک کانهی رسیدن به وزن ۷۲ کیلوگرم واقعا براش سخت بود اما بعد از اون دیگه خیلی راحت تونست وزنش رو به ۶۸ کیلوگرم برسونه. مک کانهی گفته در اون زمان شاید «۳۵ درصد از انرژی اش رو از دست داد».

نوشته دیگر :   هواپیمای مافوق صوت چین که پکن تا نیویورک را در دو ساعت طی خواهد کرد

۶- جیک جیلنهال

چپ دست (Southpaw) : جیلنهال واسه بازی در نقش مشت زنی به نام بیلی هوپ مجبور شد در وقتی کوتاه اندامی عضلانی پیدا کنه.
واسه این منظور اون به مدت پنج ماه، هر روز دو بار ورزش می کرد.
دو هزار دراز و نشست در روز، ۱۳ کیلومتر دویدن و تمرینات بدنی جور واجور، بخشی از برنامه فشرده ورزشی جیلنهال بود.

۷- کیت بلانشت

من اونجا نیستم (I’m Not There) : بلانشت در این فیلم نقش باب دیلن، خواننده مشهور امریکایی در دهه ۱۹۶۰ رو رو دوش داشت و گریم اون شامل کلاه گیس، عینک آفتابی و لباس مردونه می شد.
هم اینکه اون، اون یه جور جوراب می پوشید که به گفته خودش «کمک می کرد مثل مردها راه بره.»

 

۸- ادوارد نورتون

 

تاریخ نامعلوم امریکا (American History X) : ادوارد نورتون واسه بازی در نقش درک وینیارد سرش رو به طور کامل تراشید و ۱۴ کیلوگرم وزن اضافه کرد.
اون هفت بار در روز غذا می خوره و رژیم غذایی اش بیشتر مرغ، بوقلمون و ماهی بود.

۹- مارلون براندو

پدرخوانده (The Godfather) : مارلون براندو واسه نقش فراموش نشدنی اش در این فیلم، با الهام از یه گانگستر واقعی به نام فرانک کاستلو، صدای خاص اونو تقلید کرد.
اون علاوه بر کاهش وزن، گونه هاش رو با پنبه پر می کرد، وسیله مخصوصی در دهنش می گذاشت که ساخت دندون دکتر بود و گریم زیادی داشت که اونو پیرتر نشون می داد. در آخر همه این تلاشا منتهی به دریافت جایزه اسکار شد.

۱۰- ال فانینگ

سه نسل (Three Generations) : فانینگ که در این فیلم نقش یه تراجنسیتی رو رو دوش داشت، موهاش رو کوتاه و تیره کرده بود و لباس مردونه می پوشید. بر خلاف اینکه این فیلم با انتقاداتی رو به رو شد، بازی فانینگ مورد تشویق واقع شد.

 

 

 

۱۱- رابرت دنیرو

 

گاو عصبانی (Raging Bull) : دنیرو واسه اجرای نقش مشت زنی حرفه ای به نام جیک لاموتا ۲۷ کیلوگرم وزن اضافه کرد.
اون واسه اینکه خود رو آماده این نقش کنه تمرینات ورزشی سختی انجام داد و بعد از اون در سه مسابقه بوکس شرکت کرد که در دو تای اونا پیروز شد.

۱۲- رونی مارا

دختری با خالکوبی اژدها (The Girl with the Dragon Tattoo) : مارا واسه بازی در نقش لیزبت وزن زیادی کم کرد، با اینکه دیوید فینچر، کارگردان فیلم از اون نخواسته بود. مارا این کار رو کرد تا کاراکتر لیزبت ظاهری استخوانی داشته باشه. هم اینکه تموم پیرسینگای روی بدن اون واقعی بودن.

۱۳- وینسنت دونوفریو

غلاف تموم فلزی (Full Metal Jacket) : دونوفریو واسه بازی در نقش سرباز پایل ۳۲ کیلوگرم وزن اضافه کرد.
اضافه کردن این وزن ۷ ماه و کم کردن اون ۹ ماه زمان برد. این بیشترین وزنیه که تا حالا یه بازیگر واسه اجرای نقشش اضافه کرده.

۱۴- کامل هنکس

فیلادلفیا (Philadelphia) : کامل هنکس که در این فیلم نقش یه مریض گرفتار به ایدز رو رو دوش داشت، مجبور شد ۱۴ کیلوگرم وزن کم کنه تا واسه سکانسای مربوط به دادگاه اونطور که باید ضعیف و لاغر به نظر برسه. می گن متیو مک کانهی قبل از بازی در فیلم «خریداران دالاس» واسه کاهش وزن با هنکس مشورت کرد.